2022-01-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag vet inte om du har svårt att förstå men jag har aldrig sagt att jag kommer vara helt förskonad från brott, men om man har ett egenansvar så är man förskonad från brott som man själv kunde stoppa.

Har du några frågor på det? Förstår du att det finns brott man kan undslippa genom att själv inte utsätta sig för vissa situationer?

Det är inte situationer som är farliga. Det är personerna i vissa situationer som är farliga. Och man kan aldrig riktigt veta vilka personer som har/inte har förövarmentalitet. Så ändå sättet att skydda sig och ta sitt "egenansvar" är i så fall att undvika merparten av alla människor. Trist liv.
Citera
2022-01-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Snälla, jag har förstått mycket väl vad du sagt hel tiden. Min poäng är att det är naivt och juvenilt trams.

Och du är lika naiv själv i så fall. Om du tror att man inte kan förebygga förövarmentalitet, så är det väldigt naivt av dig att tro att man kan förebygga att folk gör dumdristiga beslut som drabbar dem själva illa.

Jag tänker och tror att man kan förebygga båda delar. Men att vikten att förebygga förövarmentalitet bör vara starkare.
Citera
2022-01-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
...
Ha inte sex eller sexuella komtakter om du inte förstår att män och kvinnor, pojkar som flickor inte måste gå hela vägen och faktiskt får avbryta sex. Ha inte sex eller sexuella kontakter om du inte kan avläsa om den andra vill, upplever att det är en trevlig situation för den andra utan hot, tvång eller tjat.

Problemet är att ansvaret definitivt ligger på den som är pådrivande eftersom ni inte ska vara pådrivande utan ömsesidigt delaktiga. Klarar jag av att avläsa män och fråga om jag blir osäker (nej varken jag eller en karl måste fortsätta om lusten försvinner vilket är vanligt för många av oss, sviktande lust) på den andre ska du också kunna göra det. Fast jag antar att det är jättesvårt när man tillhör våldtäktskönet, annars skulle ni inte begår så mycket övergrepp ni gör. Celibat kan ni ingå frivilligt och studera saker såsom kroppsspråk, kommunikation, ansiktsuttryck och språkförmåga tills era förmågor utvecklats så väl att ni är redo för att ha sexuellt umgänge.

.....

Du kan inte säga en sak utan att skriva en hel drös med trams va?
1) Jag har haft sex med relativt normala kvinnor hela livet. Denna tråden påvisar dock att det minsann finns totalt störda kvinnor där ute. Nästan så jag börjar undra om jag överhuvudtaget skall titta på en kvinna jag inte redan vet är någorlunda sund i skallen.
Jag tror inte resten av kvinnokåren skulle uppskatta det dock. Att ni förstör allt för alla genom att vara totalt ologiska och hatiska för att ni själva inte fått det ni velat i livet.

2) Jag har avbrutit sex förut, både på grund av mig själv och på grund av kvinnor som tappat lusten. Det är inte det som är problemet utan att det uppenbarligen finns kvinnor där ute som tycker att det också är okej att dra våldtäktskortet efter dom inte längre är nöjda med upplägget.
Och jo, mörkertalet på FELAKTIGA våldtäktsanmälningar och domar är jävligt stort.

3) Skall man inte vara pådrivande, oavsett kön, så kommer det vara ungefär lika spännande som två människor som sitter och fnittrar. Likt dagisbarn.
Klart som fan man skall vara pådrivande tills den ena eller andra säger ifrån. Klart som fan man skall veta vart gränsen går innan man initierar något. Detta gäller BÅDA könen och det gäller såväl "offer" som "förövare".
Det vill säga, kvinnan skall vara tydlig med vart hon vill att det skall gå och vart det skall sluta. Allt annat är helt jävla vanligt mänskligt beteende som ni saknar kapaciteten att utöva och därför säger "våldtäktskönet".

4) Celibat är reserverat för IDIOTER. Att du valt celibat innebär inte att du kan projicera på andra det du själv upplever.
Du är, konstigt som det kan låta, en frivillig INCEL. Din hjärna har spökat till det till den grad att du tappat förmågan att tänka normala tankar om sex och därför väljer du celibat som en utrymmningsväg från att faktiskt tänka som en normal människa.

