Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack för respons.
Min tanke är att det är rätt vanligt vid handgemäng i olika miljöer och sammanhang att folk faller olyckligt och slår i huvudet och skadar sig men även avlider.
Om vi begrundar de kända omständigheterna kring det aktuella fallet så är det ingen orimlig tanke att paret kan ha grälat och bråkat om vårdnaden sista gången de möttes eftersom det verkar smått otroligt att maken skulle gå med på att B skulle få ensam vårdnad, det är där makens ord om att han orsakat kvinnans död kommer in i bilden.
Handgemäng kan bestå av olika saker, ibland kan det räcka med en knuff för att folk ska falla bakåt och slå i huvudet.
Dock lär vi nog få vänta på FUP för att få klarhet i vad dödsorsaken är om den nu kan fastställas?
Visst förekommer det att folk avlider efter bråk och fall. Utgår man från att Barbys tråduppgifter om att Beata brukat våld stämmer, så är det väl inte så långt borta att tro att dom bråkat och att hon kan ha slagit i huvudet.
Men nu tror inte jag på Barbys uppgifter. För mig är han inte det minsta förtroendeingivande (har förklarat varför). Och det finns ingenting annat förutom Barbys uppgifter som pekar på att hon varit våldsam.
Om han hade ringt 112 direkt efter att hon föll istället för att dölja att hon avlidit och sen ljuga om det två månader hade jag övervägt att tro på tragisk olycka.
Håller med att det inte är orimligt att tro att dom bråkat om deras gemensamma son. Han var säkert upprörd över flera saker, han riskerade att förlora sin son, sin lägenhet, sin fru och sin stolthet.
Skulden till att han förlorat allt detta tror jag han lade på Beata och därför lever hon inte.
Har han lämnat en trovärdig berättelse hur en ev fallolycka gått till kan dom säkert hitta skallfrakturer som styrker det. Men förutom frakturer tror jag tyvärr inte dom hittar så mycket mer då naturen och djuren har förstört det mesta av mjukvävnaderna.