2022-01-29, 20:50
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, hur avgör du om någon brustit i sitt ansvar eller inte?

Om det åligger dig att göra A och du inte gjort A så har du inte gjort A. Alltså har du inte gjort det som ålades dig att göra. Nämligen A.
Ska vi behöva diskutera det?

Citat:
Den som inte blivit våldtagen har ju uppenbarligen tagit sitt ansvar för att inte bli det.
Varför tycker du att det är en kvinnas ansvar att inte bli våldtagen?
Citera
2022-01-29, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Om det åligger dig att göra A och du inte gjort A så har du inte gjort A. Alltså har du inte gjort det som ålades dig att göra. Nämligen A.
Ska vi behöva diskutera det?

Varför tycker du att det är en kvinnas ansvar att inte bli våldtagen?
Ok, och åligger det kvinnor att göra A för att inte bli våldtagna och vad är i så fall A?
Citera
2022-01-29, 20:55
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, jag är tämligen säker på att man får inte bättre moral, eller större kontroll över sitt underliv, eller sexuella beteende, bara för att man sätter på sig vissa paltor.

En våldtäktsman är fortsatt en våldtäktsman i skallen vare sig om han bär burka, kostym eller speedos.

En kvinna som behöver skylta med mer än nödvändigt av sin kropp kan upplevas som "billig" och sakna omdöme samt sakna andra egenskaper för vilka hon kompenserar genom att framställa sig som ett sexobjekt. En kvinna som klär sig med klass ger intrycket av att vara intelligent och har integritet.
Citera
2022-01-29, 20:56
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ok, och åligger det kvinnor att göra A för att inte bli våldtagna och vad är i så fall A?

Nej.
Citera
2022-01-29, 21:20
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Brukar du eller samhället generellt gå runt och kalla bilägare som glömt nyckeln i bilen för "äckliga horor"?

Och går det överhuvudtaget jämföra en bil, och skadan du utsätter en bilägare för då du stjäl hens bil, för en kvinna, eller man och vad en vådltäkt gör med den personen?
Jag kallar aldrig någon för äcklig eller för hora. Vidare så är detta inte något som samhället generellt gör, så jag ser inte riktigt relevansen. När hörde du senast någon kalla någon annan för hora i offentligheten, för att sedan tas på allvar?

Jag tycker personligen att synen på sexualbrott är överdriven och att den bygger en offerkultur. Detta leder till att vissa personer tyvärr fastnar i rollen som offer (vissa går till och med så långt som att kalla sig för överlevare), vilket är något som jag tycker borde motverkas med hjälp av öppen diskussion. Beivra och bekämpa sexualbrott, ja. Skapa häxjakter och en offerkultur, nej.
Citera
2022-01-29, 21:24
Medlem
Citat:
Inte alls goda yxskaft, utan korrekt konstaterande av grundproblemet.
Grundproblemet måste givetvis vara kulturen oavsett problem - vad som helst bara du får dekonstruera kulturen. Jävla svepskäl.

Det finns en mängd enklare sätt att lösa det faktiska problemet. Du vill bara förstöra kulturen.
Citat:
Återkom den dagen tjejer och vuxna kvinnor sitter och sänder sin fitta på bild till lille Olle, 12.
Erkände du just att män och kvinnor är olika?
Citera
2022-01-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Du skrev väl själv att män bör "tygla" sin sexualitet så du håller ju med delvis åtminstone.
Men du kanske menar att en civilisation ska byggas genom att ha regler för män medan kvinnor kan göra vad de vill?
Man kan inte bygga en civilisation där man släpper lös alla drifter och alla får göra som de vill.

Jag tror inte jag överhuvudtaget skrivit om att man ska "tygla" något, utan att alla måste lära sig acceptera andras fysiska och sexuella integritet.

Och, nej jag tycker inte kvinnor ska ha någon juridisk eller moralisk rätt att våldta, sexuellt utnyttja eller trakassera andra, lika lite som jag alltså tycker män ska ges detta.

