2021-10-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tänker att han har egen firma och möjligen anställda han kan ha anlitat? En tanke i a f

Finns det någon som kan säga när och var bilen hittades?
Och varför den inte hittades innan dess?
Citera
2021-10-30, 13:42
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där låter ju inte alls som en plågad kvinna som lever under kontroll.

Jag gissar att gammelmor i Polen ljuger om vad dottern sagt, kanske gillar hon medieuppmärksamheten?

En alternativ hypotes kan vara att den "försvunna kvinnan" hade dåligt samvete för att hon planerade att försvinna några månader senare?

Oj, vad säger du?
Den där hjärtlösa kvinna (enligt dig) hade dåligt samvete?
Citera
2021-10-30, 13:44
Medlem
Citat:
Varför värderar du information på olika sätt?

Den försvunna kvinnans exmake har på ett klart och tydligt sätt berättat om hennes fega flykt från familjen när hon lämnade barnen och honom i sticket.

Varför vill inte du tro på honom? Det finns ju ingen anledning att ljuga 8 år senare?

Gammelmor i Polen är dock en annan femma, det är ohyggligt vanligt att föräldrar tar sina barn i försvar oavsett vad barnen begått för oförrätter.
Att gammelmor är partisk är nog ingen överraskning. Du sväljer dock allt med hull och hår.

Jag är dessutom rätt övertygad att den "försvunna kvinnan" har återigen försvunnit på samma sätt som förra gången. Dvs, hon tröttnade i vanlig ordning på make och barn och drog vidare.

Jag har skrivit tidigare att jag tar bådas berättelse med en nya salt. Jag tar alltså ingen av deras berättelse för 100% sanning vilket jag har varit tydligt med. Du lyckades ändå misstolka det.

Kan du redogöra för vilket sätt hon försvann första gången och styrka det med nåt annat än ex makens berättelse? Förutom att hon "tröttnade", kan du komma med något mer konkret?

Enligt det som kommit fram finns det avsevärda skillnader, så att jämföra dessa rakt av blir ju fel.
Citera
2021-10-30, 13:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Audin har flertal brister från senaste besiktning 2015 så den kör man inte i trafik med om man inte vill bli stoppad.

Bara under 2015 är bilen besiktigad 6 ggr och blivit underkänd alla ggr, sen verkar han gett upp. Klart bilen är importerad A4 från - 95 med ca 22.000 mil.

Så den har han nog bara lagt åt sidan och rullar nog inte skulle jag tro. Därför skulle jag vilja säga att den bilen är oviktig i sammanhanget.
Bra! Då är det avklarat. 😊
Citera
2021-10-30, 13:48
Medlem
Citat:
CR? Du pratar om Cesary?

Varför tror du att han haft en medhjälpare?

Medhjälp med vad? Hur vet du förresten att han ville bli av med frugan? Har han uttryckt denna önskan?

Cesary sitter dessutom häktad i väntan på svar från NFC.

Du har en märklig förmåga att övertolka häktningen.
Du har helt missat att tråden handlar om Människorov!
Det finns alltså en brottsmisstanke bakom detta och även gärningsmannagruppen är inkopplad, vilket tyder på ett grovt brott.

Du kan vänligen men bestämt skrolla mina inlägg liksom jag gör med dina
Citera
2021-10-30, 13:54
Medlem
Citat:
CR? Du pratar om Cesary?

Varför tror du att han haft en medhjälpare?

Medhjälp med vad? Hur vet du förresten att han ville bli av med frugan? Har han uttryckt denna önskan?

Cesary sitter dessutom häktad i väntan på svar från NFC.

Du har en märklig förmåga att övertolka häktningen.
Man kan inte hålla någon häktad enbart pga att svar inte kommit från NFC. Är du helt uppe i det blå? Han är på sannolika skäl häktad och omhäktad misstänkt för människorov. Hade det enbart varit NFCs dröjsmål i vissa analyser det hängde på så hade han varit släppt sen länge. Hejda dig nu. Du gör bort dig.
Citera
2021-10-30, 13:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Tidslinje:
● innan försvinnandet
• BR ansöker om skilsmässa slutet av aug
• BR får skyddat boende genom socialtjänsten
• BR ansöker om kontaktförbud 2 veckor efter skilsmässoansökan
• BR anmäler CR för olaga hot och misshandel (som skett 2016-2021) samtidigt som hon ansöker om kontaktförbud. BR hördes av polis 9/9 och CR hördes 15/9
• avslag på kontaktförbud för 2 veckor sedan
• BR pratar med sin mamma 23/9 och uttrycker lycka över att ha kommit från CR

● Försvinnandet
• BR försvinner ca kl 18 efter en promenad med CR medan deras gemensamma barn sitter i bilen
• äldre par hälsar på BR & CR vid golfbanan
• vid midnatt anmäls BR försvunnen av sin äldsta son
• 2 timmar efter anmälan anhåller polisen CR, det går alltså ca 8 h mellan försvinnande och anhållan

● Efter dagen för försvinnandet
• polis letar efter BR och håller förhör med CR
• polis har CRs bil men vill ha info om iakttagelser av den kring försvinnandet, fynd har gjorts i bilen
• Barn hittar BRs väska i Ystad (nära Polenfärjorna) innehållandes mobil, kontokort, p-piller
• polissök i golfbaneområdet i Oxie, kallar in helikopter och dykare, fynd görs
• CR häktad, och omhäktad, på sannolika skäl misstänkt för människorov
• Fallet tas upp i Efterlyst på tv3
• polis planerade sök på hemlig plats, oklart om det genomförts

