2022-01-28, 08:57
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Vanessa är nollad....hon har ju jobbat sedan I våras enligt mammasita..
ANTONIO är den av barnen som dragit in mest, runt 52.000 som är skattat för.
Så flickorna följer väl i mammas spår genom att missa skatt. Till deras försvar....det är ju oerhört vanligt inom restaurang att jobba svart så på det viset är de ju inte unika men de är ju offentliga och borde vara mer försiktiga

Det är som du säger rätt vanligt att inom restaurangbranschen att arbeta svart, men jösses vad korkat att låta Anna sitta och basunera ut att de har jobb i så fall. Hade jag varit döttrarna (och för den delen Fs pojkvän på Kikki-Otto) så hade jag sagt till Anna att dra ned dom inläggen genast och inte prata om det. Det kan mer eller mindre användas som bevis mot dom.
Citera
2022-01-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Logga in på skatteverket.se så ser du att dina uppgifter finns där för 2021. Det finns inga krav på att avslöja källa i en skvallertråd på fb.

Jag skulle bara vilja se siffrorna och vars de kommer från.
Ifall det stämmer så borde en anmälan till skatteverket vara i sin ordning.
Felicia har jobbat på Cicciotto sen i somras, kanske längre och bara tjänat 15000? Och Vanessa har jobbat en massa också och nolltaxerat. Svartjobbar systrarna så ska dom sättas dit, tråkigt att det är deras mor som uppmärksammat deras jobb via sociala medier ifall de svartjobbar, men så dum kan vill ingen va?
Annars kanske det bara är så att de får en massa siffror att fylla i när det är dags att deklarera.
Citera
2022-01-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelstewart
Jag skulle bara vilja se siffrorna och vars de kommer från.
Ifall det stämmer så borde en anmälan till skatteverket vara i sin ordning.
Felicia har jobbat på Cicciotto sen i somras, kanske längre och bara tjänat 15000? Och Vanessa har jobbat en massa också och nolltaxerat. Svartjobbar systrarna så ska dom sättas dit, tråkigt att det är deras mor som uppmärksammat deras jobb via sociala medier ifall de svartjobbar, men så dum kan vill ingen va?
Annars kanske det bara är så att de får en massa siffror att fylla i när det är dags att deklarera.
Kan det vara så att F går på s.k. lönebidrag, tror jag att det kallas. Haket får betalt för att ha F som ” anställd”. Det kan t.o.m. vara så att F ”suttit av” sitt straff på haket . Jag kommer ihåg i en live som Mamacita hade i somras där F uttryckte oro att, som hon sa, -tänk om jag inte klarar av det? Kanske fick hon chansen av Frivården, att själv fråga runt om arbete….Bara spånar
Citera
2022-01-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muskligajattevader
Kan det vara så att F går på s.k. lönebidrag, tror jag att det kallas. Haket får betalt för att ha F som ” anställd”. Det kan t.o.m. vara så att F ”suttit av” sitt straff på haket . Jag kommer ihåg i en live som Mamacita hade i somras där F uttryckte oro att, som hon sa, -tänk om jag inte klarar av det? Kanske fick hon chansen av Frivården, att själv fråga runt om arbete….Bara spånar
Jag tror också att F avtjänat samhällstjänsten på Cicciotto. Roberta försörjer ju henne så varför skulle hon annars plötsligt skaffa sig ett jobb?
Citera
2022-01-28, 10:07
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jag tror också att F avtjänat samhällstjänsten på Cicciotto. Roberta försörjer ju henne så varför skulle hon annars plötsligt skaffa sig ett jobb?

Jag tror att det var så i början, men hon fick fortsätta.

I en av lillponkens lives så diskuterades detta i bakgrunden av Flisan och Robban
Citera
2022-01-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Logga in på skatteverket.se så ser du att dina uppgifter finns där för 2021. Det finns inga krav på att avslöja källa i en skvallertråd på fb.

Det är skillnad på inkomstår och taxeringsår.
De uppgifter som nu finns att ta del av är inkomster 2020 som taxeras/deklareras året efter alltså 2021. Eftersom deklarationen för inkomster och avdrag 2021 inte öppnas förrän i mars 2022 så är det omöjligt att som utomstående veta ngn annans inkomst förrän dejlarationen är godkänd av både deklarant och SKV. Att du kan se din egen inkomst när du loggat in med bakID det har din arbetsgivare rapporterat in och är en helt annan sak
Citera
2022-01-28, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muskligajattevader
Lönebidrag redovisas som vanligt lön med skatt osv. eftersom det faktiskt är en riktig lön där arbetsgivare ersätts till viss del. Går alltså inte se i en deklaration om någon får lönebidrag.
Det är bara när människor praktiserar med försörjningsstöd som det inte syns någon inkomst av arbete trots att människor faktiskt är i sysselsättning på en arbetsplats eller om en person ingår i LSS och arbetet är daglig verksamhet
Citera
2022-01-28, 13:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpudel
Det är skillnad på inkomstår och taxeringsår.
De uppgifter som nu finns att ta del av är inkomster 2020 som taxeras/deklareras året efter alltså 2021. Eftersom deklarationen för inkomster och avdrag 2021 inte öppnas förrän i mars 2022 så är det omöjligt att som utomstående veta ngn annans inkomst förrän dejlarationen är godkänd av både deklarant och SKV. Att du kan se din egen inkomst när du loggat in med bakID det har din arbetsgivare rapporterat in och är en helt annan sak
Jag har ingen aning om fruOIs uppgifter stämmer och hur den personen har fått reda på det. Skattemyndigheten har dock uppgifterna och det finns förmodligen andra som också har de uppgifterna.
"skillnad på inkomstår och taxeringsår." vet vi nog alla vad det är så det är inget du behöver mästra med.
Citera
2022-01-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99

Inte en chans att hon kan göra samhällstjänst på en restaurang. Det ska vara just en ”tjänst i samhället” man gör, inte hos en privat näringsidkare.
Citera
2022-01-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscarostermalm
Inte en chans att hon kan göra samhällstjänst på en restaurang. Det ska vara just en ”tjänst i samhället” man gör, inte hos en privat näringsidkare.
Samhällstjänst görs oftast hos ideella orgasinationer står det när man googlar. Jag tror inte att man får göra det hos en privat näringsidkare då skulle det gå att fuska och säga att man gör det men aldrig vara där. Dessutom är samhällstjänst 40- 240 timmar inte ett halvår.
Citera
2022-01-28, 14:54
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Samhällstjänst görs oftast hos ideella orgasinationer står det när man googlar. Jag tror inte att man får göra det hos en privat näringsidkare då skulle det gå att fuska och säga att man gör det men aldrig vara där. Dessutom är samhällstjänst 40- 240 timmar inte ett halvår.
myrorna har jag hört duger som arbetsgivare
Citera
2022-01-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
myrorna har jag hört duger som arbetsgivare
Det har jag också hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto