Citat:
Jag citerade ett mail jag fick från igår i tråden som handlade om att man nu inte kommer gå ut med att det finns smitta på skolorna och att man slutar att smittspåra på skolorna (i mitt län).
Sedan fick jag också ett mail där det stod att p.g.a. den höga smittspridningen på skollan är det extra viktigt att tvätta händerna. Samtidigt har de all gymnastik inomhus. Hade de önskat ha smittspridningen under kontroll på skolorna kunde de i all fall försökt. Nu har de gett upp och allt de har kvar på skolorna är hand tvätt!!!
Jag vet inte, ska man skratta eller gråta?
Sedan fick jag också ett mail där det stod att p.g.a. den höga smittspridningen på skollan är det extra viktigt att tvätta händerna. Samtidigt har de all gymnastik inomhus. Hade de önskat ha smittspridningen under kontroll på skolorna kunde de i all fall försökt. Nu har de gett upp och allt de har kvar på skolorna är hand tvätt!!!
Jag vet inte, ska man skratta eller gråta?
Ja, jag vet inte vad man ska säga. Känns som de gett upp, men då kan de ju kommunicera det. Det är ju inte de här åtgärderna man hade satt in om man vill bekämpa smittan precis. Handtvätten kan man nog lika gärna ha, eller vara utan. Skulle tippa att 98% av smittoöverföringen sker genom andningsorganen. Inte att folk slickar sig på fingrarna. Vill man hindra smitta ska man förhindra att folk sitter och andas samma luft. Sitter då fullt med folk i samma klassrum, matsalar eller springer runt i idrottshallar är det självkart att smitta överförs. Barnen smittar ned varandra och personalen. Barnen drar med sig smittan hem till föräldrar. Föräldrar som kanske jobbar inom vård etc. Lärare drar hem till sina respektive. Det är ju så smittan sprids idag och man gör i praktiken ingenting för att förhindra det. Vet inte vad det här kommer betyda för hälsan på sikt och belastningen på vården.