2022-01-20, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Flashnotis från Aftonbladet för en minut sedan:
"Brutala överfallet i J20 utreds som grov misshandel. 19-åring kan få fängelse"
Nå?
Härligt, lås in zacarias
Citera
2022-01-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Härligt, lås in zacarias
Tycker jag absolut. Tyvärr lever vi i ett hemskt land där det är mer synd om förövarna än offren, och ännu mer synd om förövaren nyss fått hår runt kuken och moppefjunen har börjat froda runt akne-ansiktet.
Men jag hoppas på en rättvis dom, Z har ju trots allt orsakat rejäla skador på offret. Skador som mest troligt kommer vara till last för han hela livet.
Citera
2022-01-20, 17:41
Medlem
Citat:
Tycker jag absolut. Tyvärr lever vi i ett hemskt land där det är mer synd om förövarna än offren, och ännu mer synd om förövaren nyss fått hår runt kuken och moppefjunen har börjat froda runt akne-ansiktet.
Men jag hoppas på en rättvis dom, Z har ju trots allt orsakat rejäla skador på offret. Skador som mest troligt kommer vara till last för han hela livet.

Du har ju två förövare i detta fallet. En som inledde det och en som slutförde det.
Citera
2022-01-20, 17:51
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Frank Rijkaards upprepade spottloskor mot Rudi Völler under en match mellan Nederländerna och Tyskland blev en sådan klassisk idrottshändelse att den numera finns på tröja

https://www.deadball.co.uk/product/6...er-rijkaard-90

Rudi överlevde spottloskorna. Men en fullmunderad hockeyspelare måste rappa någon i ansiktet pga lite vatten. Fy fan vad omanligt. Män slåss med nävar. Kärringar slåss med tillhyggen.

Vidriga handlingar kan få allvarliga konsekvenser. Riktiga män provocerar inte utan att räkna med en motreaktion.

Ett beteende som endast finnes hos fjolliga pojkar och kärringar. Vilket är merparten i Sverige. Nåde den jäveln som brukar våld.
Citera
2022-01-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Du har ju två förövare i detta fallet. En som inledde det och en som slutförde det.
Jo, en skvätt vatten i akne-ansiktet rättfärdigade att få plytet uppsliceat va?
Låt oss se vad rätten säger om den hemska vattenattacken, det måste ju räknas som SUPERGROV misshandel för vatten är ju livsfarligt att få i ansiktet.

Vet inte om du är cpstörd eller nått, isåfall ursäktar jag, men någonstans måste man ju kunnat se att Z's agerade inte ens var nära i proposition till offrets tämligen oskyldiga handling. Ingen förtjänar att få sitt ansikte uppskuret och tänderna snedvridna och utslagna för lite vattenstänk, men det vet du väl såklart själv också ifall du hade använt hjärnan.
Citera
2022-01-20, 17:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarblod
Nu har jag ingen erfarenhet av det. Men tingsrätten kommer garanterat ta hänsyn till om det var uppsåt att orsaka så mycket skada eller inte. Det var ett rapp på ren reflex, ingen vet om GM öht siktade på käken eller ej. Sen vet jag inte vad mod har med saken att göra. Hade han haft möjlighet hade han väl bara slagit på honom och det hade vart betydligt bättre för alla inblandade.

Det är inte mod att slå med tillhygge. Det kan vilken ynkrygg som helst göra. Det finns på film och vittnen kan intyga vad som skett. Detta i kombination med skadans art kommer göra det fullständigt ointressant om det siktades eller ej.

Bara som en jämförelse kan vi ju konstatera att bockbrännaren i Gävle dömdes till sex månaders fängelse och 100000:- i skadestånd till kommunen.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-01-20 kl. 18:00.
Citera
2022-01-20, 18:05
Medlem
Citat:
Jo, en skvätt vatten i akne-ansiktet rättfärdigade att få plytet uppsliceat va?
Låt oss se vad rätten säger om den hemska vattenattacken, det måste ju räknas som SUPERGROV misshandel för vatten är ju livsfarligt att få i ansiktet.

