Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
Du skrev väl själv att män bör "tygla" sin sexualitet så du håller ju med delvis åtminstone.
Men du kanske menar att en civilisation ska byggas genom att ha regler för män medan kvinnor kan göra vad de vill?
Man kan inte bygga en civilisation där man släpper lös alla drifter och alla får göra som de vill.
Jag tror inte jag överhuvudtaget skrivit om att man ska "tygla" något, utan att alla måste lära sig acceptera andras fysiska och sexuella integritet.
Och, nej jag tycker inte kvinnor ska ha någon juridisk eller moralisk rätt att våldta, sexuellt utnyttja eller trakassera andra, lika lite som jag alltså tycker män ska ges detta.
Citat:
Det är ju en del av det jag kritiserar!
Det du har suttit och skrivit , och som jag svarat på, är att kvinnor ska ta ansvar för hur de klär sig så de ska undvika att bli våldtagna.
Det är inte hur folk klär sig som gör att människor våldtar, utan en kvinno- och mansyn, dvs en "moral" av förväntnignar på könen, av precis den sort som du själv uttrycker..
Kvinnor ska "se till" och "ta ansvar för " att män inte väljer att våldta dem.
Män ska bara behöva respektera "vissa" kvinnor, andra kvinnor (som inte agerar så som män godkänt) är det fritt fram att våldta.
Det är alltså inte ok att våldta någon undet någon omständighet... DEN moralen borde vara den gällande, och inte någon moral av ursäkter...åhh men den och den är ok att våldta för den bär de och de kläderna.
Citat:
Så som du beskriver det ja. Det är svart eller vitt.
Det är inte vad jag förespråkar.
scrolla bakåt....och läs vad du själv skriver.
"Instagramförstörda tonårsflickor pressas att klä sig som strippor, och när en skola vill begränsa denna galenskap med regler så uppmanas de istället av samhället att klä sig "som de vill" i protest mot "ett förtryckande patriarkat".
Är det någon som är förvånad över att denna "frihet" kommer med ett pris?
Men ingen verkar vilja betala. För nu kastar pojkar och flickor paj på varandra om vem som ska betala notan."
Klär man sig som en strippa....hur de nu klär sig...så är alltså "priset" att man våldtas?
Man måste tydligen "betala" för att man en morgon hade lust att sätta på sig en topp som nån pantad jävel direkt förknippar med "strippor"?
Och alla världens strippor..ja jävlar du vad de "förtjänar" att våldtas.
Säg mig om du klär dig som en "bög" rosa glitterkavaj, ring i örat, röda byxor take your pick....av "bögklädesel"., är då "priset" för detta att du därför ska förtjäna att utsättas för misshandel? eller att nån idiot kör sin kuk i arslet på dig mot din vilja?
Liksom hur sjuk är inte denna syn, att någons klädsel skulle ge godkännande för någon annan att angripa vederbörande?
Citat:
Och det tycker jag ju inte utan nu ljuger du om mig. Du kan gå tillbaka till inlägg #553 till exempel där jag ifrågasätter mantrat att tjejer får skylla sig själva och påpekar att det inte är tjejernas fel utan samhällets.
"Män som du …" Vad är det du håller på med egentligen?
Män som resonerar som du.....
Citat:
Vilket jag aldrig ifrågasatt.
Jo, du ifrågasätter just feminismens krav om att våldtäktsmän ska åläggas 100% av ansvaret för vad DE väljer att göra, och att all denna evinnerligt tjatiga skuld- och ansvars lägganden på kvinnor för vad män väljer att göra ska väck.
Är precis detta du ifrågasätter med att dra upp kvinnors ev. strippklädsel...och det "pris" som dessa kvinnor då ska betala tydligen för att de går i kläder som förknippas med stripptease...
Citat:
Vilket jag aldrig ifrågasatt.
Vilket du som sagt....just har ifrågasatt...för hey...är inte kvinnor liiiiiiiite skyldiga ändå för att en man bestämde sig för att våldta dem?
jag menar...kvinnor KAN ju låta bli gå ut, klä sig, andas, festa, dricka, ta taxi, gå igenom parker, bära högklackat, bära linnen, inte bära linnen, ha BH, inte ha BH, gifta sig, inte gifta sig, ha burka, inte ha burka, ha utsläppt hår, inte ha utsläppt hår, födas eller inte födas.... etc etc etc i det oändliga.....
Listan över bortförklaringar för att någon väljer att knulla någon mot dens vilja kan ju göras oändlig.