Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Nå. Nu var det ju iaf så det var. Det är liksom inte någon diskussion om just den saken.
Och det du skriver är ju ett tydligt tecken på just ryssens problem. Går vi med i Nato har de inte ett skit med det att göra. Det är bara ett hot för dem om de tänkt att anfalla sina grannländer. Annars är det ju inget hot mot dem
Varken vi, Finland, Irland och en jävla massa mer länder i världen är inte med i Nato och känner oss inte hotade av att ha Nato-länder som grannar. De enda som känner sig hotade av Nato är märkligt nog länder som har en vana eller önskan att expandera på sina grannars bekostnad
Ryssen har inget intresse för vårat land när ska ni förstå?.. min man (Officer inom Spetsnaz) frågar jag honom om Ryssland vill ha krig med Sverige skrattar han bara och undrar varför jag tror det.. han säger vad ska vi göra där? Samma sak med Ukraina han säger inget kommer hända där heller.. det är västvärlden som överdramatiserar det hela.
Jag skäms över snacket som pågår i Sverige och vågar inte ens nämna allt jag hör eftersom det är så galet.