2022-01-21, 18:35
Medlem
Jag spyr på hans mellannamn som är taget efter någon hipsterresa till Thailand. Annars var han säkert en toppenkille.
Citera
2022-01-21, 19:30
Medlem
EmAdelMans avatar
Hans "story" är ju att han var framgångsrik finansman, flyttade till Asian för att bli Buddhist-munk och nu tillbakakommen och är här för att berätta om hur stress och press- samhället förstör livslusten... Det skulle jag säga är den mycket krasst allmänna opinionen (bland de som vet vem han är) jag menar inte att detta var hans "mission" att "fucka systemet" och "palla jobba", han har hållit en ganska modest förhållning, grejen är väl just att vi svenskar älskar lågmälda profeter som ska säga trendiga sanningar, så Björn var med all sannolikhet en god man som var med om mycket, men håller med om att vissa svenskar har en tendens att bli lite mycket kumbaya om en profil passar in i PK-doktrinen. Hade han kommit tillbaka och börjat kritisera invandring eller något liknande hade han inte blivit lika prisad.
Citera
2022-01-21, 19:42
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
En intressant sak som jag direkt förstod men ändå inte hade föreställt mig när man jämför umbäranden. Man bor på pålar för att undvika pytonromar, ödlor, kobror och råttor men man stör sig mest hela tiden och dealar hela tiden med myror och mygg, det är småkrypen som är tortyren. Att äta en gång om dagen tog flera år att behärska, att fantasiera om mat man ska få äta om veckor eller månader. Att längta så efter mat, att man mediterar obrutet om det i timmar. Att sova på hårt underlag. Med en kloss under huvudet. Att alltid vara understimulerad mentalt.

Det var ändå överkomligt jämfört med det allra jävligaste - att leva med andra människor man inte själv har valt.
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2022-01-21 kl. 19:48.
Citera
2022-01-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
En intressant sak som jag direkt förstod men ändå inte hade föreställt mig när man jämför umbäranden. Man bor på pålar för att undvika pytonromar, ödlor, kobror och råttor men man stör sig mest hela tiden och dealar hela tiden med myror och mygg, det är småkrypen som är tortyren. Att äta en gång om dagen tog flera år att behärska, att fantasiera om mat man ska få äta om veckor eller månader. Att längta så efter mat, att man mediterar obrutet om det i timmar. Att sova på hårt underlag. Med en kloss under huvudet. Att alltid vara understimulerad mentalt.

Det var ändå överkomligt jämfört med det allra jävligaste - att leva med andra människor man inte själv har valt.

Beskriver korridorslivet perfekt xD
Citera
2022-01-21, 20:13
Medlem
Lyzzas avatar
Men va i helvete nu har dom varit framme igen och polisanmält läkaren som hjälpte honom att få reda på hur man ska ta sitt liv.

"I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvinnor vilket lett till döden, skriver de i ett pressmeddelande." Står under supernytt på Aftonblaskan.

https://neuro.se/

Som om inte sjukvården dödar tusentals åldringar genom svält och vanvård. Eller genom att sätta ut mat och dryck utan att underrätta anhöriga och då dör de självklart inom några dygn. I början av pandemin kördes åldringar som hade svårt att andas inte till sjukhuset utan lugnades med andningshämmande morfinsprutor och dog av syrebrist.

Att då polisanmäla en läkare som hjälper folk med deras sista vilja är sjukt.

Som jag skrev tidigare det är handikappade och religiösa som försöker skapa drev emot dessa läkare.
Citera
2022-01-21, 21:18
Medlem
Mr1931s avatar
Stort ego. Alla som tar livet av sig är egoister. Säger sig självt.
Citera
2022-01-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Stort ego. Alla som tar livet av sig är egoister. Säger sig självt.

Får se hur du själv känner om du drabbas av ALS och knappt kan röra dig...
Citera
2022-01-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Hur bar han sig åt för att få visum i 17 år till Thailand?
Kanske är andra regler för munkar..
Lyssnade på hans sommarprat som var bra.
Det här med namn på spårvagn skojade han väl bara om?

Det är jag som fetmarkerat din text.
Munkar i Thailand verkar vara mycket betydelsefulla och respekterade. Kanske därför han kunde vara bosatt där så länge utan vanligt visum? Bara en tanke... Eller att det är enklare som munk att förnya sitt visum där.

Har ännu inte riktigt läst ut boken han skrivit. Kanske han nämner det i de sista kapitlen...
Citera
2022-01-21, 22:45
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Jag spyr på hans mellannamn som är taget efter någon hipsterresa till Thailand. Annars var han säkert en toppenkille.

Hade du bemödat dig att ta reda på saker istället för att gissa så skulle du veta att han fick namnet i skogsklostret i samband med att han blev munk.
Citera
2022-01-21, 23:14
Medlem
Dadelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Men va i helvete nu har dom varit framme igen och polisanmält läkaren som hjälpte honom att få reda på hur man ska ta sitt liv.

"I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvinnor vilket lett till döden, skriver de i ett pressmeddelande." Står under supernytt på Aftonblaskan.

https://neuro.se/

Som om inte sjukvården dödar tusentals åldringar genom svält och vanvård. Eller genom att sätta ut mat och dryck utan att underrätta anhöriga och då dör de självklart inom några dygn. I början av pandemin kördes åldringar som hade svårt att andas inte till sjukhuset utan lugnades med andningshämmande morfinsprutor och dog av syrebrist.

Att då polisanmäla en läkare som hjälper folk med deras sista vilja är sjukt.

Som jag skrev tidigare det är handikappade och religiösa som försöker skapa drev emot dessa läkare.

Ja, hade ingen aning om att patientorganisationen hade en så stark åsikt i frågan.

Kul hur de uttrycker sig med; "Neuroförbundet känner att diskussionen allt för ofta blir onyanserad och oreflekterad."

För att i nästa andetag säga; "Neuroförbundet är en stark motståndare till alla former av aktiv dödshjälp, dvs. medicinska eller andra åtgärder som syftar till att avsluta liv."

Men de skjuter sig nog bara i foten när de får upp frågan till debatt igen. Hur länge kan det dröja innan det blir lagligt egentligen?
Citera
2022-01-21, 23:41
Medlem
dannbaggens avatar
Fin människa.

(alla på flashback som skriver skit är skelett mentalt)
Citera
2022-01-21, 23:44
Medlem
Mitt svar: han är ego. Om vi antar att det finns åtta miljarder människor på jorden och att han är i. Mitten så har fyra miljarder människor det värre än vad han har. Lex hit och spårvagn dit tyder på komplex i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in