2022-01-20, 16:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Vilken idiot till lagkapten som från bänken sprutar vatten på en motståndare i backposition under spel 4 mot 5. Om domaren ser situationen är det en sällsynt onödig tvåa för unsportsmanlike conduct och spel 3 mot 5.

Lika jävla dumt är det att svinga klubban mot ansiktet, även om jag inte tror det var ansiktet han ville träffa.
Nej, det är inte lika jävla dumt, det är hundra gånger värre.
Citera
2022-01-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du inbillar dig att det är så disciplinnämnden kommer att resonera? Fantisera vidare. Tycker du att det är modigt att använda klubban? Varför vågade han inte använda knytnävarna?
Nu har jag ingen erfarenhet av det. Men tingsrätten kommer garanterat ta hänsyn till om det var uppsåt att orsaka så mycket skada eller inte. Det var ett rapp på ren reflex, ingen vet om GM öht siktade på käken eller ej. Sen vet jag inte vad mod har med saken att göra. Hade han haft möjlighet hade han väl bara slagit på honom och det hade vart betydligt bättre för alla inblandade.
Citera
2022-01-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nej, det är inte lika jävla dumt, det är hundra gånger värre.

Troligtvis två människor med dålig impulskontroll varav en startade det hela. Att resultatet blev fysiskt värre för den ena parten säger inget om vem som är den största idioten.

Står någon och spottar samt skriker på mig på gatan så kanske jag klappar till personen. Visst jag kanske åker dit för misshandel men 99% av samhället skulle inte bry sig nämnvärt förutom. En majoritet som bevittnade händelsen hade stått på min sida.

Förhoppningsvis lär sig bägge av dessa pojkar något av händelserna. I manliga interaktioner finns alltid ett implicit underliggande hot om våld om man beter sig som en särbarn.
Senast redigerad av Kukilon 2022-01-20 kl. 16:56.
Citera
2022-01-20, 16:55
Medlem
Sprutaren hade möjlighet att låta bli då han planerade det flera sekunder innan, spelaren var mitt i spelet och att då spotta/spruta är väl ungefär som att lyset tänds när man slår på brytaren - reaktionen kom omedelbart och var ej planerad. Visst blev det olyckligt resultat men livet är sällan rättvist.
Citera
2022-01-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det blir det inte, misshandel oavsett grad måste täckas av ett subjektivt uppsåt, direkt, indirekt, eventuellt.
Något uppsåt att förorsaka en så pass svår skada fanns inte.
Misshandel normalgraden möjligtvis men villkorligt och böter med tanke på omständigheterna.
Kan till och med bli vållande till kroppsskada.
Flashnotis från Aftonbladet för en minut sedan:
"Brutala överfallet i J20 utreds som grov misshandel. 19-åring kan få fängelse"
Nå?
Citera
2022-01-20, 17:01
Medlem
oenophiles avatar
Ingen av de båda inblandade hör hemma i idrotten. Heta känslor under idrott hör till, men dålig impulskontroll gör det inte. Klubbdängaren bör stängas av på livstid pga reflexmässigheten att ta till våld vilket lär vara svårt att träna bort. Vattenskvättaren har redan fått sitt straff men bör även han stängas av en tid för att reflektera över sin egen skuld i det hela.
Citera
2022-01-20, 17:03
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Nå?
Överfallet utreds nu som grov misshandel

https://www.aftonbladet.se/a/0GOb0B
Citera
2022-01-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Nå?
Notera UTREDS
Citera
2022-01-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Ni som tycker det var rätt åt honom borde fan skämmas era djur. Hoppas ni snubblar på något och slår ut tänderna.
Klassisk karma skulle jag säga, grabben står och leker allanballan i båset med en vattenflaska och får en tillrättavisning direkt. Vissa dumhuvuden straffas hårdare, inget konstigt med det, bara ta det som en lärdom och gå vidare. Stå inte och oskyldigt grina ut i media press.
Citera
2022-01-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarblod
Notera UTREDS
Ja självklart? Puckot är ju inte dömd än och har såldes inte fått någon dom. Men det lutar ju som sagt åt grov misshandel, men det var ju omöjligt enligt Sonnenwende.
Citera
2022-01-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Vinton
Klassisk karma skulle jag säga, grabben står och leker allanballan i båset med en vattenflaska och får en tillrättavisning direkt. Vissa dumhuvuden straffas hårdare, inget konstigt med det, bara ta det som en lärdom och gå vidare. Stå inte och oskyldigt grina ut i media press.

Vilken logik.
Ja klart han kunde förtjänat sig en käftsmäll men inte så som det blev.
Hoppas du puttar till mig någon gång så det är ok jag stampar dig i ansiktet.
Citera
2022-01-20, 17:22
Medlem
goosehunters avatar
Frank Rijkaards upprepade spottloskor mot Rudi Völler under en match mellan Nederländerna och Tyskland blev en sådan klassisk idrottshändelse att den numera finns på tröja

https://www.deadball.co.uk/product/6...er-rijkaard-90

Rudi överlevde spottloskorna. Men en fullmunderad hockeyspelare måste rappa någon i ansiktet pga lite vatten. Fy fan vad omanligt. Män slåss med nävar. Kärringar slåss med tillhyggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in