2022-01-18, 16:35
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tror det är mest för att det ligger i våran kultur. Redan från barnsben får barn lära sig att Ryssen är farlig. Men det absolut pinsamma för mig som är ihop med en Rysk man är allt skitsnack som mitt land har gentemot Ryssland. Där pratas det lixom ingenting om Sverige.
Man kan väl sitta och skratta högt åt eventuell attack mot Sverige om man sitter i ett varmt luxhus i centrala Moskva.
Vilket land bor ni i om jag får fråga?
2022-01-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10dygn
”Hotet” från Ryssland har varit påtagligt sen 2014 (om inte tidigare) och har på inget sätt minskat, har du ingen koll, hoppa över att posta. Då undviker du att framstå som ett korkat troll och jag behöver inte skrolla förbi en massa dravel. Win-Win
Ni galningar har ju sagt att "ryssen kommer!!!!!!!!!!" dagligen sedan hundra år tillbaka . När kommer dom? Kan du ge ett ungefärligt datum?
2022-01-18, 17:07
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Tror det är mest för att det ligger i våran kultur. Redan från barnsben får barn lära sig att Ryssen är farlig. Men det absolut pinsamma för mig som är ihop med en Rysk man är allt skitsnack som mitt land har gentemot Ryssland. Där pratas det lixom ingenting om Sverige.

Man vet ju själv vad man tycker om skitsnackare rent allmänt.

Putin says "he who said it, did it" after Biden calls Russian president a "killer"https://www.youtube.com/watch?v=ySix1puDlCQ

Denna tråd vimlar verkligen av rysstroll.. men du är ute lite fel i din propagandamanual.

Jag tror inte att Putin har intresse av att invadera Sverige, så dum är han inte, men däremot att visa muskler och spä på en ryssrädsla i syfte att förmå oss att inte göra "något dumt", som att gå med i NATO eller annat "ryssfientligt".
2022-01-18, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Denna tråd vimlar verkligen av rysstroll.. men du är ute lite fel i din propagandamanual.

Jag tror inte att Putin har intresse av att invadera Sverige, så dum är han inte, men däremot att visa muskler och spä på en ryssrädsla i syfte att förmå oss att inte göra "något dumt", som att gå med i NATO eller annat "ryssfientligt".

Vart har han sagt det? Att vi inte får gå med i Nato? Även detta med Ukraina som sägs i media (att Ryssland planerar att invadera).
2022-01-18, 17:17
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ni galningar har ju sagt att "ryssen kommer!!!!!!!!!!" dagligen sedan hundra år tillbaka . När kommer dom? Kan du ge ett ungefärligt datum?
Vilket datum vill du ha?
Finns väl typ 30 st…
Börjar med 20 Augusti 1968.
2022-01-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vilket datum vill du ha?
Finns väl typ 30 st…
Börjar med 20 Augusti 1968.
Nu, idag, när kommer dom? Är det i morgon? Nästa månad? Kan du säga ett datum?
2022-01-18, 17:29
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Vart har han sagt det? Att vi inte får gå med i Nato? Även detta med Ukraina som sägs i media (att Ryssland planerar att invadera).

Svårt med svenska språket? Vad Putin har sagt och inte sagt är inget jag har kommenterat.
2022-01-18, 17:32
Medlem
Citat:
Nu, idag, när kommer dom? Är det i morgon? Nästa månad?

På sätt och vis är de redan här och sätter griller i våra huvuden. De flesta tror nog inget annat än att det är ryssen som ligger bakom ubåtskränkningar, hackerattacker och nu drönarflygningar över skyddsobjekt. Även om det skulle vara någon annan som ligger bakom så lär inte detta minska ryssfobin. För de är the usual suspects. Men å andra sidan vem skulle det annars vara, en skurkorganisation typ SPECTRE?!
2022-01-18, 17:35
Medlem
Inget konstigt med Ryska fartyg i Östersjön dom har ju två hamnar där Lqeningrad & Kaliningrad
2022-01-18, 17:40
Medlem
Inget konstigt med Ryska fartyg i Östersjön dom har ju två hamnar där Leningrad & Kaliningrad. Dessutom de båtar som åsyftas redan på väg nån annanstans.
2022-01-18, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Man kan väl sitta och skratta högt åt eventuell attack mot Sverige om man sitter i ett varmt luxhus i centrala Moskva.
Vilket land bor ni i om jag får fråga?

I Ryssland Moskva.. men jag bor också i Stockholm pga jobb osv.

Som sagt svensken har sin ryssfobi i blodet sedan långt tillbaka. Men tror också hatet beror på att Ryssland är så olik oss och våra grannländer. Deras kultur med att mannen är alpha och att det inte är lika jämställt där , samt HBTQ inte är lika stort osv.

Det som står ut från mängden är ju ofta det som folk avskyr och vill stöta bort. Så fungerar det ju överallt.
2022-01-18, 17:42
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Nu, idag, när kommer dom? Är det i morgon? Nästa månad? Kan du säga ett datum?

Är alla ni därifrån fabrikerna efterblivna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in