2022-01-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Och du svänger som en vindflöjel. Ena dagen ska vi ner till 10k, andra dagen skall vi upp till 60k och tredje dagen ska vi ner till 20k.

...och så har du mage att kommentera andra. Jag tänker inte hävda att vi är i en bear market förens vi närmar oss en dubbelbotten på dagliga. Om du vill säga att vi är i en bearmarket på typ 4h, så är det fine med mig men jag tittar hellre på marko perspektivet.
JAG HAR SAGT ATT BTC SKA TILL 60K INNAN DEN GÅR TILL UNDER 20K. HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG UPPREPA SAMMA SAK?! ALTCOINS KOMMER PUMPA NÄR BTC GÅR TILL 60K, PRECIS SOM UNDER 2018! DET HAR ALLTID VARIT MIN ÅSIKT.

Lättare att förstå nu?
Citera
2022-01-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Nej de bedriver inte välgörenhet. De vill att priset ska gå upp för att sälja med vinst, dumpa, repeat. Vi är nu i en dump. No biggie.

Det är svårt att hänga med i alla dina inlägg eftersom du fullständigt svämmar över tråden med svar på varenda inlägg. I vilket fall, hur går dina alts? Retorisk fråga, jag har kollat graferna och de går sämre än bitcoin. Har du gått short på bitcoin med tanke på att du förutspått detta scenariot? Retorisk fråga, det har du inte för du gissar inte bättre än någon annan.
Lmao, ja så intelligent av dig att förstå att altcoins dumpar mer än BTC. Det är ju det som är hela poängen med att köpa altcoins istället för BTC just för att uppsidan är mycket större än nedsidan. Så sitt du där och håna mig för att mina altcoins rasat 60-70% från ATH. Den som skrattar sist skrattar bäst. Altcoins kommer outperforma BTC flera gånger om.

Och jag visste inte att det inte var tillåtet att gissa så länge man inte tänker öppna nån long/short. Jag är ingen daytrader och har aldrig påstått att jag har den kunskapen. Mina gissningar betyder ingenting om det känns bättre för dig att få höra dom orden.
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-25 kl. 22:01.
Citera
2022-01-25, 22:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
JAG HAR SAGT ATT BTC SKA TILL 60K INNAN DEN GÅR TILL UNDER 20K. HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG UPPREPA SAMMA SAK?! ALTCOINS KOMMER PUMPA NÄR BTC GÅR TILL 60K, PRECIS SOM UNDER 2018! DET HAR ALLTID VARIT MIN ÅSIKT.

Lättare att förstå nu?

Så trots att vi skall nästan 100% upp härifrån så menar du att vi är i en bear market? Trots att vi är på samma nivåer som för ett år sedan, och högre nivåer än i somras?

Jag anser att vi är i en marko bull market enligt tidigare screenshot. Jag har inte hört någon annan än Richard Heart säga att vi är i en bear trend, men han blundar medvetet för att vi gjorde en högre topp i september snarare än en lägre topp och således en dead cat bounce.
Alla experter (till skillnad från Hex grundaren som är ett troll) säger att vi är i en marko bull trend fortfarande och jag förstår inte hur man kan ifrågasätta detta.

Bryter vi 29k neråt så är bulltrenden slut enligt de flesta sätten att definiera markotrender. Men tills den dagen...

Att kalla sig trader och nu sitta och gissa att BTC någon gång skall skall upp till 60k och sedan någon gång efter det under 20k känns rentav oseriöst. Man trade:ar inte på gissningar, man trade:ar på de fakta man har för stunden och omvärderar dessa hela tiden när man får ny fakta.
Citera
2022-01-25, 22:16
Medlem
Citat:
Så trots att vi skall nästan 100% upp härifrån så menar du att vi är i en bear market? Trots att vi är på samma nivåer som för ett år sedan, och högre nivåer än i somras?

