Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Jag får läsa igenom den imorgon när jag har ork att gå igenom så mycket text .. men det lilla jag läst skulle jag inte lägga ner alltför mycket energi på att tro att dom övar atomkrig med Sverige. Dom har ingen som helst intresse av oss. Det enda hotet för oss isf är om vi går med i Nato då kan det bli illa. Kanske är det något sådant dom övar för isåfall. Enligt Ryssland är dom mest förbannade över att Nato försöker ”tvinga” oss på olika sätt att bli medlemmar. Vi är ju inte det ännu men samarbetar mycket med Nato och det gillar inte Ryssland pga att dom känner sig hotade.
Nå. Nu var det ju iaf så det var. Det är liksom inte någon diskussion om just den saken.
Och det du skriver är ju ett tydligt tecken på just ryssens problem. Går vi med i Nato har de inte ett skit med det att göra. Det är bara ett hot för dem om de tänkt att anfalla sina grannländer. Annars är det ju inget hot mot dem
Varken vi, Finland, Irland och en jävla massa mer länder i världen är inte med i Nato och känner oss inte hotade av att ha Nato-länder som grannar. De enda som känner sig hotade av Nato är märkligt nog länder som har en vana eller önskan att expandera på sina grannars bekostnad