Citat:
Det är ju en del av det jag kritiserar!

Det du har suttit och skrivit , och som jag svarat på, är att kvinnor ska ta ansvar för hur de klär sig så de ska undvika att bli våldtagna.
Det är inte hur folk klär sig som gör att människor våldtar, utan en kvinno- och mansyn, dvs en "moral" av förväntnignar på könen, av precis den sort som du själv uttrycker..
Kvinnor ska "se till" och "ta ansvar för " att män inte väljer att våldta dem.
Män ska bara behöva respektera "vissa" kvinnor, andra kvinnor (som inte agerar så som män godkänt) är det fritt fram att våldta.

Det är alltså inte ok att våldta någon undet någon omständighet... DEN moralen borde vara den gällande, och inte någon moral av ursäkter...åhh men den och den är ok att våldta för den bär de och de kläderna.

Citat:
Så som du beskriver det ja. Det är svart eller vitt.
Det är inte vad jag förespråkar.

scrolla bakåt....och läs vad du själv skriver.

"Instagramförstörda tonårsflickor pressas att klä sig som strippor, och när en skola vill begränsa denna galenskap med regler så uppmanas de istället av samhället att klä sig "som de vill" i protest mot "ett förtryckande patriarkat".

Är det någon som är förvånad över att denna "frihet" kommer med ett pris?
Men ingen verkar vilja betala. För nu kastar pojkar och flickor paj på varandra om vem som ska betala notan."

Klär man sig som en strippa....hur de nu klär sig...så är alltså "priset" att man våldtas?
Man måste tydligen "betala" för att man en morgon hade lust att sätta på sig en topp som nån pantad jävel direkt förknippar med "strippor"?
Och alla världens strippor..ja jävlar du vad de "förtjänar" att våldtas.

Säg mig om du klär dig som en "bög" rosa glitterkavaj, ring i örat, röda byxor take your pick....av "bögklädesel"., är då "priset" för detta att du därför ska förtjäna att utsättas för misshandel? eller att nån idiot kör sin kuk i arslet på dig mot din vilja?

Liksom hur sjuk är inte denna syn, att någons klädsel skulle ge godkännande för någon annan att angripa vederbörande?

Citat:
Och det tycker jag ju inte utan nu ljuger du om mig. Du kan gå tillbaka till inlägg #553 till exempel där jag ifrågasätter mantrat att tjejer får skylla sig själva och påpekar att det inte är tjejernas fel utan samhällets.
"Män som du …" Vad är det du håller på med egentligen?

Män som resonerar som du.....

Citat:
Vilket jag aldrig ifrågasatt.

Jo, du ifrågasätter just feminismens krav om att våldtäktsmän ska åläggas 100% av ansvaret för vad DE väljer att göra, och att all denna evinnerligt tjatiga skuld- och ansvars lägganden på kvinnor för vad män väljer att göra ska väck.
Är precis detta du ifrågasätter med att dra upp kvinnors ev. strippklädsel...och det "pris" som dessa kvinnor då ska betala tydligen för att de går i kläder som förknippas med stripptease...

Citat:
Vilket jag aldrig ifrågasatt.

Vilket du som sagt....just har ifrågasatt...för hey...är inte kvinnor liiiiiiiite skyldiga ändå för att en man bestämde sig för att våldta dem?

jag menar...kvinnor KAN ju låta bli gå ut, klä sig, andas, festa, dricka, ta taxi, gå igenom parker, bära högklackat, bära linnen, inte bära linnen, ha BH, inte ha BH, gifta sig, inte gifta sig, ha burka, inte ha burka, ha utsläppt hår, inte ha utsläppt hår, födas eller inte födas.... etc etc etc i det oändliga.....