Att ni orkar leva ens? Sådana som ni hör hemma på en avdelning för gravt psykiskt sjuka och borde omyndigförklaras.
Fördelen med att ni blir omyndigförklarade för er är ju att all form av sexuell aktivitet med er är våldtäkt så då får ni ju som ni vill.
Fördelen för alla andra är att ni inte längre är ett problem för dom.
Citera
2022-01-27, 19:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
1) Jag har haft sex med relativt normala kvinnor hela livet. Denna tråden påvisar dock att det minsann finns totalt störda kvinnor där ute. Nästan så jag börjar undra om jag överhuvudtaget skall titta på en kvinna jag inte redan vet är någorlunda sund i skallen.
Jag tror inte resten av kvinnokåren skulle uppskatta det dock. Att ni förstör allt för alla genom att vara totalt ologiska och hatiska för att ni själva inte fått det ni velat i livet.

2) Jag har avbrutit sex förut, både på grund av mig själv och på grund av kvinnor som tappat lusten. Det är inte det som är problemet utan att det uppenbarligen finns kvinnor där ute som tycker att det också är okej att dra våldtäktskortet efter dom inte längre är nöjda med upplägget.
Och jo, mörkertalet på FELAKTIGA våldtäktsanmälningar och domar är jävligt stort.

3) Skall man inte vara pådrivande, oavsett kön, så kommer det vara ungefär lika spännande som två människor som sitter och fnittrar. Likt dagisbarn.
Klart som fan man skall vara pådrivande tills den ena eller andra säger ifrån. Klart som fan man skall veta vart gränsen går innan man initierar något. Detta gäller BÅDA könen och det gäller såväl "offer" som "förövare".
Det vill säga, kvinnan skall vara tydlig med vart hon vill att det skall gå och vart det skall sluta. Allt annat är helt jävla vanligt mänskligt beteende som ni saknar kapaciteten att utöva och därför säger "våldtäktskönet".

4) Celibat är reserverat för IDIOTER. Att du valt celibat innebär inte att du kan projicera på andra det du själv upplever.
Du är, konstigt som det kan låta, en frivillig INCEL. Din hjärna har spökat till det till den grad att du tappat förmågan att tänka normala tankar om sex och därför väljer du celibat som en utrymmningsväg från att faktiskt tänka som en normal människa.

Att ni orkar leva ens? Sådana som ni hör hemma på en avdelning för gravt psykiskt sjuka och borde omyndigförklaras.
Fördelen med att ni blir omyndigförklarade för er är ju att all form av sexuell aktivitet med er är våldtäkt så då får ni ju som ni vill.
Det enda jag har att säga är att jag inte orkar diskutera med er våldtäktsmän. Eller läsa något mer era intelligensbefriade inlägg kommer med.

Era fantasier för att upprätthålla er skeva verklighetsuppfattning är otrolig. Jag ser de sista raderna och vet tusan inte vad du yrar om för ihopfantiserade teroretiska modeller kring mig som medlem här. Det enda ni gör för att rentvå er själva och era störda uppfattningar är att hitta på smörja och nonsens genom att med härskartekniker vinna diskussioner. Projicerar för fulla muggar eftersom det är störda människor som vill ge sina offer en crazy-etikettering.

Jag utgår ifrån att majoriteten av er har som ni anklagar andra för, en lägre tvåsiffrig IQ. För antingen är ni genuint alltför dumma för att klara av textinnehåll, eller så är ni så pass sjuka att ni tror på era fantasier och lögner ni uttalar kring andra som har bättre koll på läget, förstår mer än er och samtidigt väcker någon form av rädsla hos er som gör att ni försöker utpeka dem som galna för att ingen ska se att ni precis förlorat diskussionen och fortsätter enbart för att ni kränkta av det faktumet.
Citera
2022-01-27, 19:30
Medlem
AdMortems avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av slö
ja psykisk sjukdom, multipla sexpartners och missbruk är mycket vanligt bland riskgruppen för sexuellt våld

tänkte mer på enkätsvaren specefikt, det var 800st, främst från 16-17 åriga pojkar.

