2022-01-21, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Samtidigt verkar det förekomma opålitlig rapportering, och rapportering som skiljer sig åt beroende på tid och plats. Att de inte rapporterar vård för allvarliga biverkningar av vaccinet är för att de bara rapporterar om positiva covid tester, allt annat skiter de fullständigt i att ge en årlig rapport om. T ex var det för inte så länge sedan det kom fram att ett sjukhus hade dubbelt så många influensapatienter än covidpatienter, men inte slogs det upp och inte följs influensafallen lika intensivt och detaljerat som covidfallen. Rapporteringen är helt enkelt manipulativ och agendastyrd. För ett tag sedan rapporterades från Frankrike att fler vaccinerade än ovaccinerade togs in på IVA för covid. Hur kan det skilja så?

Media och myndigheter lyckas ge en missvisande bild genom det skeva urval av information som presenteras.

Det verkar finnas för många versioner av sanningen.

Dessutom blir en del patienter kvar på sjukhus eftersom de inte kan flyttas till korttidsboenden trots att vårdbehovet är ändrat och de är utskrivningsklara. Kortidsboendena tar inte emot nya patienter eftersom de har fått in covid.

Detta innebär att siffrorna på antalet som är inlagda blir ytterligare missvisande.
Senast redigerad av Lokatten66 2022-01-21 kl. 19:08.
Citera
2022-01-21, 18:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det är verkligen inte snyggt att det är just Österrike som gör det.

De länder som jag innan Corona hade fått för mig var vettiga har visat sig vara de absolut galnaste: Österrike, Australien, Kanada...
Citera
2022-01-21, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Danmark rapporterar återinfektioner och det visar knappast på att det är Ba2 som står för det..
Tror det var ca 3000 av 43000 idag som är just återinfektioner.

Blir både ovaccinerade och vaccinerade återinfekterade?
Citera
2022-01-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Jag har massor av fina minnen från Österrike otroligt trevliga och gästvänliga människor som bara råkar fått in idioter som fått mutor för att driva igenom detta folkmord! Vi bör alla hjälpa dessa människor på alla sätt det går, detta är inte acceptabelt det som sker nu!

Jag har besökt Österrike säkert 10+ ggr och har inga jättehemska minnen. Dock ska sägas att de är ganska mycket för regler och ordning, precis som i Tyskland. De tycker om att påpeka hur saker ska ske, hur man ska göra osv. Kanske inte låter så farligt, men är förmodligen talande för vilken världsordning de vill ha. Ganska fyrkantig kultur. Men nu har jag förmodligen mycket fördomar också.
Citera
2022-01-21, 18:56
Medlem
För den som inte visste. Coronavirus står normalt för ca 20% av alla förkylningar varje år trots att det bara finns 3-4 som påverkar oss människor.

Citat:
Coronavirus tend to do their dirty work in the winter and early spring. The coronavirus is the cause of about 20% of colds. There are more than 30 kinds, but only three or four affect people.

https://www.webmd.com/cold-and-flu/cold-guide/common_cold_causes
Citera
2022-01-21, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
England öppnar upp och tar bort vaccinpass. Irland öppnar upp och tar bort vaccinpass. Tjeckien och några till ser ut att följa efter inom kort. Pandemin och behovet av restriktioner är uppenbart över.

Samtidigt inför Hitlers hemland Österrike VACCINPLIKT, med fängelse för den som inte lyder.

Jag är fullständigt mållös.

Det är fullkomligt obegripligt.

Har för mig att även Frankrike gått ut med informationen att de kan tänka sig att strunta i vaccinpassen om smittan går ner ytterligare.

Sverige verkar ha fastnat i vaccinsamordnarens nät, han arbetade ju med e-hälsopass redan innan coronan. Vi verkar dessutom luta oss mot Österrike och Tyskland som så många gånger förr.

Det är tragiskt. Ulf Berg, moderat i Dalarna, vill nu förhindra människor som samarbetar med regionen att göra det om de inte har vaccinpass. Var kommer han ifrån? Hur har de kunnat släppa fram en sådan okunnig människa som dessutom är så dålig på att ta till sig ny information? Vem vill åka till Dalarna som turist om sjukvården styrs med den inriktningen?
Senast redigerad av Lokatten66 2022-01-21 kl. 19:05.
Citera
2022-01-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Det kan ingen egentligen svara på eftersom det har fuskats med pcr-testerna hela tiden från dag 1 och framåt.

Vi måste så att säga återställa allt nu när bluffen avslöjas och sen börja gå igenom allt med lupp för att se hur saker o ting har hanterats. Och den stora frågan om sars-cov-2 ens finns och i så fall i sådana mängder som virus i kroppen för att någon ska bli sjuk och på så vis också smitta andra?

Jag tror att de som blivit förkylda och sjuka hade blivit det ändå som en vanlig säsongsinfluensa, kalla den va ni vill.
Citera
2022-01-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Danmark rapporterar återinfektioner och det visar knappast på att det är Ba2 som står för det..
Tror det var ca 3000 av 43000 idag som är just återinfektioner.
FHM rapporterar återinfektioner i nya veckorapporten, fr.o.m. årsskiftet.

6,5% vecka 2.

5,4% vecka 1.
Citera
2022-01-21, 19:09
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Ingen aning.

Siffrorna hittar ni i sammanfattningen nästan högst upp.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/status-paa-coronavirus-lige-nu

Jag menar iaf att ökningen med typ 20000 fall sedan förra fredagen knappast kan förklaras med Ba2. Siffran för återinfektioner brukar ligga på 1500-3000 beroende på antal nya fall totalt. Nu blir de ju högre, men andelen verkar konstant
Citera
2022-01-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
FHM rapporterar återinfektioner i nya veckorapporten, fr.o.m. årsskiftet.

6,5% vecka 2.

5,4% vecka 1.
Vet man hur stor del som är vaccinerade?
Citera
2022-01-21, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det är verkligen inte snyggt att det är just Österrike som gör det.

Österrike planerar att införa en tillfällig lag, som i första hand har varit tänkt att gälla fram till januari 2024.

MEN det står ingenstans i svensk media.

Vansinnigt är det hur som helst.
Citera
2022-01-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Vet man hur stor del som är vaccinerade?
Nej, det framgår inte. Man skriver detta i text i inledningen bara. Det är av totalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in