Listan över bortförklaringar för att någon väljer att knulla någon mot dens vilja kan ju göras oändlig.
Senast redigerad av Merapi 2022-01-29 kl. 22:06.
Citera
2022-01-30, 01:11
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
"Det är inte mig det är fel på, det är dom andra nittionio procenten som har fel"

En sak skall du ha jävligt klart för dig. Vi är inte alla förövare, vi är inte genetiskt lagda att våldta någon, vi är inte ignoranta och i så gott som alla dina inlägg har du ändå kört det argumentet så fort vi ifrågasätter dina tankebanor.

För övrigt är jag lite av den motsatta sidan, jag vill inte ha sex med en kvinna som inte tar för sig.
Hur går det ihop i din hjärna då?

Självklart VILL jag ha sex med dom jag attraheras av som så. Men om kvinnan inte själv börjar med mig så blir det inget.
Utöver detta kallar jag aldrig en relation "romantisk" utan att man älskar med varandra. Då är man bara vänner.
De kvinnor som inte fattat detta har fått leta efter en annan man.

Och ja, vi är alla olika. Det finns så klart dom som aldrig vill ha sex men ändå göra allt annat. Jag är inte en av dom, jag stannar bara med kvinnor som faktiskt vill ha mig både fysiskt och mentalt. Alla andra har fått gå.
Nej du började omedelbart med personangrepp och låter utan tvekan som en sexualförbrytare som av skam blir aggressiv för att du känner dig exploaterad av den faktiska verkligheten. Förövare attackerar med en rad olika strategier. Nu orkar jag inte hålla isär er riktigt eftersom ni alla håller på likvärdigt. Ert syfte är enbart att rentvå er själva, ni skiter fullständigt i att få ner förekomsten av övergrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Haha! Då har du aldrig sett en kvinna få nobben, jag vet det är kanske inte lika vanligt som att män får nobben, men dra åt helvetet. Tredje världskriget bryter ut! Ni är känslomässigt mognare va? Vilket skämt. Ni är små bortskämda flickor som inte klarar en enda motgång...
Struntprat. En kille som inte varit intresserad har aldrig orsakat något större än en axelryckning. Men du verkar otroligt dåligt insatt i hur extrema män kan bli när de nobbats och anser att de då blivit kränkta. Som sagt fick jag polisanmäla en dåre senast förra veckan som skulle ta hela min familj på grund av att han ansåg mitt ointresse kränka honom och vara respektlöshet när det var han som var sjukligt respektlös. Som man var det väl på rutin för honom att försöka trycka ner kvinnor.
Citera
2022-01-30, 01:14
Bannlyst
Pojkar blir mer våldtagna än kvinnor i dagens Sverige. Inte konstigt att de utagerar på sin omgivning
Citera
2022-01-30, 01:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej du började omedelbart med personangrepp och låter utan tvekan som en sexualförbrytare som av skam blir aggressiv för att du känner dig exploaterad av den faktiska verkligheten. Förövare attackerar med en rad olika strategier. Nu orkar jag inte hålla isär er riktigt eftersom ni alla håller på likvärdigt. Ert syfte är enbart att rentvå er själva, ni skiter fullständigt i att få ner förekomsten av övergrepp.
Och feminismens syfte är att skuldbelägga och göra alla män till förövare.
Institutionellt och systematiskt.
I förra veckan skrev en svensk myndighet t.ex. att Kvinnors våld mot män och barn också ska kallas mäns våld mot kvinnor.

Så, vi tar det från början:
Du är förövaren här.
Du kastar inte bara personlig utan även kollektiv skuld på någon som betackar sig från den sortens fascism.
"Du låter som en sexualförbrytare för att du blev aggressiv när jag belade dig med kollektiv skuld".
Du kallade honom förövare, för att han sa emot dig.

Jag kallar inte det ett "syfte att rentvå sig själv".
Jag utgår ifrån att vi alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats, men för dig räcker det tydligen att vara man för att få misstänkliggöras?

Det betyder att du avhumaniserat män så till den milda grad att du kan arkebusera honom redan på ett rykte eller en misstanke.

