2022-01-17, 16:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det anses skydda mot svår sjukdom och död. En tredje dos som intagits mellan 1-10 veckor före infektion anses även ge ett viss skydd mot infektion av omikron. Dvs, att du inte blir sjuk.
Ändå är det proportionellt fler vaccinerade än ovaccinerade som smittas, enligt statistik som varit uppe i tråden. Vaccinet är bara en snuttefilt.
Citera
2022-01-17, 16:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast det var ju inte en regel som gäller alla som gjorde att han slutligen deporterades, utan Immigrationsministerns eget godtyckliga beslut med den ohållbara motiveringen att det kunde leda till smittspridning på grund av upplopp om han tilläts stanna. Något det inte fanns någon som helst grund för. Nog hör det väl till sund rättskänsla att kunna reagera mot det?

Det verkar inte ha haft med de faktiska förhållandena att göra utan mer om deras fanatiska vaccinpolitik, där ovaccinerade beskrivs som "ännu ej" vaccinerade.

Jag vet bara att om man ljuger för "immigration" så naggas ens trovärdighet svårt i kanten. De är inte förlåtande och statuerar gärna exempel.
Citera
2022-01-17, 16:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Vem bryr sig? Antaligen finns den där för att några uppskrämda flockdjur började hoarda för att de föll för skräckpropagandan som du och dina lobbyistvänner spred under lång tid.

Vem som bryr sig? Tja, alla som köper receptbelagda läkemedel har nog noterat förändringen. Man får inte plocka ut nya förrän de gamla börjar ta slut. Tidigare kunde man plocka ut en hel årsförbrukning på en gång. Nu är det ransonering. Varför undrar jag då...ser myndigheterna fortfarande ett hot att leveranserna kommer att strypas?
Citera
2022-01-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ändå är det proportionellt fler vaccinerade än ovaccinerade som smittas, enligt statistik som varit uppe i tråden. Vaccinet är bara en snuttefilt.
Du menar att du tror att vaccinet gör att chansen för att bli sjuk ökar?
Citera
2022-01-17, 17:00
Medlem
Citat:
Vem som bryr sig? Tja, alla som köper receptbelagda läkemedel har nog noterat förändringen. Man får inte plocka ut nya förrän de gamla börjar ta slut. Tidigare kunde man plocka ut en hel årsförbrukning på en gång. Nu är det ransonering. Varför undrar jag då...ser myndigheterna fortfarande ett hot att leveranserna kommer att strypas?

Sådana som du är en direkt bidragande orsak till detta. Om du slutade sprida skräckpropaganda som den lilla falska råtta du är så hade folk chillat och masshysterin kunnat släppa sitt grepp. Du ska fan inte skylla på någon annan än dig själv.
Citera
2022-01-17, 17:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Den begränsningen ser jag gärna ligger kvar.

Har viss insyn och det är ett fruktansvärt slöseri när det slängs massa läkemedel.

Köper man läkemedel utanför frikortet (det vi i praktiken diskuterar här) tror jag folk tänker sig för. Är jag beroende av medicin A ser jag inte varför jag inte skulle kunna få plocka ut 12 månader på en gång, istället för att hålla på att beställa lite då och då. Nu är det väl så att man kan plocka ut för 3 månader, och sen när 2 månader har gått kan man plocka ut för 3 månader till. Det innebär att man måste befinna sig i civilisationen regelbundet för att få tillgång till läkemedel. Inte alla som vill det.
Citera
2022-01-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du menar att du tror att vaccinet gör att chansen för att bli sjuk ökar?

Jag tror han menar att vaccinerade i regel är större smittspridare och större risktagare samtidigt som vaccinet inte förhindrar smitta överhuvudtaget. Vad avser Omicron, nej, jag kan inte se att vaccin gör nämnvärt större skillnad där faktiskt. Det är redan klarlagt att Omicron är extremt mycket mindre viruelt än Delta och dessutom mindre dödlig även bland ovaccinerade.

Citat:
South African study suggests Omicron less severe even for unvaccinated.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/safrican-study-suggests-omicron-less-severe-even-unvaccinated-2022-01-14/
Citera
2022-01-17, 17:03
Bannlyst
Tänkte åka och campa i Schweiz i sommar.

Hur tror ni det blir att köra igenom Danmark och Tyskland och in i Schweiz utan covidpass?
Citera
2022-01-17, 17:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Enligt Folkhälsomyndigheten är det inte så. Speciellt inte för de som fått sin tredje dos. Men tyvärr är det så att det sprids all möjlig felaktig information av en massa konspirationsdårar och antivaxare hela tiden. Du ska inte tro på allt du läser.
Citera
2022-01-17, 17:05
Medlem
Citat:
Köper man läkemedel utanför frikortet (det vi i praktiken diskuterar här) tror jag folk tänker sig för. Är jag beroende av medicin A ser jag inte varför jag inte skulle kunna få plocka ut 12 månader på en gång, istället för att hålla på att beställa lite då och då. Nu är det väl så att man kan plocka ut för 3 månader, och sen när 2 månader har gått kan man plocka ut för 3 månader till. Det innebär att man måste befinna sig i civilisationen regelbundet för att få tillgång till läkemedel. Inte alla som vill det.

Men eftersom du är ett multisjukt fetto som är beroende av 10 olika mediciner för att hålla dig vid liv så kanske du ska sluta sprida din skräckpropaganda så att folk också slutar hoarda och bete sig som patetiska uppskrämda djur. Du gräver din egen grav.

Och sen får du också börja lära dig att du får ta ditt eget ansvar att skydda dig mot förkylningar istället för att tro att resten av världen ska leva med restriktioner och lockdowns för att skydda sådana som du.
Citera
2022-01-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Tänkte åka och campa i Schweiz i sommar.

Hur tror ni det blir att köra igenom Danmark och Tyskland och in i Schweiz utan covidpass?

Skit i att åka och campa. Bojkotta alla de skitländerna tills de helt slutat med sina fascistiska covidpass och tvångsvaccineringar.
Citera
2022-01-17, 17:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Sådana som du är en direkt bidragande orsak till detta. Om du slutade sprida skräckpropaganda som den lilla falska råtta du är så hade folk chillat och masshysterin kunnat släppa sitt grepp. Du ska fan inte skylla på någon annan än dig själv.

Vadå för skräckpropaganda? I början av pandemin var det tomt på såväl toapappershyllan som hyllan för konserverad mat. Idag är det välfyllda hyllor igen. Min fråga var bara varför denna läkemedelsbegränsning fortfarande ligger kvar. Är inte den överspelad? Eller borde vara i vart fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in