1, har du något belägg för det?
2. mäns och pojkars psykiska mående har inte förändrats i några avesvärd riktning sen 70 talet, kvinnor och flickers däremot är en tragedi i jmf....
3. självmordstalen har sjunkit i ungefär samma utsträckning över hela spannet, undtaget är bland ungdomar, dät har dock med utvecklingen av psykofarmaka att göra (främst ssri enorma posetiva effekt på deprimerade)

bättre råd än att svamla om patrirkatet är det ju, man undrar varför man inte lär barnen det i skolan. patrirkatet och genusflum får de ju från föreskolan...

nejdå, det är enkelt.
undvik luder och horor bara.
-ingen psykisk ohälsa
-inga packade / knark kvinnor
-ingen som knullat ”halva hockylaget”

haha.. mm det är verkligen där lagen skiner. du kanske borde läsa några domar , har inte läst en enda som passar in på din beskrivning. finns i ABoK forumet.

ja våldtäkt är en mycket ovanlig företelse, oaktsam ännu ovanligare, vad som är mycket vanligt är falska anmälningar, kanske borde kvinnor stå under en mans myndighet, så behöver de inte våndas över att de vill och inte vill lite beronde på om de tagit sin medecin?
Systematiska anmälningar för minsta övertramp tycks vara det enda som kan få män att upphöra göra fel. Lite som att de vet att snatteri är fel även om de inte går in och riktar ett skarpladdat vapen mot kassörskan innan de slår hennes huvud i kassaapparaten och kräver henne att tömma den. Ni befinner er kvar på stadiet att ni inte förstår att snatteri är fel eller att göra motstånd och knuffa/slå på den som hindrar er från att stjäla.

Jag är medveten om att ni inte klarar av att förstå jämförelsen men den är väldigt bra för dem som gör det.
Citera
2022-01-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Systematiska anmälningar för minsta övertramp tycks vara det enda som kan få män att upphöra göra fel. Lite som att de vet att snatteri är fel även om de inte går in och riktar ett skarpladdat vapen mot kassörskan innan de slår hennes huvud i kassaapparaten och kräver henne att tömma den. Ni befinner er kvar på stadiet att ni inte förstår att snatteri är fel eller att göra motstånd och knuffa/slå på den som hindrar er från att stjäla.

Jag är medveten om att ni inte klarar av att förstå jämförelsen men den är väldigt bra för dem som gör det.
Jasså, så jag är inte bara automatiskt våldtäktsman för att jag har kuk... Jag är också automatiskt snattare för att... Reasons?

Systematiska anmälningar kommer för övrigt att urvattna hela poängen med systemet vi har. Det är just därför så få anmälningar om våldtäkt klaras upp, dom är för många och för oklara/luddiga.
Om bara faktiska solklara fall om våldtäkt anmälts hade det både uppklarats fler och dessutom tagits på större allvar.

Men istället har vi dyngraka tjejer som gått på en fest och raggat upp en kille, varpå det senare lett till samlag som tjejen EGENTLIGEN inte ville men inte hade hjärnan till att säga ifrån i förtid och därför genomförde det helt medvetet.
Anmälan kom sedan som ett brev på posten när tjejen i nyktert tillstånd insett vad hon gjort.

Vet du vad som också är relevant? Om du på fyllan köper en flaska champagne som kostar tusen spänn och dricker upp den så kan du inte sedan anmäla säljaren för att ha lurat dig.

Gå och lägg dig och vakna aldrig igen tack.
Citera
2022-01-27, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är inte situationer som är farliga. Det är personerna i vissa situationer som är farliga. Och man kan aldrig riktigt veta vilka personer som har/inte har förövarmentalitet. Så ändå sättet att skydda sig och ta sitt "egenansvar" är i så fall att undvika merparten av alla människor. Trist liv.

Du kan inte tala för alla. Jag och många med mig lever väldigt bra, roliga liv och tar ändå egenansvar vilket har gjort att vi aldrig haft problem med polis, aldrig blivit utsatta för brott m.m. trots ett rikt liv.

Tråkigt att du själv inte har den förmågan men du är inte ensam.
Citera
2022-01-27, 19:54
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Jasså, så jag är inte bara automatiskt våldtäktsman för att jag har kuk... Jag är också automatiskt snattare för att... Reasons?

Systematiska anmälningar kommer för övrigt att urvattna hela poängen med systemet vi har. Det är just därför så få anmälningar om våldtäkt klaras upp, dom är för många och för oklara/luddiga.
Om bara faktiska solklara fall om våldtäkt anmälts hade det både uppklarats fler och dessutom tagits på större allvar.

