2023-06-24, 18:14
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
På veckan så gör Nasdaq sin första röda stapel (-1.4%) på 8 veckor, samtidigt som Bitcoin är upp 17% denna vecka (som ändå startade med att SEC stämde både Binance och Coinbase...).
Just saying för att få perspektiv på olika makro events som sker just nu.

Så vad förväntar du dig framöver? Up only? nämn/visa gärna nivåer och price targets osv
Citera
2023-06-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Så vad förväntar du dig framöver? Up only? nämn/visa gärna nivåer och price targets osv

Fortsatt högre toppar och högre bottnar är rimligt att förvänta sig.
Citera
2023-06-24, 20:01
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Fortsatt högre toppar och högre bottnar är rimligt att förvänta sig.

Motivera gärna vari det rimliga ligger Stopp.Belegg. Den kommande halveringen och 4-års cyklerna är ett klassiskt maxi argument som hitills har visat sig vara användbart, men vi har aldrig sett en högre styrränta från the fed någon gång under Bitcoins existens. Mot den bakgrunden hade det hade varit intressant om du adresserar den makro-ekonomiska aspekten av ekvationen och hur den kan komma att påverka Bitcoin prismässigt framöver.
Citera
2023-06-24, 20:38
Medlem
Citat:
Motivera gärna vari det rimliga ligger Stopp.Belegg. Den kommande halveringen och 4-års cyklerna är ett klassiskt maxi argument som hitills har visat sig vara användbart, men vi har aldrig sett en högre styrränta från the fed någon gång under Bitcoins existens. Mot den bakgrunden hade det hade varit intressant om du adresserar den makro-ekonomiska aspekten av ekvationen och hur den kan komma att påverka Bitcoin prismässigt framöver.
Ta dig en riktigt funderare över vad det är för nyheter som kommit ut det senaste, gör verkligen det.
Citera
2023-06-24, 21:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Finns inget "up only" likväl det inte finns något "down only".
Jag blir inte förvånad om vi får en God-candle upp till typ 35k innan konsolidering. Detta för att rensa ut alla som stirrat sig blinda på 31k och öppnat shorts vid dessa nivåer.

Men vad som sker på några veckors sikt är inte så intressant att spekulera kring mot vad som kan hända de kommande halvåret/året. Med en pistol mot huvudet så sätter jag mina pengar på att vi bryter 40k innan vintern och ATH inom 12 månader.
Sysslar inte med daytrading, och många som gjort det har erkänt sig besgrade av BTC då den har varit väldigt svår trade:ad senaste 18 månaderna, mycket på grund av makrot. I morgon kan det komma nyheter som ändar förutsättningarna helt och hållet.
Citera
2023-06-24, 22:19
Medlem
Citat:

Jag tror inte att högre styrränta och tillfälligt minskande penningmängd kommer att påverka bitcoins prisutveckling så mycket. Marknaden är inte längre lånedriven på samma sätt som till exempel bostadsmarknaden. Det mesta av det lånefinansierade bitcoininvesterandet torde ha jagats bort från marknaden under 2022 års baissemarknad.

Det vi ser och kommer att se mer av är hur bitcoin suger ut kapital från alla andra marknader. Allt fler kommer att inse att det är ekonomiskt bättre att äga bitcoin än att äga fastigheter (bortsett från det egna boendet), aktier, konstverk, ädelmetaller eller vad det vara månde. I och med Blackrocks & co entré på marknaden kommer det dessutom att bli lättare än någonsin, både för privatpersoner utan djupare bitcoinkunskap och för institutioner att överföra en del av sitt kapital till bitcoin. Samtidigt vacklar bankerna, vilket kan blossa upp på nytt när som helst. Och dollarn är ifrågasatt som reservvaluta. Och inom mindre än ett år äger som sagt nästa halvering rum.

