Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Märkligt hur man kan kan vara det bättre laget över två matcher utan att lyckas göra mål och bli utslagen ur cupen.
Det är inte så enkelt. Du ser, fotbollen rör sig om mer än matchstatistik och vad som står på Transfermarkt.
Varför så klarade Liverpool inte av att göra mål mot oss i första matchen på deras egen hemmaplan, när de spelade 11 vs 10 i ca. 70% av matchen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Gå genast till optiker! 🧐
Ni vann varken antalet passningar, bollinnehav, gjorda mål… enda ni vann var röda kort ligan, vilka fina spelare ena sparkar ner motståndaren den andra drar på 2 gula inom en kvart efter sitt inhopp. Är väl nästan bara Arsenalspelare som kan lyckas med sådant misslyckande
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nope, det behövs inte.
Visst, Liverpool var kanske snäppet bättre än oss på Emirates. Men de hade även tur, samtidigt som vi hade en jäkla otur i kväll, och därmed så visar resultatet inte den faktiska matchbilden. Tycker även att domaren visade tecken på att vara pro-Liverpool under kvällens match.
Tackar för tipset, men det behövs inte. Däremot så tror jag att du borde ta och skaffa dig några fler hjärncellor, och/eller ta dig en lektion i fotbollskunskap.
Kanske så var Liverpool snäppet bättre än oss över 2x matcher, men jag blev allt annat än imponerad över Liverpool över de här två matcherna. Och genom 180+ minuter, så menar jag att Arsenal var det bättre laget och förtjänade att gå vidare mer än vad Liverpool gör, eftersom att vi spelade med 10 man ute på gräset i över hälften av den första matchen