Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-21, 11:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Varför har inte också utespelarna galler?
Bra fråga, de skulle visst börja med det nu.
Citera
2022-01-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Hahahaha! Ni är fan sjuka i huvudet och det märks att ni aldrig lirat. En skvätt vatten som back fick man i princip varje match där uppe vid motståndarbåset. Man delade ut en liten skvätt också. Inte fan klubbades man ner då. Det är alltid skitsnack där vid blå. Det här är ett dampbarn som svingar klubban. Han borde fått ett längre straff än ett år.

Gärningsmannen påstår ju att han slog efter vattenflaskan, det är ju faktiskt en möjlighet, men så jävla hårt på en stackars flaska?
Citera
2022-01-21, 11:23
Medlem
Tjalle1s avatar
Man ser att "oskyldige" Kid går fram och söker position för att spruta vatten på en motspelare. Han förtjänar en knogmacka och en utvisning för osportsligt uppträdande (game misconduct), men att slå med klubban/tilllhygge går över gränsen. Dock tror jag inte att det var med avsikt att orsaka sån skada, i andrenalinpumpat och hastigt vredesmod gick det tokfel.
Citera
2022-01-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Gärningsmannen påstår ju att han slog efter vattenflaskan, det är ju faktiskt en möjlighet, men så jävla hårt på en stackars flaska?

Vart har han påstått det? De enda jag fått höra är att han ska ha skrivit i lagchatten efteråt att han ”ångrar att han inte slog hårdare”.
Verkar ju vara en väldigt frisk person om det stämmer.
Citera
2022-01-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibo
Vart har han påstått det? De enda jag fått höra är att han ska ha skrivit i lagchatten efteråt att han ”ångrar att han inte slog hårdare”.
Verkar ju vara en väldigt frisk person om det stämmer.
I Expressen citeras domen från hockeyförbundet.
Där anför spelaren att han slog efter vattenflaskan
och missade.
Citera
2022-01-21, 11:37
Medlem
karlsoons avatar
[quote=gofigur|78787088]
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvetdetnu
Märks att den där Kid behöver sättas på plats. Inavelsbarn antagligen.
Vad är det för jävla lag som har med han som kapten?

Hille/Åbyggeby Hillbillys hörs på namnet

Håller helt med.
Man förstår ju att föräldrarna är helt tappade och ungen blivit som föräldrarna.
Bara att heta Kid gör att man förtjänar bli rappad över munnen. Så jävla WT
Citera
2022-01-21, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
I Expressen citeras domen från hockeyförbundet.
Där anför spelaren att han slog efter vattenflaskan
och missade.

Det tror jag är rent skitsnack för att han ska rädda sitt egna skinn, samtidigt spelar det ingen roll. Skadan är skedd.
Om jag viftar med en kniv på skämt framför ansiktet på en kille men råkar skära halspulsådern på honom så ska jag dömas lika hårt som om det vore medvetet.
Citera
2022-01-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibo
Det tror jag är rent skitsnack för att han ska rädda sitt egna skinn, samtidigt spelar det ingen roll. Skadan är skedd.
Om jag viftar med en kniv på skämt framför ansiktet på en kille men råkar skära halspulsådern på honom så ska jag dömas lika hårt som om det vore medvetet.
Så är det givetvis. Antar att pappa och mamma har hjälpt till att finna på ursäkter.
Citera
2022-01-21, 11:53
Medlem
Tjuvnyp tillhör sporten och klarar man inte av det så kan man inte vara med. Det finns mängder av sätt att ge igen på som är befogade. Att använda en hockeyklubba för att slå sönder käken på en annan människa är inte befogat och det indikerar på att personen inte kan tygla/kontrollera sina känslor. Han hade till exempel kunnat spotta på killen som stänkte vattnet istället.
Citera
2022-01-21, 12:02
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Varför har inte också utespelarna galler?
Det är väl ett fritt val när man kommer upp i ålder.
Citera
2022-01-21, 12:03
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det är väl ett fritt val när man kommer upp i ålder.

Det är inte valfritt, det är förbjudet. Visa mig en bild på en vuxen spelare som har galler.

OnT: Var våldsverkaren babbe? Spelar babbar hockey nuförtiden?
Citera
2022-01-21, 12:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det enda man kan se att han tar en klunk vatten ur nån flaska.

Det är innan killen i båset tar en klunk med vatten som han sprutar med flaskan. Man ser då hur utespelaren reagerar som om han fått stänk i ansiktet. Därefter tar killen i båset en klunk, och sänker flaskan. Då kommer ett fruktansvärt rapp. Tur att det inte träffade ögat.

Kommer ihåg när man i den åldern försökte vara med och spela lagsport. Inte sällan fick man ett knä på obehagliga ställen eller ett karateslag på näsan.

Ja, man blev "sänkt" helt enkelt.

Men detta var ruggigt. Nästan lika illa som Roy Keanes överfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in