Att kalla sig trader och nu sitta och gissa att BTC någon gång skall skall upp till 60k och sedan någon gång efter det under 20k känns rentav oseriöst. Man trade:ar inte på gissningar, man trade:ar på de fakta man har för stunden och omvärderar dessa hela tiden när man får ny fakta.
Så länge BTC inte sätter ett nytt ATH så är BTC i bear market. Det är väl inte så svårt att fatta. Precis som hände 2018. BTC steg igen med altcoinsen men lyckades aldrig komma i närheten av ATH från december 2017.

Jag har aldrig kallat mig för trader. Förstår inte var du får dina ord ifrån.

Varför är det oseriöst att påstå något som hänt upprepade gånger tidigare, att BTC faller 70-80% från ATH. What's the big fucking deal? BTC föll från 64k till 28k och fortfarande gick till 69k efter det. Förstår inte varför det skulle vara så omöjligt med 80% korrektion från ATH.
Citera
2022-01-25, 22:24
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Så länge BTC inte sätter ett nytt ATH så är BTC i bear market. Det är väl inte så svårt att fatta. Precis som hände 2018. BTC steg igen med altcoinsen men lyckades aldrig komma i närheten av ATH från december 2017.

Varför är det oseriöst att påstå något som hänt upprepade gånger tidigare, att BTC faller 70-80% från ATH. What's the big fucking deal? BTC föll från 64k till 28k och fortfarande gick till 69k efter det. Förstår inte varför det skulle vara så omöjligt med 80% korrektion från ATH.
Hur orkar du svara på vartenda inlägg under flera månaders tid? Att dessutom shilla dina alts i 90% av inläggen är ganska osmakligt.

Ingen har påstått att -80% är omöjligt. -99% är också möjligt. Dock är -80% ytterst osannolikt.
Citera
2022-01-25, 22:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så länge BTC inte sätter ett nytt ATH så är BTC i bear market.
Du är rätt ensam om att definiera bear market på detta sätt.

Citat:
Precis som hände 2018. BTC steg igen med altcoinsen men lyckades aldrig komma i närheten av ATH från december 2017.
Och jag menar att det var precis det som INTE hände iom att maj toppen fick en ny ATH redan i september snarare än lägre topp.
Det enda 2021 har gemensamt med 2017 är att båda hade toppar... Inget i grafens beteende i övrigt är jämförbart med cyklerna 2011, 2013 och 2017 (som var ganska lika varandra)
Citat:
Du tar dina teorier om 60 hit och 20 dit från någon som jag gissar kallar sig trader. Gissningsvis är han en bra trader, bara det att det du som är lost i translation av vad han faktiskt försöker förmedla till dig.

Citat:
Jag säger inte något om vad som är omöjligt.
Men som sagt (för säkert 20:e gången nu), med tanke på att grafen i övrigt INTE är det dugg lik graferna 2011, 2013 och 2017, så ser jag inte varför den ändå skulle dippa 70%-80% så som tidigare.

Observera att jag ingenstans säger att det är omöjligt med 80% ner från ATH, jag talar om sannolikheter inte omöjligheter.
Senast redigerad av Leaston 2022-01-25 kl. 22:34.
Citera
2022-01-25, 22:35
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Anledningen till att många inte tror det, var att vid 69k såg vi inte alls någon eufori som varje gång kännetecknar en topp av en Bitcoincykel. Det var en ganska låg aktivitet, och priset låg över 60k under en hel månads tid.

Finns andra saker som talar emot också, RSI låg under 70 vid toppen, andra toppar har det legat över 90. CBBI låg också på ca 70 vid toppen, vid tidigare toppar har det kommit upp till 100.
Vad gäller toppar och bottnar, så är det min fasta övertygelse att allt styrs av technicals. Under dom 5 år som jag har sysslat med bitcoin och trading generellt så har jag kommit fram till att det är det enda som betyder något. Den mest pricksäkra metoden efter flera års experimenterande har för mig varit att använda en fibonacci spiral från årets början, och från den dra ut fibonaccinivåer. Den metoden förutspådde 69k redan 1:a Januari 2021. Det finns ingen slump i marknaden.

