2022-01-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nå. Nu var det ju iaf så det var. Det är liksom inte någon diskussion om just den saken.
Och det du skriver är ju ett tydligt tecken på just ryssens problem. Går vi med i Nato har de inte ett skit med det att göra. Det är bara ett hot för dem om de tänkt att anfalla sina grannländer. Annars är det ju inget hot mot dem

Dom kommer ha USA i sin dörrpost då samt blir alltmer trängda av Nato eftersom dom blir omringade Av Nato.. och gud vet vad hur Nato kommer agera i framtiden. Provokation vart annat och stor risk för konflikter.

Sedan är man med leken får man leken tåla och då handlar det om att vi lättare kan hamna i krig eller behöva hjälpa till om andra länder hamnar i konflikt.

Nej till Nato!
Senast redigerad av Menea 2022-01-21 kl. 22:31.
2022-01-21, 22:34
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
NATO väntar bara på att lilla putin ska gå över gränsen, sen blir det invasion av ryssland i stället.

Det vore inte så dumt.
Kommer aldrig att hända.

Reagerade förresten över Lavrovs kommentar att Ryssland -”aldrig har hotat det Ukrainska folket…”

Folket

Nej, med 100.000 man utanför gränsen behöver man inte säga någonting alls.
2022-01-21, 22:38
Medlem
Finns mycket bra med Nato, men inte bara bra. Som medlem i Nato blir helt plötsligt Turkiets konflikter våra konflikter.
2022-01-21, 22:41
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Vad "sneaky" här? Krig är krig. Inte ett sådant knep - stäng av transpondern.
Amerikanerna stängde i allmänhet av sina satelliter när ett malaysiskt plan sköts ner över Ukraina.
Skjöts ner över Ukraina av vem? 3 ryssar och en Ukrainarie. Jävla gulasch ätare
2022-01-21, 22:44
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Skjöts ner över Ukraina av vem? 3 ryssar och en Ukrainarie. Jävla gulaschätare

Inte bara det,
”Nyårsraketen”’ som sköts upp var dessutom rysk den också.
2022-01-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Vår trupp"? Det du kallar vår trupp handlar om en konvoj med stort antal fordon. Det är fler militärförband som skickats till Gotland. Allt för att Ryssland och Ukraina ligger i konflikt och för att Ryssland har haft båtar i Östersjön.
Absolut har Ryssland kränkt Sverige men inte mer än andra länder. USA är dom som kränkt Sverige flest gånger ..Tyskland och Ryssland ligger på samma plats när det gäller militära kränkningar mot Sverige. Även Norge ligger högt på listan och flertal andra länder. Varför agerar vi inte på samma sätt mot dessa länder?

Ja, vår trupp. Vår som i Sveriges. Är du inte svensk?

Varför vägrar du svara på hur det är provocerande att vi har trupp där? Så länge inte ryssen landar på ön så utgör dom inget hot mot någon?
2022-01-21, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Allt du påstod var fejk.
Bara vänd 100% på det du skrev så blir det rätt.
Ni lever i ett dött imperium sen 32 år, ni försöker få liv i en död häst.
Snart kör Indien om er, sen Brasilien….
Vilka är ni, vad svamlar du om??

Och vad är felk, du vet själv att du inte har koll på verkligheten hade du haft det så hade du svarat.

Du är en nyttig idiot
2022-01-21, 22:51
Medlem
PaoloRobertos avatar
Nu meddelar militäralliansen att man trappar upp sin närvaro ytterligare.

Danska fregatten HDMS Peter Willemoes, som ingår i samma snabbinsatsstyrka som HNLMS Rotterdam, anslöt under fredagen för att patrullera innanhavet. Flera minröjningsfartyg från Tyskland, Lettland och Estland befinner sig också i området.
2022-01-21, 22:59
Medlem
Ni som gör analysen att ryssarna är upprörda över att Sverige diskuterar Natomedlemskap och att de därför "hotar Sverige" med fartyg på Östersjön, verkar inte det smått ologiskt? Det känns som att det saknas minst en pusselbit för att få resonemanget att hålla ihop.

