2022-01-30, 01:49
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Och feminismens syfte är att skuldbelägga och göra alla män till förövare.
Institutionellt och systematiskt.
I förra veckan skrev en svensk myndighet t.ex. att Kvinnors våld mot män och barn också ska kallas mäns våld mot kvinnor.

Så, vi tar det från början:
Du är förövaren här.
Du kastar inte bara personlig utan även kollektiv skuld på någon som betackar sig från den sortens fascism.
"Du låter som en sexualförbrytare för att du blev aggressiv när jag belade dig med kollektiv skuld".
Du kallade honom förövare, för att han sa emot dig.

Jag kallar inte det ett "syfte att rentvå sig själv".
Jag utgår ifrån att vi alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats, men för dig räcker det tydligen att vara man för att få misstänkliggöras?

Det betyder att du avhumaniserat män så till den milda grad att du kan arkebusera honom redan på ett rykte eller en misstanke.

Det var det värsta med MeToo, t.ex.
Folk dog, oskyldigt anklagade, hånade, sparkade och förvisade från sina livsverk och såna som du tycker fortfarande att MeToo var något bra.
Det är otroligt märkligt att du alltid dyker upp under det här kontot oavsett vilket konto jag har.

Är du någon som begått sexuella övergrepp mot mig i någon form? Du känns definitivt som någon som potentiellt faktiskt utsatt mig personligen på grund av din fixering (att du alltid "råkar citera just mig) och hatar att jag talar öppet om det på nätet och särskilt här på Flashback. Trots allt har mina konton delats av mig på Facebook, i min bekantskap och de trauman jag upplevt skulle definitivt någon av gärningsmännen kunna känna igen då även de minns vad som skett.

Nej, jag kallar de män som angriper mig såsom förövare gör med samma meningar och argument för förövare. Gillas det inte bör beteendet upphöra. Det är uppenbart att män som ser det som personligt när organisationer och eldsjälar försöker förhindra övergrepp genom att skapa debatter och argumenterar med spelad generalisering kring offer för sexualbrott med att lägga skuld på dem, är väldigt rädda. Varför är ni rädda och försöker tysta överlevande offer, misskreditera dem och tysta alla debatter som diskussioner om ni själva nu inte är sexualförbrytare? Vad är det ni är så rädda för?
Citera
2022-01-30, 08:46
Medlem
Trams att att majoriteten av män är förövare.

Däremot är alla kvinnor horor, mer eller mindre. Och parasiter.
Citera
2022-01-30, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag svarar helt utan känslor

Mm, en mening, följt av en minst sagt sinnessjuk känsloexplosion, narcesism, brist på känslomässig mognad, eget ansvar, mm.

Tragiskt… okunnigt… äckligt…
Citera
2022-01-30, 09:15
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag tror inte jag överhuvudtaget skrivit om att man ska "tygla" något, utan att alla måste lära sig acceptera andras fysiska och sexuella integritet.

"… för de "stackars männen" klarar inte att tygla sig" (inlägg #588)
Citera
2022-01-30, 09:20
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Det du har suttit och skrivit , och som jag svarat på, är att kvinnor ska ta ansvar för hur de klär sig så de ska undvika att bli våldtagna.
Nej, nu ljuger du om mig!
Citera
2022-01-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
En kvinna som behöver skylta med mer än nödvändigt av sin kropp kan upplevas som "billig" och sakna omdöme samt sakna andra egenskaper för vilka hon kompenserar genom att framställa sig som ett sexobjekt. En kvinna som klär sig med klass ger intrycket av att vara intelligent och har integritet.
Nu är du igång igen och värderar kvinnor som ett "objekt" på den monetära marknaden.
Ingen människa kan vara "billig" eller "dyr" om man nu just inte tänker som om det gick att köpa dem.

Och vad är nödvändigt? vem ska avgöra det?
Citera
2022-01-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nej, nu ljuger du om mig!

Du menar du har inte skrivit att kvinnor bör ta ansvar för att inte klä sig som "strippor" för att undvika att våldtas?

Strippa alltså = rätt att våldtas.
Citera
2022-01-30, 09:42
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Du menar du har inte skrivit att kvinnor bör ta ansvar för att inte klä sig som "strippor" för att undvika att våldtas?

Korrekt.

Citat:
Strippa alltså = rätt att våldtas.

Nej.
Citera
2022-01-30, 09:47
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Nu är du igång igen och värderar kvinnor som ett "objekt" på den monetära marknaden.
Ingen människa kan vara "billig" eller "dyr" om man nu just inte tänker som om det gick att köpa dem.

Det är klart att vi gör värderingar på en i första hand social marknad.
Citera
2022-01-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej du började omedelbart med personangrepp och låter utan tvekan som en sexualförbrytare som av skam blir aggressiv för att du känner dig exploaterad av den faktiska verkligheten. Förövare attackerar med en rad olika strategier. Nu orkar jag inte hålla isär er riktigt eftersom ni alla håller på likvärdigt. Ert syfte är enbart att rentvå er själva, ni skiter fullständigt i att få ner förekomsten av övergrepp.

Du pratar om personangrepp samtidigt som du drar alla över en kam och anklagar dom för våldtäkt fastän du inte ens vet vilket kön dom har än.

Som sagt, du anser att det är fel på alla som inte håller med dig till punkt och pricka.
Det är en psykisk sjukdom och det är fakta.
Citera
2022-01-30, 10:01
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

scrolla bakåt....och läs vad du själv skriver.

"Instagramförstörda tonårsflickor pressas att klä sig som strippor, och när en skola vill begränsa denna galenskap med regler så uppmanas de istället av samhället att klä sig "som de vill" i protest mot "ett förtryckande patriarkat".

Är det någon som är förvånad över att denna "frihet" kommer med ett pris?
Men ingen verkar vilja betala. För nu kastar pojkar och flickor paj på varandra om vem som ska betala notan."

Klär man sig som en strippa....hur de nu klär sig...så är alltså "priset" att man våldtas?

Men lägg ner nu. Jag är mot våldtäkt eftersom jag inte är sinnessjuk. Då kan du ju inte rimligen tolka det jag skriver som att jag är för våldtäkt. I synnerhet inte när mina inlägg bekräftar det om du hade läst dem istället för att fultolka. Och om det är något jag skriver som verkar märkligt så borde du istället fråga snarare än att kasta grova förolämpningar på mig det första du gör.

Varför håller du på så? Du representerar den pajkastning som jag åsyftar i citatet, och som jag vänder mig emot. Jag tänker inte delta i den.
Citera
2022-01-30, 10:04
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:

Ni själva t ex är duktiga på att dissa varandra och särskilt vid tillfällen då en tjej/ kvinna väcker mäns intresse, då är hon billig.
Då när den egna förmågan ej längre räcker till och en annan kvinna hotar reviret då är hon billig!
Jag och säkert många andra män med mig har upplevt detta av kvinnor, det är därför som jag vet om "billig" och att det inbegripet mycket bara det om en kvinna är socialt begåvad och engagerar där i även män då blir hon snabbt utpekad som "billig".
Män sätter inte det epitetet på kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in