2022-01-22, 09:53
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag är alltid ödmjuk när jag har anledning till att vara det, men på tal av den här matchen mot Liverpool så har jag inte det, kort o gott.

Arsenal var fullt på höjd med Liverpool, trots att båda lagen spelade trögt o slövt. 1-1 vore ett rättvist resultat, sett till mstchbilden.

Men jag fattar varför Liverpool redan är ute ur titelracet, de är flera hästlängdar sämre än Man City och även Chelsea.
Visst är det jobbigt när livet är så himla orättvist hela tiden?
Citera
2022-01-22, 11:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Visst är det jobbigt när livet är så himla orättvist hela tiden?
Var/när har jag påstått att livet är så himla orättvist? Lol. Vad jag försöker få fram är det faktum att varken Arsenal eller Liverpool imponerade i ligacupen, men sett över 2 matcher så var det Arsenal som var det bättre laget.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-01-22 kl. 11:13.
Citera
2022-01-22, 11:23
Medlem
Citat:
Var/när har jag påstått att livet är så himla orättvist? Lol. Vad jag försöker få fram är det faktum att varken Arsenal eller Liverpool imponerade i ligacupen, men sett över 2 matcher så var det Arsenal som var det bättre laget.
Märkligt hur man kan kan vara det bättre laget över två matcher utan att lyckas göra mål och bli utslagen ur cupen.
Citera
2022-01-22, 11:39
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Gå genast till optiker! 🧐
Ni vann varken antalet passningar, bollinnehav, gjorda mål… enda ni vann var röda kort ligan, vilka fina spelare ena sparkar ner motståndaren den andra drar på 2 gula inom en kvart efter sitt inhopp. Är väl nästan bara Arsenalspelare som kan lyckas med sådant misslyckande

Nope, det behövs inte.

Visst, Liverpool var kanske snäppet bättre än oss på Emirates. Men de hade även tur, samtidigt som vi hade en jäkla otur i kväll, och därmed så visar resultatet inte den faktiska matchbilden. Tycker även att domaren visade tecken på att vara pro-Liverpool under kvällens match.
Senast redigerad av Drickback 2022-01-22 kl. 11:55.
Citera
2022-01-22, 12:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Märkligt hur man kan kan vara det bättre laget över två matcher utan att lyckas göra mål och bli utslagen ur cupen.
Det är inte så enkelt. Du ser, fotbollen rör sig om mer än matchstatistik och vad som står på Transfermarkt.

Varför så klarade Liverpool inte av att göra mål mot oss i första matchen på deras egen hemmaplan, när de spelade 11 vs 10 i ca. 70% av matchen?
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Gå genast till optiker! 🧐
Ni vann varken antalet passningar, bollinnehav, gjorda mål… enda ni vann var röda kort ligan, vilka fina spelare ena sparkar ner motståndaren den andra drar på 2 gula inom en kvart efter sitt inhopp. Är väl nästan bara Arsenalspelare som kan lyckas med sådant misslyckande

Nope, det behövs inte.

Visst, Liverpool var kanske snäppet bättre än oss på Emirates. Men de hade även tur, samtidigt som vi hade en jäkla otur i kväll, och därmed så visar resultatet inte den faktiska matchbilden. Tycker även att domaren visade tecken på att vara pro-Liverpool under kvällens match.
Tackar för tipset, men det behövs inte. Däremot så tror jag att du borde ta och skaffa dig några fler hjärncellor, och/eller ta dig en lektion i fotbollskunskap.

Kanske så var Liverpool snäppet bättre än oss över 2x matcher, men jag blev allt annat än imponerad över Liverpool över de här två matcherna. Och genom 180+ minuter, så menar jag att Arsenal var det bättre laget och förtjänade att gå vidare mer än vad Liverpool gör, eftersom att vi spelade med 10 man ute på gräset i över hälften av den första matchen
Senast redigerad av Generalandersson 2022-01-22 kl. 12:22.
Citera
2022-01-22, 12:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Det är inte så enkelt. Du ser, fotbollen rör sig om mer än matchstatistik och vad som står på Transfermarkt.

Varför så klarade Liverpool inte av att göra mål mot oss i första matchen på deras egen hemmaplan, när de spelade 11 vs 10 i ca. 70% av matchen?

Tackar för tipset, men det behövs inte. Däremot så tror jag att du borde ta och skaffa dig några fler hjärncellor, och/eller ta en lektion i fotbollskunskap.
Är redan på topp du och ditt Arsleanal är flopp!
Fakta är att ni var sämre i båda matcherna utan att förtjäna vinna någon av dom.
Enögd är du oavsett hur dåliga ni är, är det en egenskap man måste ha för vara supporter till en medioker klubb 🤔🤔🤔🤔🤔
Citera
2022-01-22, 12:23
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag är alltid ödmjuk när jag har anledning till att vara det, men på tal av den här matchen mot Liverpool så har jag inte det, kort o gott.

Arsenal var fullt på höjd med Liverpool, trots att båda lagen spelade trögt o slövt. 1-1 vore ett rättvist resultat, sett till mstchbilden.

Men jag fattar varför Liverpool redan är ute ur titelracet, de är flera hästlängdar sämre än Man City och även Chelsea.

Ligger före i ligan med två matcher färre spelade och vann alla sina gruppmatcher i CL. (som det första engelska laget någonsin)
Oavsett om Chelsea är bättre eller ej så kan man inte prata om "hästlängder".
Citera
2022-01-22, 12:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ligger före i ligan och vann alla sina matcher i CL. Oavsett om Chelsea är bättre eller ej så kan man inte prata om "hästlängder".
Nej, hästlängdar är en överdrivelse. Men jag anser ändå Chelsea som ett starkare lag än vad Liverpool är pr nu.

Vi kan väl säga såhär, Liverpool har det bästa anfallet, medans Chelsea har det bästa försvaret av de två lagen - tycker även att Chelsea har ”the edge” över Liverpool på mittfältet.
Citera
2022-01-22, 12:55
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Vi må vara ute redan men ni har aldrig varit inblandade i titelstriden
Ni hade mindre än 50% bollinnehav på hemmaplan, oj oj så bra ni är 🤣🤣😵‍💫
Citera
2022-01-22, 14:25
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Nej, hästlängdar är en överdrivelse. Men jag anser ändå Chelsea som ett starkare lag än vad Liverpool är pr nu.

Vi kan väl säga såhär, Liverpool har det bästa anfallet, medans Chelsea har det bästa försvaret av de två lagen - tycker även att Chelsea har ”the edge” över Liverpool på mittfältet.

Men vi är bättre på att muta domare, glöm fan inte det.
Citera
2022-01-22, 15:08
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Kanske så var Liverpool snäppet bättre än oss över 2x matcher, men jag blev allt annat än imponerad över Liverpool över de här två matcherna. Och genom 180+ minuter, så menar jag att Arsenal var det bättre laget och förtjänade att gå vidare mer än vad Liverpool gör, eftersom att vi spelade med 10 man ute på gräset i över hälften av den första matchen

Kan du snälla förklara hur detta går ihop. Inget du skriver är logiskt.
Citera
2022-01-22, 15:11
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Kan du snälla förklara hur detta går ihop. Inget du skriver är logiskt.

Det är meningslöst att ens försöka ha en diskussion med generalen. Arsenal skulle i teorin kunna åka ur ligan och harva i Championship i 5 år och generalen skulle ändå hävda att man är störst i London, att det är oflyt och att domaren är emot laget osv.

Säger ju det mesta när han kastar skit på övriga klubbar runtom i ligan (Manchester United tråden t.ex.) när hans eget lag är på dekis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in