En genuint underbar och sympatisk människa. Jag rekommenderar stark att ni lyssnar på samtliga avsnitt jag länkar här nedan
79. Munken - Björn "Natthiko" Lindeblad
Välkomna till Framgångspoddens mest insiktsfulla avsnitt! Buddhistmunken Björn “Natthiko” Lindeblad gästar i podden - hemma från 16 år som skogsmunk lever han nu ett normalt liv i Sverige. Björn gjorde raketkarriär genom Handelshögskolan i Stockholm och vidare som AGA-koncernens yngsta ekonomichef någonsin, blott 25 år gammal. Vi pratar om meditation, lycka, visdom, att vara vaken i fyra dygn, ångest och meningen med livet. En enormt framgångsrik man! Föreläsaren, ex-munken och medmänniskan Björn Lindeblad!
Han hade allt som en vanlig kallar framgång, högchef, sekreterare välbetalt jobb. Han skulle vara lycklig men kände sig inte lyckad. Han sålde allt han ägde och blev skogsmunk i de thailändska djunglerna i 17 år. - Livet som munk - Sov 4 timmar per natt - Ingen sex och onani - Livet som eremit - Döden - Pengar & lycka
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
246. Björn Natthiko Lindeblad - Att möta döden
För er som följt Framgångspodden så är denna gäst inte ett nytt namn, den tidigare skogsmunken Björn Natthiko Lindeblad! Det är fjärde gången han gästar podden, och det här kom att bli en av de svåraste intervjuer jag hållit. Som många vet så är Björn en kär vän till mig, en mentor jag länge saknat, och förra året fick han det hemska beskedet att han diagnostiserats med ALS. Vi pratar om hur det är att få ett dödsbesked, hur han ser på döden och alla tankar det medför. Men vi går också in på Björns pappa, som förra året fick beskedet att han hade KOL, och tillsammans med familjen valde att åka ner till Schweiz och avsluta livet med dödshjälp. Det här var ett sådant samtal man aldrig vill ha med en vän, men som vi hoppas kan ge er djupare perspektiv och syn på livet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
432. Björn Natthiko Lindeblad - Tack & farväl
Min kära vän och ex-buddhistmunk, Björn Natthiko Lindeblad, gör ett kärt återseende i podden för att säga tack - i vad som kan komma att bli vårt sista avsnitt tillsammans.Som många av er vet så gästade Björn för första gången podden för fyra år sedan, och jag har haft äran att ha med honom flera gånger sedan dess. Han har inte bara gett mig en helt ny syn på livet och vad framgång är, utan också kommit att bli en av mina största förebilder.I det här avsnittet så går vi både djupare och blir mer personliga än vi någonsin har varit tidigare. Vi pratar självklart om Björns liv idag, kampen mot ALS och om hans hyllade sommarprat och bok, men också om så mycket mer. Vi pratar om att bli ett med nuet, varsevarande, att lista ut vem vi är bakom allt fysiskt och alla känslor, separation och att inte tro på allt vi tänker. Det blev ett tillfälle för Björn att säga tack till alla Framgångspoddens lyssnare. Och tack säger vi till dig Björn. Tusen tack. För allt. Björn Natthiko Lindeblad.