2022-01-19, 20:13
Medlem
Det syns tydligt i filmklippet att han dricker vatten ur flaskan och sedan spottar på honom. Jävligt vidrigt gjort. Förstår att det blir en reflexmässig smäll med klubban (även om det självklart var dumt).

Tror iaf det dröjer innan snubben spottar på någon igen.
Citera
2022-01-19, 20:13
Medlem
Nån som sett matchen? Var det grinigt tidigare under matchen med?
Citera
2022-01-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Dom lär vara lika lessa på honom som motståndarna ja.

Och du var den snabbaste
Citera
2022-01-19, 20:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Det syns tydligt i filmklippet att han dricker vatten ur flaskan och sedan spottar på honom. Jävligt vidrigt gjort. Förstår att det blir en reflexmässig smäll med klubban (även om det självklart var dumt).

Tror iaf det dröjer innan snubben spottar på någon igen.

Tror det dröjer innan den fege liraren, som inte vågade slåss med knytnävar och i stället använde klubban, spelar ishockey igen.
Citera
2022-01-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror det dröjer innan den fege liraren, som inte vågade slåss med knytnävar och i stället använde klubban spela ishockey igen.

Det lär nog bli någon typ av bestraffning. Men ändå skönt att snubben som spottade fick sig en ordentlig läxa, för det är ett jävligt uselt beteende. Hoppas han läker ihop fint och snart är välmående igen.
Citera
2022-01-19, 20:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det lär nog bli någon typ av bestraffning. Men ändå skönt att snubben som spottade fick sig en ordentlig läxa, för det är ett jävligt uselt beteende. Hoppas han läker ihop fint och snart är välmående igen.

Ja du, som inte är inblandad, kan ju unna dig att tycka till om det utifrån någon sorts primatinstinkt. Ungefär som när folk spelar datorspel eller tittar på en våldsfilm.

Varför var han så feg att han måste använda klubban? Varför utmanade han inte med knytnävarna?
Citera
2022-01-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ja du, som inte är inblandad, kan ju unna dig att tycka till om det utifrån någon sorts primatinstinkt. Ungefär som när folk spelar datorspel eller tittar på en våldsfilm.

Varför var han så feg att han måste använda klubban? Varför utmanade han inte med knytnävarna?

Detta är ju ett diskussionsforum och i denna tråd diskuteras just denna händelse. Självklart måste man inte ha varit involverad i situationen för att få vara med och dela sin åsikt här.

Hade någon spottat på mig när jag var yngre hade det också slutat med smäll i ansiktet. Utan tvekan. Idag är jag äldre och skulle förhoppningsvis kunna hantera det bättre.

Men spottar man på en annan person så är det inte synd om en när man sedan åker på stryk.
Citera
2022-01-19, 20:30
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Slaget med klubban var nog mer instinktivt än planerat. Man ska tänka sig för innan man provocerar andra med omoget beteende. Hoppas att Kid lärt sig en läxa.

Ja, syftade mer på folk i tråden som i någon mening försvarar illdådet. Att det inte var genomtänkt är nog ingen dålig gissning men det visar ändå på obefintlig impulskontroll och därmed bör han inte gå fri i samhället.
Citera
2022-01-19, 20:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Detta är ju ett diskussionsforum och i denna tråd diskuteras just denna händelse. Självklart måste man inte ha varit involverad i situationen för att få vara med och dela sin åsikt här.

Hade någon spottat på mig när jag var yngre hade det också slutat med smäll i ansiktet. Utan tvekan. Idag är jag äldre och skulle förhoppningsvis kunna hantera det bättre.

Men spottar man på en annan person så är det inte synd om en när man sedan åker på stryk.

Jag menar inte att du inte ska få tycka till. Jag poängterar bara att du tycker till på distans. Det visar ju även det du skriver sedan. En »smäll i ansiktet med knytnävarna« är ju något helt annat än det som skedde i detta fall.
Citera
2022-01-19, 20:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Killen skulle antagligen backat undan så han hade inte fått tag i honom ändå och han måste ju fokusera på matchen.
Citera
2022-01-19, 20:36
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Kan du lägga upp röntgenbilder ? Vi andra har inte sett dom

Nej men jag kan lägga upp länk med foto inifrån munnen en bit ned i texten. Så kan du och alla andra bedöma själv om du tycker det ser ut som en sprucken läpp eller en tandrad som sitter i mitten av munnen.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...llt-jag-spydde
Citera
2022-01-19, 20:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Killen skulle antagligen backat undan så han hade inte fått tag i honom ändå och han måste ju fokusera på matchen.

Du tycker att det är rätt att slå med tillhyggen? Är du själv så feg att du använder sådant i stället för att våga ta en regelrätt strid med knytnävarna? Om psykfallet hade kastat sig i båset och inbjudit till ett regelrätt slagsmål hade jag kunna förstå, men icke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in