Det var det värsta med MeToo, t.ex.
Folk dog, oskyldigt anklagade, hånade, sparkade och förvisade från sina livsverk och såna som du tycker fortfarande att MeToo var något bra.
Citera
2022-01-30, 01:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag tror inte jag överhuvudtaget skrivit om att man ska "tygla" något, utan att alla måste lära sig acceptera andras fysiska och sexuella integritet.
Kan du ge mig ett enda exempel på när du accepterat mäns sexualitet?
Du vet mycket väl att hela din världsbild kretsar runt hur kvinnor behandlas och får leva ut sina fantasier.
Citera
2022-01-30, 01:38
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är inte svårt att förstå, inte heller svårt att se varför det inte finns något belägg för dina... känslor...

känslor != verkligheten
Jag svarar helt utan känslor eftersom jag inte anser någon av er, om ni inte är flera med samma konton (har sett dessa konton i tråden där folk använder sig av flera för att gå på en kvinna eller vem som helst som är emot sexualbrott o.d). Jag har personliga erfarenheter likt majoriteten av alla kvinnor jag känt, utöver det har jag läst mängder av litteratur i ämnet. Det är ni män som är affektiva i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Dina otroligt många studier råkar du inta ha länk på? Ajuste de existerar inte förutom i ditt huvud. Vilket tyder på en otrolig brist på kunskap inom det psykologiska sinnet. Vilket jag återligen påpekar att du inte borde representera feminister, då du drar argument ur röven, som gör dig opålitlig och ingen pallar läsa någons argument som
1. Saknar kunskap att ta in andras information
2. Anklagar allt och alla
3. Har noll koll på vad som är fakta, och vad som är egna tolkningar

Du skrev tidigare att alla som närmar dig oönsktvärt är sexualförbrytare, du svara fortfarande med att du har erfarenhet av tafsande och annat vider, men det är ju inte nära på samma sak? Vafan menar du? Typiskt brist på passivt erkännande att man håller på att förlora argumenten: Gå direkt till anfall, svara inte på det väsentliga och hoppas att mottagaren blir distraherad.
Så svara, HUR träffar du folk som INTE är sexualförbrytare då du tydligen kräver en personlig invite för att få prata med dig? Och vill gå in på ett personligt plan på dig nu mentalt så du verkligen känner vad du egentligen påpekar. Så du känner verkligen hur ditt trams och dina argument är idiotiska och ska överlåtas till kvinnor som har koll och kan detta, då du fortfarande skämmer ut dig och sänker stödet för feminism.
De flesta männen är våldtäktsmän, oavsett ålder osv vad du nu tramsat om.
Detta är garanterat då inklusive din farsa, som grovt sexuellt förbrytit sig på din stackarns morsa som blivit gravid, säkert slagen också under graviditeten. Hon varit så rädd för abort så hon födde dig, din hemska pappa, har säkert varit hemsk och hård mot dig också, använd sig av knytnäve på dig då du var 4år.
Det finns Nu verkliga studier (inga trams skit) modernt exempel Brevik, som tyder på att våld i hemmet är stor anledning till att psykopater i samhället framkommer. Så ojdå, nu använder jag din argumentationsteknik, och PLÖTSLIGT är klassificeras du, enligt mina nya antagande som den värsta ensamma terroristen i Europas moderna historia.
Förstår du nu hur extremt dum du låter? Den ända skillnaden med mitt argument och dina är att jag HADE konkreta bevis, SAMT exempel.
Kändes det bra att både farsan din blev anklagad, och du plötsligt blivit anklagad som terrorist? Du står säkert för att mörda 77 ungdomar. Och nu i framtiden ska jag använda mig så fort du kommer med något försvar, av argument tekniken ”typiskt svar av terrorister, finns många studier på att terrorister svarar just som du gör”.
Hoppas du börjar förstå vad som menas med att se från andras perspektiv, samt att ha lite perspektiv på hur saker verkligen ser ut, inte bara från dina egna tolkningar
Alla män som begår sexuella handlingar som oönskade närmanden mot mig eller vilka andra som helst, är sexualförbrytare.