Men istället har vi dyngraka tjejer som gått på en fest och raggat upp en kille, varpå det senare lett till samlag som tjejen EGENTLIGEN inte ville men inte hade hjärnan till att säga ifrån i förtid och därför genomförde det helt medvetet.
Anmälan kom sedan som ett brev på posten när tjejen i nyktert tillstånd insett vad hon gjort.

Vet du vad som också är relevant? Om du på fyllan köper en flaska champagne som kostar tusen spänn och dricker upp den så kan du inte sedan anmäla säljaren för att ha lurat dig.

Lite OT, men varför anmäler inte killarna samma scenario som våldtäkt mot tjejen?
Citera
2022-01-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du kan inte tala för alla. Jag och många med mig lever väldigt bra, roliga liv och tar ändå egenansvar vilket har gjort att vi aldrig haft problem med polis, aldrig blivit utsatta för brott m.m. trots ett rikt liv.

Tråkigt att du själv inte har den förmågan men du är inte ensam.

Jag lever ett rolig, väldigt bra liv - eftersom jag vågar omge mig med bra människor och inte går runt och låter bli att träffa folk.
Citera
2022-01-27, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag lever ett rolig, väldigt bra liv - eftersom jag vågar omge mig med bra människor och inte går runt och låter bli att träffa folk.

Precis som mig och alla andra som ändå utövar egenansvar.

Tillskillnad från dig så skickar vi inte nakenbilder till folk vi knappt känner.
Citera
2022-01-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Lite OT, men varför anmäler inte killarna samma scenario som våldtäkt mot tjejen?
1) Vem skulle ta det på allvar? Killar är oftast såpass intelligenta att dom vet att en anmälan skulle läggas ner då det skulle anses orimligt. Under förutsättning att det faktiskt inte är en av dom grövre typerna där en kvinna t.ex drogar killen, binder honom och sedan sexuellt utnyttjar hans kroppsliga öppningar.
Men att en kille skulle tas på allvar av rätten att penis var hård trots att han inte ville är obefintlig i dagens rättssystem.

2) Killar som ångrar sig brukar hålla det för sig själva, än mindre säga att han blev våldtagen...

3) Killar har, enligt rättslig praxis, inte samma skydd som tjejer har.

4) Hade ovanstående tre punkter inte varit aktuella så hade vi sett en JÄVLA massa anmälningar från killar också skall du veta.

Jag väntar på den dagen då tjejer och endast tjejer går ut i krig och dör medans killarna tar hand om familjen och hemmet.
Det är först då vi får något som kan liknas vid jämställdhet i världen.
Citera
2022-01-27, 20:05
Medlem
AdMortems avatar
Citat:

Om en tjej är dyngrak ska du inte ha sex med henne. Jag har varit ung och raggat och flörtat med män. Definitivt inte normalt att män skulle utnyttja en om man är för full. Tvärtom.

Däremot våldtar många våldtäktsmän kvinnor som är försatta i hjälplösa tillstånd. Mycket stor skillnad.

Och ja, du är mycket sjuk. Du ber mig bland annat dö för att dina lögner kring sexualbrott inte håller precis som du hittar på att jag lever i celibat baserat på att jag inte har någon relation eftersom jag söker mer än någon idiot som går över mina kroppsliga gränser, kräver en mängd sexuella saker på första träffen som jag saknar lust till och för att jag inte anser att en kuk är så speciell att jag vill flytta ihop med den. Jag kan få bättre sex om jag går ut på krogen och själv letar upp en man som ser okej ut och är trevlig mot när ni män går över mina gränser trots att jag markerar att de gör det. Sådant förstår du inte eftersom du själv är en våldtäktsman. Det är du per automatik eftersom du inte ställer dig upp och säger. "Det där är faktiskt fel, en kvinna ska inte krävas på att ställa upp på sex" du är det för att du inte ser det självklara i att en kvinna ska känna lust och vilja ha sex Du är det pga av du tänker som en våldtäktsman och för att du tillhör våldtäktskönet i generation våldtäkt för att du väljer att sitt och skriva uppviglande inlägg för våldtäktsmän i syftet att sprida propaganda mot offer för sexualbrott istället för att hålla med om att övergrepp är övergrepp när offret uppfattar det som just övergrepp.

Du är en stor skitstövel faktiskt och totalt onödig i ett pragmatiskt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in