Vet inte om du är cpstörd eller nått, isåfall ursäktar jag, men någonstans måste man ju kunnat se att Z's agerade inte ens var nära i proposition till offrets tämligen oskyldiga handling. Ingen förtjänar att få sitt ansikte uppskuret och tänderna snedvridna och utslagna för lite vattenstänk, men det vet du väl såklart själv också ifall du hade använt hjärnan.

På sin höjd ofredande men jag tror knappast han som viftade med klubban inte bryr sig om det. Det andra kan teoretiskt bli något men tror knappast hans mening var att skada den andra så allvarligt. Vad den juridiska utgången i fallet bryr jag mig mindre om då det ändå inte säger något om vem som är värst som människa. Endast de involverade idioterna blev drabbade.
Citera
2022-01-20, 18:05
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Vidriga handlingar kan få allvarliga konsekvenser. Riktiga män provocerar inte utan att räkna med en motreaktion.

Ett beteende som endast finnes hos fjolliga pojkar och kärringar. Vilket är merparten i Sverige. Nåde den jäveln som brukar våld.
I hockey är den accepterade våldsamma reaktionen, att kasta handskarna och ta till nävarna.
Inget jag giller heller men betydligt bättre.
Citera
2022-01-20, 18:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
I hockey är den accepterade våldsamma reaktionen, att kasta handskarna och ta till nävarna.
Inget jag giller heller men betydligt bättre.

Precis och att använda klubban ses som det lägsta tänkbara hos alla seriösa ishockeyutövare.
Citera
2022-01-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är inte mod att slå med tillhygge. Det kan vilken ynkrygg som helst göra. Det finns på film och vittnen kan intyga vad som skett. Detta i kombination med skadans art kommer göra det fullständigt ointressant om det siktades eller ej.

Bara som en jämförelse kan vi ju konstatera att bockbrännaren i Gävle dömdes till sex månaders fängelse och 100000:- i skadestånd till kommunen.

Du har fastnat totalt på detta med att det är fegt, hade GM kommit åt BO hade han garanterat bara åkt på en propp. Mycket kan man säga, men fegt är det inte. Hade satt mig 100gånger om i BOs sits istället för att utstå det drev och efterspel som GM får utstå.

Sen att du inte tror att de kommer ta hänsyn till om det finns uppsåt eller inte, det är helt enkelt inte sant. Det bevisar också vilken illusion du lever i. Du är helt förblindad av hat. Som ytterligare bevis på detta så tar du upp ett TOTALT irrelevant rättsfall, finns inte en enda likhet. Andas, tänk efter.
Citera
2022-01-20, 18:16
Medlem
Heter kärringen Zacharias? Hoppas den lilla fega fjollan åker på misshandel, hacka ner en motspelare med klubban, vidrigt fegt.
Citera
2022-01-20, 18:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarblod
Du har fastnat totalt på detta med att det är fegt, hade GM kommit åt BO hade han garanterat bara åkt på en propp. Mycket kan man säga, men fegt är det inte. Hade satt mig 100gånger om i BOs sits istället för att utstå det drev och efterspel som GM får utstå.

Sen att du inte tror att de kommer ta hänsyn till om det finns uppsåt eller inte, det är helt enkelt inte sant. Det bevisar också vilken illusion du lever i. Du är helt förblindad av hat. Som ytterligare bevis på detta så tar du upp ett TOTALT irrelevant rättsfall, finns inte en enda likhet. Andas, tänk efter.

Oj oj oj, så du försvarar. Att försöka påföra mig hat är ju mer än komiskt. Hatet har alla dessa som anser att slaget var berättigat.

Du får vänta och se när disciplinnämnden kommer med sitt beslut. Han kommer till att börja med bli avstängd tills vidare i avvaktan på den juridiska processen.

Sedan tror jag att han kommer att gråta många tårar och bedyra sin oskuld. Det vill säga inte alls stå på sig som vissa i tråden tror att han gör. Uppsåt är inte bara att överlagt göra något. Det så kallade likgiltighetsuppsåtet torde ligga närmast till hands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in