Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Med åren har jag blivit mer och mer överseende med människors brister. Trots allt är livet absurt och vi lever i en tokig värld. Går inte att kräva så mycket av människor givet de förutsättningarna. Vattendelaren för mig är huruvida en person är sympatisk eller inte. Och Björn får väl ändå sägas sortera in bland de sympatiska(?). Det räcker för mig.
Han var säkert kåt på uppmärksamhet(liksom de flesta som hamnar i rampljuset) och förtjust i den livsberättelse som han skapade med sina udda livsval och tvära kast. Om han ville ha en spårvagn uppkallad efter sig, eller om han koketterat pratade om sig själv i tredje person - sådant stör mig inte. Jag accepterar stora egon så länge de inte önskar trycka ner andra, och den känslan får jag inte av Björn.
Hehe, udda figur det där. Ett orginal. R.I.P
Detta. Björn kämpade för den goda sakens skull. "Jag kan ha fel". Att inspirera människor att ändra sitt sätt att tänka och vara för att må bättre. "Tro inte på dina tankar". Att leva ett liv utan att vara dömande mot andra. När man faktiskt förstår så är det väldigt befriande. Kanske var det också därför han så fritt och utan vånda kunde gå mot sitt egen död. "Se till att kapitalet på den karmiska minnesbanken är ljust och lätt att leva, och dö, med". Han strålade av godhet! Och om Björn nu hade ett stort ego så var det ett väldigt ödmjukt sådant.
Björn kunde det här med att leva. Som Alexander Pärleros (framgångspodden) sa: Björn lärde mig vad som
faktiskt är framgång.