Vad vi vet:
• BO = Be@t@ R@tzm@n, BR
• MGM = Ces@ry R@tzm@n, CR
• BR är försvunnen sedan 24/9 ca 18:00
• Fynd gjort av polisen i CRs silvriga bil, oklart vad. De söker iakttagelser av bilen.
• Fynd gjort av polisen i grönområde eller mindre sjö vid golfbana i Oxie, media rapporterar blodiga kläder
• BRs väska upphittad i Ystad, ca 30-40 min resväg med bil från Malmö, nära färjorna till Świnoujście
• BRs telefon avstängd sedan fredag
• BR har minst två barn, varav ett med CR, och har varit gift tidigare
• BR hade skyddade personuppgifter vid tiden för försvinnandet, samt hade ansökt om kontaktförbud för CR
• CR är häktad på sannolika skäl för människorov, nekar brott

Vad vi tror:
• CR har en historia av våldsamheter mot kvinnor men är ej dömd
• BR låste ute CR varpå han sov utanför dörren
• BR har 5 barn, äldsta är 14 år och yngsta 7
• CR angav först att anledningen till att han kom ensam tillbaka till bilen var för att BR skulle träffa en vän, men har sedan verkat ändra sin historia till att han och BR bråkat och han lämnat henne av ilska
• BR lämnade sin ex-make genom att åka till Sverige utan att låta honom eller deras gemensamma barn veta, BR har efter detta hämtat x antal barn till Sverige och verkar ha lämnat x antal barn kvar, oklart om detta är hennes vilja eller byråkratiska bekymmer

Tack för en rätt gedigen sammanfattning!

Intressant att du nämner P-pillren som upphittades tillsammans med väskan, det stärker min hypotes om otrohet och en ny man som kan vara anledningen till hennes mystiska försvinnande.

Kanske grälade paret kvällen när hon försvann om den förestående skilsmässan och kanske berättade hon även för maken att hon hade en ny man som hon nu befinner sig hos i hemlighet i Polen? Pusselbitarna faller på plats nu. Polenfärjorna ligger dessutom nära platsen där väskan upphittades.

Det som verkligen pekar på att hon kan ha försvunnit frivilligt efter det sista mötet med sin nuvarande make den 24/9 är hennes tidigare flykt/försvinnande 2013 från exmaken och barnen i Polen.

Hon är alltså inte alls främmande för att sticka iväg utan att säga något.
Citera
2021-10-30, 14:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan inte hålla någon häktad enbart pga att svar inte kommit från NFC. Är du helt uppe i det blå? Han är på sannolika skäl häktad och omhäktad misstänkt för människorov. Hade det enbart varit NFCs dröjsmål i vissa analyser det hängde på så hade han varit släppt sen länge.

Men vad är det för sannolika skäl han sitter häktad på? Att han är den siste som såg henne? Det är inget bevis om vi betänker den försvunna kvinnans bakgrundshistoria med en tidigare flykt.

Väntan på svar från NFC är givetvis den huvudsakliga anledningen till att han sitter häktad.

Det är ju dessutom minst lika sannolikt att den "försvunna kvinnan" har försvunnit frivilligt som för 8 år sedan.
Citera
2021-10-30, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Du har helt missat att tråden handlar om Människorov!
Det finns alltså en brottsmisstanke bakom detta och även gärningsmannagruppen är inkopplad, vilket tyder på ett grovt brott.

Hittills har inte jag kunnat se att det finns något som tyder på ett grovt brott i det aktuella försvinnandet.

Att Cesary sitter häktad just nu är helt enkelt inget bevis för inblandning i hennes försvinnande. Man inväntar svar från NFC, thats it!

Snarare så verkar en hel del tyda på ett frivilligt försvinnande, får man fråga varför du är motståndare till den högst troliga anledningen till hennes bortavaro?
Citera
2021-10-30, 14:25
Medlem
ursalunds avatar
Intressant info.
Cezary lämnade två barn i Polen med sina föräldrar och stack till Sverige.
Citera
2021-10-30, 14:31
Medlem
Citat:
Hittills har inte jag kunnat se att det finns något som tyder på ett grovt brott i det aktuella försvinnandet.

Att Cesary sitter häktad just nu är helt enkelt inget bevis för inblandning i hennes försvinnande. Man inväntar svar från NFC, thats it!

Snarare så verkar en hel del tyda på ett frivilligt försvinnande, får man fråga varför du är motståndare till den högst troliga anledningen till hennes bortavaro?
Vad du ser eller inte ser är högst irrelevant eftersom du inte har någon som helst insyn i utredningen. För övrigt skulle inte åklagaren lämna in en stämningsansökan för häktning om de ens hade minsta misstanke om frivilligt försvinnande. Tingsrätten hade aldrig i livet tillåtit någon omhäktning om de ansett att åklagarens bevis för omhäktning inte höll.

Nu får du sluta strössla i tråden. Det tar en så otroligt stor plats med dina inlägg som är fullständigt substanslösa och tuggas om och om och om igen. Den ena fantasin du skriver är värre än den andra. Om det visar sig att CR är oskyldig till detta så är det bra och då kan han släppas. Men det verkar som om man har bevisning att han är inblandad i hennes försvinnande som klassas som människorov i skrivande stund. Fram till vi får bevis för det ena eller andra så sitter han åtminstone säkert där han sitter.
Citera
2021-10-30, 14:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Intressant info.
Cezary lämnade två barn i Polen med sina föräldrar och stack till Sverige.
Knappast något som är intressant för Bs försvinnande. Möjligtvis kan det ge gräsklipparen något att idisslare vidare om, vilket tråden definitivt inte har intresse av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in