Citat:
Ok, jag skriver väl ett till inlägg till dig men mer får du inte idag, fast du så hett önskar. Ja vet
Men du måste lära dig att få mothugg och kunna diskutera. Att andelen fullvaccinerade gått upp några procent från dec till Jan får dig att hävda att dom ljuger i media trots att vi inte ens vet om dom ligger där FÖR covid och då tycker jag att du drar lite stora växlar på saker och ting.
"Jag måste bara länka artikeln som uppenbarligen är helt ute och cyklar från denna morgon"
Han i reportaget ser kanske en helt annan verklighet där fullvaccinerade inte alls är lika sjuka och inte ens är där för Covid som huvudorsak.
Sluta nu att vara så lättstött, du gör EXAKT likadant själv ibland och ifrågasätter andra.
Eller ska vi bara sitta och hålla handen här inne kanske
PS. Att IVA ligger still visste vi redan att det skulle ske från DK m.m. Inte så konstigt då Omikron är en västanfläkt mot Delta.
Men du måste lära dig att få mothugg och kunna diskutera. Att andelen fullvaccinerade gått upp några procent från dec till Jan får dig att hävda att dom ljuger i media trots att vi inte ens vet om dom ligger där FÖR covid och då tycker jag att du drar lite stora växlar på saker och ting.
"Jag måste bara länka artikeln som uppenbarligen är helt ute och cyklar från denna morgon"
Han i reportaget ser kanske en helt annan verklighet där fullvaccinerade inte alls är lika sjuka och inte ens är där för Covid som huvudorsak.
Sluta nu att vara så lättstött, du gör EXAKT likadant själv ibland och ifrågasätter andra.
Eller ska vi bara sitta och hålla handen här inne kanske

PS. Att IVA ligger still visste vi redan att det skulle ske från DK m.m. Inte så konstigt då Omikron är en västanfläkt mot Delta.
Så här står det i artikeln.
De som läggs in på sjukhus med covid-19 är numera nästan uteslutande ovaccinerade.Det är ju faktiskt inte ens på IVA. Men siffror på fördelningen av vaccinationsstatus i slutenvården vet inte jag hur man kan se. Däremot har vi det fina registret på SIR som så många har lärt sig älska nu under pandemin.
Där kan vi se att bland de över 12 år så är vaccinationsstatusen (just nu) för den senaste veckan 46,2% ovaccinerade. Jag tittar på enbart denna vecka för påståendet handlar om just nu.
Sedan är det skit samma i denna fråga hur de rapporterar för citatet ger med och inte för. Så det behöver vi ju inte ens diskutera vi kör på med.
Jag vet att du vill lägga alla okända på ovaccinerade ok, låt oss göra det för att göra dig tillfreds men de vaccinerade med en spruta kan du ju inte placera på ovaccinerad, där går helt klart min gräns. okänt är 15,4%.
Då har vi ovaccinerade samt okända: 61,6%
Hur kan det bli nästan uteslutande ovaccinerade?
Men detta gäller sjukhus och inte IVA. Nu när vi har så lättstötta personer som dig i tråden får jag väl tänka mig för nästa gång vad jag skriver, så du slipper gå i taket.
Ska de komma med uttalanden som går emot offentlig information får de komma med en källa, annars sorterar jag bort det som ev. falsk info.
Senast redigerad av virvelbagg 2022-01-20 kl. 12:04.
Senast redigerad av virvelbagg 2022-01-20 kl. 12:04.