Ryssarna borde förstå att sannolikheten att Sverige går med i Nato givetvis ÖKAR om de börjar visa tecken på att inta Gotland och allt vad ni diskuterar?!

Menar ni att om Sverige går ur med nyheten att vi går med i Nato, så anfaller de oss, som straff?

Jag tror inte att de vill lägga militära resurser på att straffa oss, de resurserna lägger dem väl hellre på Krim och Ukraina?

Nä. Detta är nog Aftonbladet som blåser upp ryska fartyg på Östersjön till orimliga proportioner.
Senast redigerad av Florman 2022-01-21 kl. 23:02.
2022-01-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nå. Nu var det ju iaf så det var. Det är liksom inte någon diskussion om just den saken.
Och det du skriver är ju ett tydligt tecken på just ryssens problem. Går vi med i Nato har de inte ett skit med det att göra. Det är bara ett hot för dem om de tänkt att anfalla sina grannländer. Annars är det ju inget hot mot dem

Varken vi, Finland, Irland och en jävla massa mer länder i världen är inte med i Nato och känner oss inte hotade av att ha Nato-länder som grannar. De enda som känner sig hotade av Nato är märkligt nog länder som har en vana eller önskan att expandera på sina grannars bekostnad

Ryssen har inget intresse för vårat land när ska ni förstå?.. min man (Officer inom Spetsnaz) frågar jag honom om Ryssland vill ha krig med Sverige skrattar han bara och undrar varför jag tror det.. han säger vad ska vi göra där? Samma sak med Ukraina han säger inget kommer hända där heller.. det är västvärlden som överdramatiserar det hela.

Jag skäms över snacket som pågår i Sverige och vågar inte ens nämna allt jag hör eftersom det är så galet.
Senast redigerad av Menea 2022-01-21 kl. 23:06.
2022-01-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Jag tycker Wilderäng i bloggen Cornucopia sammanfattar väldigt bra varför vi ska vara väldigt misstänksamma mot personer exempelvis i den här tråden som öppet eller halvöppet stöttar Ryssland:

"Samtidigt har det varit en blockfest på femtekolonnare, quislingar och landsförrädare, som antingen baktalar svenskt försvar, eller hyllar Putin och Ryssland, med landets 8x svenska mord per capita, extrem organiserad brottslighet, noll pressfrihet och obefintlig demokrati, sharialagar i delar av landet, extrem korruption där ditt liv inte är värt mer än några sedlar, och utfallet i domstolar eller om du utsatts för brott avgörs av hur mycket mer du kan betala än andra sidan, obefintlig social välfärd där toaletten på ett offentligt sjukhus är ett hål i golvet, obefintliga pensioner och världens högsta överdödlighet under coronapandemin."

Ja. Många av oss svenskar känner till de brister och den skit som finns i vårt land. Men många av oss är trots allt beredda att försvara vårt land och medborgare med hela våra hjärtan. För vi vet att den typen av främmande makt som är aktuell skulle gör vår tillvaro 100 gånger pissigare. Vi som känner så här i tråden är troligtvis många, men det är betydligt färre (läs ex. Hobbybonde) som orkar ta den fajten med rysstrollen och de få svenskar som vill spela Allan och sprida rysspropaganda. Skänker här en hyllning och ett tack till er som orkar att föra den omöjliga verbala kampen mot konton som endast har ett syfte i trådarna på FB, att söndra vår patriotism. Så till er svenskar som älskar ert land: lyssna inte på deras skit.
2022-01-21, 23:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssen har inget intresse för vårat land när ska ni förstå?.. min man (Officer inom Spetsnaz) frågar jag honom om Ryssland vill ha krig med Sverige skrattar han bara och undrar varför jag tror det.. han säger vad ska vi göra där? Samma sak med Ukraina han säger inget kommer hända där heller.. det är västvärlden som överdramatiserar det hela.

Jag skäms över snacket som pågår i Sverige och vågar inte ens nämna allt jag hör eftersom det är så galet.

Tror inte heller det finns något intresse. Å andra sidan: vem betalar 50 000 textilkonstnärer om inte skattebetalarna? Ryssarna kan gärna ta över dem

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in