2022-01-28, 16:57
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Pust. Dom har varit med i DERAS podd…läste du ens vad jag skrev?

Sätt som i en neutral podd och låt din hjälte Henko föra en oförberedd neutral debatt mot Bard om könsroller, eller varför inte Eberhard.

….

Vad är en neutral pod och debatt? Både gänget i Haveristerna och Eberhard har sagt att de var ett lyckat samtal. Inte precis man ser någon av dem ordbajsa på twitter 24/7 om hur elaka de var nu efteråt.
Citera
2022-01-28, 19:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Vad är en neutral pod och debatt? Både gänget i Haveristerna och Eberhard har sagt att de var ett lyckat samtal. Inte precis man ser någon av dem ordbajsa på twitter 24/7 om hur elaka de var nu efteråt.
Håller med, även om de försökte sig på samma saker med Eberhard. Det gick de bet på.
Citera
2022-01-28, 20:21
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Håller med, även om de försökte sig på samma saker med Eberhard. Det gick de bet på.

Visst är det härligt med ett bra snack utan skit efteråt. Trist med alla ryggdunkarpodd där alla tycker samma
Citera
2022-01-28, 20:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Visst är det härligt med ett bra snack utan skit efteråt. Trist med alla ryggdunkarpodd där alla tycker samma
Samma kan sägas om avsnittet med Navid.
Citera
2022-01-28, 22:41
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Det är väldigt konstigt att bli förvånad eller förnärmad över att bli tillfrågad om sitt umgänge och gullande med nazister. Även om man själv sympatiserar med nazismen (eller tycker att det inte gör så mycket om nån är nazist om den är en lite trevlig prick att tjabba med) kan man inte ha missat att det är en minst sagt impopulär ideologi som folk tenderar att ha starka känslor kring.

Håller helt med.

Jag umgås tex med en hel del gamla pundare (nyktra idag) som gjort det mesta klandervärt man kan tänka sig, det händer ju att man får förklara varför man umgås med dessa stolpskott (varav jag vart en av stolpskotten)
Citera
2022-01-30, 23:10
Medlem
Det här sätter så himla mycket fingret på våra olikheter vilket även visade sig i podden: jag är intresserad av att prata med människor för att få veta mer om hur de tycker och tänker.
Du är skenbart intresserad av att prata med mig för att du vill kunna sätta dit mig.
Någon som känner sig manad att dela med era av era tankar om vad poddgästen Therese Verdun kan tänkas mena när hon skriver så där till LO-ombudsmannen Henrik Johansson på Fastighets?
Citera
2022-01-31, 13:50
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det här sätter så himla mycket fingret på våra olikheter vilket även visade sig i podden: jag är intresserad av att prata med människor för att få veta mer om hur de tycker och tänker.
Du är skenbart intresserad av att prata med mig för att du vill kunna sätta dit mig.
Någon som känner sig manad att dela med era av era tankar om vad poddgästen Therese Verdun kan tänkas mena när hon skriver så där till LO-ombudsmannen Henrik Johansson på Fastighets?

Hon kan tänkas mena att Haveristerna är clout chasers och att hon inte är det. Min uppfattning är att det är fel, de är clout chasers alla fyra.
Citera
2022-02-01, 14:21
Medlem
Mextremes avatar
Helt rubbat.
Att ägna 30 minuter till påstå att det är en halmgubbe att det existerar ett ganska stort koncencus kring "allas lika värde" och att det betyder att alla har rätt att komma till Sverige.
Stenevi satt ju och ritade en teckning så sent som förra veckan med Muhammed och Niklas i någon miljöpartistisk utopi utan gränser.
Lövfen stod för fan på medis och pep om det till hela vänsterns jubel och man fyllde globen.
När packet bokstavligen står i farstun och rånar deras ungar har de möjligen vridit 10 grader i frågan men migrationen fortgår.
Sedan 30 minuter till "guit by association"

Starkt kontent! Där fick hon.

Två östrogenstinna chipstuttar och en menlös skånsk grisfösare tror att de är guds gåva till edge-vänstern.
Citera
2022-02-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Ok, liknelsen haltar inget? Inför prov har ju alla kännedom om förutsättningarna och således lika goda möjligheter att studera inför provet.

Att ”deltaga” i Haveristerna faller knappast under lika förutsättningar? Kan du på riktigt hävda det?

Återigen, att slå sig för bröstet och hävda att man ”krossar” alla meningsmotståndare gång på gång och kallar folk för ”fittor”, ”idioter” och alla möjliga tillmälen, är banalt och fjantigt. En nivå som outbildade, obildade och WT ligger på.

Återigen, tror du att Axel och Henko skulle fixa en öppen debatt, i neutral miljö, om ex Könsneutralitet mot Bard, eller en oannonserad debatt mot Eberhard? Eller varför inte en politisk debatt mot Hanif Bali?

Detta är personer som Haveristerna gång på gång, kallat för idioter, hjärndöda, okunniga, fittor mm mmm.
Dom har väldigt hög svansföring i sin egna podd, men utanför sin egna bubbla, utan redigering, skrik, tillmälen och ”sina egna förutsättningar”, så är dom nollor.

Då kan du ju lika gärna lyssna på någon töntig ”samtalspodd” av navid modiri eller aron flam, där det aldrig är någon debatt, konfontation eller ifrågasättande, utan istället ett ”öppet samtal”, där ingen använder taskiga tillmälen.

Boooorrringg!!

Ironiskt nog har jag i dessa poddar hört dessa ”samtalsaktivister” göra utläggningar om att svenskar är konflikträdda - är de så mycket bättre själva om de inte ens kan bråka lite i sina egna poddar? Eller, varför inte, bjud in en haverist eller två och bråka lite och höj taket ett par våningar samtidigt.
Senast redigerad av nongming 2022-02-05 kl. 01:21.
Citera
2022-02-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Då kan du ju lika gärna lyssna på någon töntig ”samtalspodd” av navid modiri eller aron flam, där det aldrig är någon debatt, konfontation eller ifrågasättande, utan istället ett ”öppet samtal”, där ingen använder taskiga tillmälen.

Boooorrringg!!

Ironiskt nog har jag i dessa poddar hört dessa ”samtalsaktivister” göra utläggningar om att svenskar är konflikträdda - är de så mycket bättre själva om de inte ens kan bråka lite i sina egna poddar? Eller, varför inte, bjud in en haverist eller två och bråka lite och höj taket ett par våningar samtidigt.

Ja, de två enda valen som finns är attacker från socialt inkompetenta bandhundar som autisthugger på olika detaljer för gotcha-effekt ELLER att bara jamsa med och lägga huvudet på sned åt allt. Haveristerna är värdelösa på att få folk att prata och lika usla på att ställa GENOMTÄNKTA kritiska frågor för nåt annat än effekt. Låtsas inte som att de har nåt vinnande koncept.
Citera
2022-02-10, 22:10
Medlem
postvagns avatar
1. Nån som vet hur det går med det "rättsliga efterspelet" gällande "Glam"?

2. Tycker ni att senaste avsnittet behandlade Rogans podcast rimligt?

Det här är två frågor som inte bryter mot några regler och är sakliga.
Citera
2022-02-11, 09:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
1. Nån som vet hur det går med det "rättsliga efterspelet" gällande "Glam"?

2. Tycker ni att senaste avsnittet behandlade Rogans podcast rimligt?

Det här är två frågor som inte bryter mot några regler och är sakliga.
Är det senaste patreon? såg på FB att Axel talade med någon för helt okänd snubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in