Majoriteten av män är sexualförbrytare. Min mamma är narcissist med histrioniska drag och en borderlinepersonlighet som legat med många, exakt den personligheten du menar aldrig kan utsättas för sexuella övergrepp eftersom hon som psykiskt sjuk bara vaknat på morgonen och ångrat sig. Påstår du nu att min mamma potentiellt skulle kunna vara våldtäktsbar när du tidigare sagt att hon är den sortens kvinna som omöjligt kan våldtas av någon ?
Jag förstår att du kämpar för att jag ska gå in i din affektivitet, ganska kul faktiskt. Du är likt dåren som blev så upprörd över att jag inte var intresserad att han minsann skulle knulla henne och tvinga mig bevittna det hela med alla möjliga grovheter som lämnade mig likgiltig. Att dra in min morsa kanske passar er våldtäktsmän och kvinnohatare men jag bryr mig inte om hon våldtagits, kommer våldtas eller om någon slår halvt ihjäl henne. Det är inte mitt problem eftersom det inte är jag som gör något. Såklart har jag polisanmält hoten mot henne. Givet att det var en förbrytare jag talade med och jag tolererar inte att ni går lösa att attackera kvinnor efter era känslosvängar i mitt samhälle.

Men jag svarade fel på fel använadare nu inser jag. Det är du som är sexualförbrytare som är aggressiv på grund av att du känner en extrem skam av vad du gjort och vad du är skyldig till. Detta projicerar du på mig i tron att jag kan bära och känna det du gör. Förövare är innehåller faktiskt ord såsom för-över. Du försöker våldta mig mentalt likt en målarduk där du demonstrerar dina fula hemligheter. Du har antagligen övergrepp inom din familj, du kanske själv utsatts? Vilket innebär att du fortsätter förneka dessa faktum kring din egen historia så djupt att allt du kan är att vägra se en värld där män likt dig inte är goda utan bär på dåliga sidor och beteenden som i vårt gemensamma samhälle är icke önskvärt.

Du skäms över de sexuella handlingar du utfört och dina sexuella fantasier och äcklas ibland av dig själv när du tappat kontrollen tills du tömt din utlösning. Du klarar inte av det självförakt din sexualitet innebär och skam, ja din skam över dig själv gör så att du försöker attackera mig med påståenden om att jag är psykiskt sjuk, min mamma försöker du använda som om jag likt en invandrare eller någon som försöker hålla fulla hemligheter skulle reagera på. Som du skulle göra, då din mamma sannolikt är sexuellt klandervärdig och du drivs av ett starkt hat efter den smärta hon skapat i dig och som gjort dig sjuk. Incest? Någon form av övergrepp är det iallafall tal om i din familj.
Nej jag svarar eftersom jag vet hur ni förövare gör. Jag tolererar inte längre det. Det blir inte de svar ni fick när ni tidigare attackerat mig. Ni får det ni förtjänar och det saknas faktiskt en enda människa i världen som kan användas emot mig eftersom jag inte är likt er känslomässigt engagerad i de här olika sakerna som gör er extremt sjuka när det ska diskuteras. Jag bryr mig noll om jag skulle sättas upp på Säpos lista över terrorister osv. Men jag förstår att du är fixerad i din störning och de personfel du har. Du började attackera mig och griper efter ena och det andra halmstrået. Nu vet jag inte bara att du är en sexualförbrytare livrädd för exploatering och därför beskyller offren för att vara psykiskt sjuka, lögnaktiga osv istället för att inse att diskussionen och studien inte handlade om dig personligen, jag vet även att det inte är svårt att krossa dig för den som vill. Du är instabil, lättkränkt och har skelett du gömmer i garderoben och du är dessutom mycket rädd för mig.
Senast redigerad av AdMortem 2022-01-30 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in