Citat:
Ursprungligen postat av
engladsmiley
Herregud. Om du nu vet så mycket om hockey så vet du att alla provocerar varandra hela tiden. Det ingår. Kan man inte hantera det på rätt sätt har man inte psyket till att spela hockey. Slår man sönder någons ansikte för lite vatten ska man inte spela hockey, eller någon annan sport för den delen.
Jag tror vi är flera som kan skriva upp på att vi också hade polisanmält efter den där MISSHANDELN. Tro det eller ej men att slå någon i ansiktet med en hockeyklubba är solklart misshandel.
Man kan provocera ja, men denna Kid tror jag har gjort mer än att provocera.
Jag kan ge ett exempel, jag spelade en fotbollsmatch för ca 15 år sedan i en lägre serie, det var en dumdryg jävel i motståndarlaget som spelade forward, jag målvakt. Han stod vid varje hörna och slog armbågen i sidan på mig och trampa mig på fötterna. Jag vart förbannad och puttade bort honom efter fjärde gången. Han kom och fortsatte, då sa jag åt honom att för jag chansen så sänker jag dig. Han bara hånflinade och fortsatte. I dom sista minuterna av matchen får han en kontring och springer själv mot mig, jag tar sats och springer mot honom men jag skiter i bollen. Jag sätter en armbåge rakt i ansiktet på honom. När han kvicknat till så förklarade jag lugnt för honom att ni är vi kvitt. Nästa match så var han from som ett lamm.
Så Jag tror att Kid inte bara provocerat fram detta han har misskött sig på plan och tillslut finns det någon som tröttnar.