Såhär skissar jag upp nivåerna för året för den som är intresserad

https://imgur.com/a/QQ2zui1

Det går att applicera på månad och vecka också för daytrades. Scriptet för spiralen och sacred geometry är open source på tradingview https://www.tradingview.com/script/KJ6ng6jv-Sacred-Geometry-by-DGT/
Citera
2022-01-25, 22:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vad gäller toppar och bottnar, så är det min fasta övertygelse att allt styrs av technicals. Under dom 5 år som jag har sysslat med bitcoin och trading generellt så har jag kommit fram till att det är det enda som betyder något. Den mest pricksäkra metoden efter flera års experimenterande har för mig varit att använda en fibonacci spiral från årets början, och från den dra ut fibonaccinivåer. Den metoden förutspådde 69k redan 1:a Januari 2021. Det finns ingen slump i marknaden.

Såhär skissar jag upp nivåerna för året för den som är intresserad

https://imgur.com/a/QQ2zui1

Det går att applicera på månad och vecka också för daytrades. Scriptet för spiralen och sacred geometry är open source på tradingview https://www.tradingview.com/script/KJ6ng6jv-Sacred-Geometry-by-DGT/

Problemet med dessa indikatorer är att det blir för random. Jag menar, ritar man ut tillräckligt många streck så kommer man alltid kunna påvisa att den studsade på vissa av strecken. Det blir för svårt att göra en tradingplan om man inte vet vilka streck den kommer studsa på.

I efterhand kan man rita massa olika fibonacci baserade figurer och få skrämmande bra träff. Men som sagt, det är svårt att på förhand veta.

Tycker iaf jag. Men har du hittat ett sätt som ger dig EV+ över tid, så för all del kör på.
Senast redigerad av Leaston 2022-01-25 kl. 22:43.
Citera
2022-01-25, 22:44
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Problemet med dessa indikatorer är att det blir för random. Jag menar, ritar man ut tillräckligt många streck så kommer man alltid kunna påvisa att den studsade på vissa av strecken. Det blir för svårt att göra en tradingplan om man inte vet vilka streck den kommer studsa på.
Det är inte speciellt många streck, det är några basic fibonacci nivåer baserat på sacred geometry. När man använder dessa tillsammans med andra mer klassiska verktyg så är dom extremt välrespekterade. Kan man läsa orderflöde så är det ännu mer effektivt och det är så jag "vet" vilken den är mer sannolik att studsa på.

Jag använder detta varje dag och det fungerar hur bra som helst, på vilken asset som helst. Upp eller nej spelar verkligen ingen roll. För mig är det lite skrattretande när folk pratar om fundamentals att en viss krypto ska lösa något problem och därför bli värd mycket pengar. Jag kan gå lång eller kort på vilken shitcoin som helst, när som helst. Jag gör bra pengar på det
Citera
2022-01-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ingen har påstått att -80% är omöjligt. -99% är också möjligt. Dock är -80% ytterst osannolikt.
Det är mer osannolikt att något som aldrig hänt tidigare ska hända nu. Säg vilken cykel där BTC inte haft en korrektion på minst 80%? Vad kommer du säga när BTC har en 80% korrektion även denna cykel? Kan du snälla hålla käften om det händer. Du behöver inte ens säga att du hade fel.
Citera
2022-01-25, 23:32
Medlem
Citat:
Du är rätt ensam om att definiera bear market på detta sätt.

Och jag menar att det var precis det som INTE hände iom att maj toppen fick en ny ATH redan i september snarare än lägre topp.
Det enda 2021 har gemensamt med 2017 är att båda hade toppar... Inget i grafens beteende i övrigt är jämförbart med cyklerna 2011, 2013 och 2017 (som var ganska lika varandra)

Du tar dina teorier om 60 hit och 20 dit från någon som jag gissar kallar sig trader. Gissningsvis är han en bra trader, bara det att det du som är lost i translation av vad han faktiskt försöker förmedla till dig.