Effekten av en högre styrränta blir nästan försumbar i jämförelse med allt detta. Förhoppningsvis kan den leda till mindre hävstångsinvesterande i bitcoin, så att nästa krasch kanske blir ännu mildare än 2022 års dito.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-06-24 kl. 22:22.
Citera
2023-06-25, 10:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
En annan sak jag tänkte på (ta inte åt dig om du inte känner dig träffad) är att många går på price targets dom kom fram till för ett halvår sedan.
Dessa nivåer kan ha känts/varit väldigt välgrundade för stunden då. Sedan har mycket vatten hunnit rinna under broarna, men "man" har vägrat börja justera sina targets utan håller stenhårt vid att Bitcoin visst skall ner till en viss nivå.

Teknisk Analys är en rörlig organism. Allt som var "sant" ena stunden kan vändas helt på sin ända baserat på ny data nästa stund, vilket man måste vara öppen för. Ett av människans stora problem är erkänna att man hade fel, och det kan bli väldigt tydligt när det handlar om trading i vissa fall.
Citera
2023-06-26, 13:32
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
En annan sak jag tänkte på (ta inte åt dig om du inte känner dig träffad) är att många går på price targets dom kom fram till för ett halvår sedan.
Dessa nivåer kan ha känts/varit väldigt välgrundade för stunden då. Sedan har mycket vatten hunnit rinna under broarna, men "man" har vägrat börja justera sina targets utan håller stenhårt vid att Bitcoin visst skall ner till en viss nivå.

Teknisk Analys är en rörlig organism. Allt som var "sant" ena stunden kan vändas helt på sin ända baserat på ny data nästa stund, vilket man måste vara öppen för. Ett av människans stora problem är erkänna att man hade fel, och det kan bli väldigt tydligt när det handlar om trading i vissa fall.

Skriver under på i princip allt du skrev, med price targets menade jag mest om det var några särskilda nivåer du kikade på som du tycker är av intresse i dagsläget.
Citera
2023-06-26, 19:25
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Nu säger det whoop. https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
Citera
2023-06-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton

Även om det skulle bära utför igen så har vi satt ett nytt årshögsta. Jag tror dock att vi kan nå än högre redan denna vecka, för vad nu det är värt.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-06-26 kl. 19:51.
Citera
2023-06-26, 22:12
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton

Vadå whoop? priset har ju inte rört sig ett piss
Citera
2023-06-26, 22:21
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag tror inte att högre styrränta och tillfälligt minskande penningmängd kommer att påverka bitcoins prisutveckling så mycket. Marknaden är inte längre lånedriven på samma sätt som till exempel bostadsmarknaden. Det mesta av det lånefinansierade bitcoininvesterandet torde ha jagats bort från marknaden under 2022 års baissemarknad.

Det vi ser och kommer att se mer av är hur bitcoin suger ut kapital från alla andra marknader. Allt fler kommer att inse att det är ekonomiskt bättre att äga bitcoin än att äga fastigheter (bortsett från det egna boendet), aktier, konstverk, ädelmetaller eller vad det vara månde. I och med Blackrocks & co entré på marknaden kommer det dessutom att bli lättare än någonsin, både för privatpersoner utan djupare bitcoinkunskap och för institutioner att överföra en del av sitt kapital till bitcoin. Samtidigt vacklar bankerna, vilket kan blossa upp på nytt när som helst. Och dollarn är ifrågasatt som reservvaluta. Och inom mindre än ett år äger som sagt nästa halvering rum.

Effekten av en högre styrränta blir nästan försumbar i jämförelse med allt detta. Förhoppningsvis kan den leda till mindre hävstångsinvesterande i bitcoin, så att nästa krasch kanske blir ännu mildare än 2022 års dito.

Många rimliga synpunkter som säkert kan bli verklighet i framtiden. I dagsläget är dock btc fortfarande inget annat än en beta på dom stora aktieindexen. Ge mig en tydlig decoupling som håller i sig över tid så är jag helt med på båten men tills dess är vi utlämnade till penningpolitiken som klåparna på the fed för och den är dessvärre allt annat än försumbar. Det borde 2022 vara ett oerhört relevant exempel på. Men missförstå mig rätt, om förutsättningarna bara är gynsamma på likviditetssidan så kan Bitcoin säkert rusa i dollartermer. Jag är inte alls främmande för tanken på högre priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in