Jag säger inte något om vad som är omöjligt.
Men som sagt (för säkert 20:e gången nu), med tanke på att grafen i övrigt INTE är det dugg lik graferna 2011, 2013 och 2017, så ser jag inte varför den ändå skulle dippa 70%-80% så som tidigare.

Observera att jag ingenstans säger att det är omöjligt med 80% ner från ATH, jag talar om sannolikheter inte omöjligheter.
Det går inte ha en officiell förlängd cykel om BTC inte klarar att fixa nytt ATH.

BTC ska till $100k, BTC ska till $150, BTC ska till $200k, BTC ska till $300k. När ska ni sluta med er bullshit? Det kommer inte ske ens under 2022. Inse bara. Du tror BTC ska gå till $10M till 2030. Man behöver inte ens argumentera mer när du påstått något så korkat.

"Gissningsvis är han en bra trader" .... Bara låt bli att kommentera/spekulera om du inte ens orkar kolla på hans videos. Det är enkelt att göra och krävs ingen avancerad studie för att genomföra. Och jag kunde inte bry mig mindre att du är inkapabel till att tolka hans gissningar genom mina kommentarer.

Har sagt 100 gånger att enligt honom ska BTC slutligen göra sin retrace till 60k innan riktiga kraschen, men du är alltid så duktig på att plocka allt ur sin kontext.

Ingen kan väl påstå att Mr. Leaston haft rätt om BTC under 2021. Det är skrattretande då du verkar kunna mycket mer om trading än mig. Tydligen hjälpte inte det. Jag kunde iaf välja ut rätt person att följa.
Citera
2022-01-25, 23:46
Medlem
Citat:

Jag anser att vi är i en marko bull market enligt tidigare screenshot. Jag har inte hört någon annan än Richard Heart säga att vi är i en bear trend, men han blundar medvetet för att vi gjorde en högre topp i september snarare än en lägre topp och således en dead cat bounce.
Alla experter (till skillnad från Hex grundaren som är ett troll) säger att vi är i en marko bull trend fortfarande och jag förstår inte hur man kan ifrågasätta detta.

Bryter vi 29k neråt så är bulltrenden slut enligt de flesta sätten att definiera markotrender. Men tills den dagen...

Jag håller ofta med dig, men inte när det gäller det fetstilade påståendet.

Det som har hänt nu är att vi har en riktig kälkbacke nedåt från början av November. Den kälkbacken kommer givetvis att ta stopp någongång (troligen när vi sett en rejäl kapitulation med VOLYM. Hittills har volymen varit väldigt låg). Dippen som vi befinner oss i kommer alltså att hitta stöd någonstans och bryta trenden (men volym krävs för detta). Vart stödet finns är omöjligt att säga just nu, men det kan definitivt gå lägre. Det kan vara 30k, eller 25k eller t o m 20k.

Vad som sedan händer är att priset går upp, och vi kommer att göra en topp. Vad som sen händer efter det blir väldigt avgörande. Om tex priset gör en topp på 50k, dippar sedan tillbaka till tex 40k och vänder upp igen och passerar 50k, då är allt frid och fröjd (priset är på väg upp mot högre toppar och kommer troligen att gå till nya ATH). Däremot, om priset gör en topp på 50k, sedan vänder ner och gör en lägre botten (än 20k-25k-30k som nämndes i förra stycket). då är vi riktigt illa ute. Vi har då tappat strukturen för en bulltrend, och priset gör lägre toppar och lägre bottnar, dvs en beartrend. Skulle det ske är jag beredd att kasta in handduken för att 69k var toppen i denna cykel.

Jag är dock inte orolig för nuvarande kälkbacke nedåt innan ovanstående scenario har spelats ut. Det är bättre långsiktigt att priset går lägre den närmsta tiden, än om det går upp idag, gör en topp och sen viker ner igen för en ännu lägre botten.
Senast redigerad av bagge1 2022-01-25 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in