2022-01-18, 20:44
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
En idiot skvätter vatten på en ännu större idiot. Resultatet är att den ena idioten får käken sönderslagen och den andra idioten kommer bli dömd och få betala skadestånd. Ingen direkt förlust för samhället att att den ena får hålla käften och sluta spela hockey tills käken är läkt och den andra får sluta spela hockey tills straffet är avklarat.

Den sista idioten är ännu inte född.

Förhoppningsvis blir han livstidsavstängd från hockeyn efter det där. Han är uppenbarligen mentalt instabil och borde aldrig få sätta sina skridskor på isen igen.
Citera
2022-01-18, 20:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Det där ska straffas i tingsrätten!

Ja det är märkligt att man inom idrotten kan slippa undan med ett matchstraff för misshandel som skulle resultera i fängelsestraff om det gick till åtal.
Citera
2022-01-18, 20:46
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Herregud. Om du nu vet så mycket om hockey så vet du att alla provocerar varandra hela tiden. Det ingår. Kan man inte hantera det på rätt sätt har man inte psyket till att spela hockey. Slår man sönder någons ansikte för lite vatten ska man inte spela hockey, eller någon annan sport för den delen.

Jag tror vi är flera som kan skriva upp på att vi också hade polisanmält efter den där MISSHANDELN. Tro det eller ej men att slå någon i ansiktet med en hockeyklubba är solklart misshandel.

Man kan provocera ja, men denna Kid tror jag har gjort mer än att provocera.

Jag kan ge ett exempel, jag spelade en fotbollsmatch för ca 15 år sedan i en lägre serie, det var en dumdryg jävel i motståndarlaget som spelade forward, jag målvakt. Han stod vid varje hörna och slog armbågen i sidan på mig och trampa mig på fötterna. Jag vart förbannad och puttade bort honom efter fjärde gången. Han kom och fortsatte, då sa jag åt honom att för jag chansen så sänker jag dig. Han bara hånflinade och fortsatte. I dom sista minuterna av matchen får han en kontring och springer själv mot mig, jag tar sats och springer mot honom men jag skiter i bollen. Jag sätter en armbåge rakt i ansiktet på honom. När han kvicknat till så förklarade jag lugnt för honom att ni är vi kvitt. Nästa match så var han from som ett lamm.

Så Jag tror att Kid inte bara provocerat fram detta han har misskött sig på plan och tillslut finns det någon som tröttnar.
Citera
2022-01-18, 20:47
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Jag är väl insatt i hockey och hur det fungerar. Även andra sporter. Det jag säger är att denna Kid Andersson troligen förtjänade detta. Då det högst troligen är en ful jävel på planen och nu bevisligen utanför med. Sedan så verkar hans far ej vara någon hjärnkirurg heller då han direkt anmäler motståndaren till polisen. Så jag tror att Kid är ett arsle och får stryk och hans farsa är någon dryg jävel med som borde få straff för anmälan.

Hahaha avd vad fan har jag precis läst?
Citera
2022-01-18, 20:47
Medlem
link71s avatar
Han förtjänade slaget, hoppas han har lärt sig en läxa och inte spotta på människor.
Lagkapten har ALLTID pondus.
Citera
2022-01-18, 20:48
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Haha hur svagt psyke har du egentligen?

Inte alls, men är man dum på planen som jag tror Kid har varit, sedan även fortsätter i båset. Då får man helt enkelt stå sitt straff.
Citera
2022-01-18, 20:49
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Hahaha avd vad fan har jag precis läst?

Ursäkta? Vad menar du?
Citera
2022-01-18, 20:49
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Man kan provocera ja, men denna Kid tror jag har gjort mer än att provocera.

Jag kan ge ett exempel, jag spelade en fotbollsmatch för ca 15 år sedan i en lägre serie, det var en dumdryg jävel i motståndarlaget som spelade forward, jag målvakt. Han stod vid varje hörna och slog armbågen i sidan på mig och trampa mig på fötterna. Jag vart förbannad och puttade bort honom efter fjärde gången. Han kom och fortsatte, då sa jag åt honom att för jag chansen så sänker jag dig. Han bara hånflinade och fortsatte. I dom sista minuterna av matchen får han en kontring och springer själv mot mig, jag tar sats och springer mot honom men jag skiter i bollen. Jag sätter en armbåge rakt i ansiktet på honom. När han kvicknat till så förklarade jag lugnt för honom att ni är vi kvitt. Nästa match så var han from som ett lamm.

Så Jag tror att Kid inte bara provocerat fram detta han har misskött sig på plan och tillslut finns det någon som tröttnar.

Men du slår ju inte sönder någons hela ansikte oavsett verbal provokation.

Kommer ta flera år innan hans tänder är återställda men HÖGST troligen blir varken läpp, käke eller tänder någonsin återställda.

Man blir ju häpen när man läser vissa inlägg 😂🙏🧐
Citera
2022-01-18, 20:53
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Men du slår ju inte sönder någons hela ansikte oavsett verbal provokation.

Kommer ta flera år innan hans tänder är återställda men HÖGST troligen blir varken läpp, käke eller tänder någonsin återställda.

Man blir ju häpen när man läser vissa inlägg 😂🙏🧐

Nu tror jag inte han enbart verbalt provocerat motståndet utan även varit ful i spelet på planen. Sedan så är det känt inom hockeyn att man provocerat inte motståndare genom att spruta vatten på dom.

Nej han kommer förhoppningsvis få bestående men för att han troligen är en idiot som byggt upp till detta genom att vara ett arsle.
Citera
2022-01-18, 20:53
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Han förtjänade slaget, hoppas han har lärt sig en läxa och inte spotta på människor.
Lagkapten har ALLTID pondus.
Ingen har spottat på någon din misslyckade abort.
Citera
2022-01-18, 20:56
Medlem
dwgs avatar
Efter ha sett filmen så får han nästa skylla sig själv.
Sving killen ser ut som att slå bort flaskan, å sa vatten killen några fina ord samtidigt??
Citera
2022-01-18, 20:59
Medlem
TheRubixCubes avatar
Citat:
Nu tror jag inte han enbart verbalt provocerat motståndet utan även varit ful i spelet på planen. Sedan så är det känt inom hockeyn att man provocerat inte motståndare genom att spruta vatten på dom.

Nej han kommer förhoppningsvis få bestående men för att han troligen är en idiot som byggt upp till detta genom att vara ett arsle.

Hahaha är du totalt retarderad människa? Att det sprutas ur vattenflaskor händer var och varannan match om du kollar båset hela tiden.
Att få lite rent kranvatten på sig är ju jättefarligt när man redan dryper i svett.
Med ditt resonemang så är det fritt fram att köra ett "yx-hugg" i ansiktet på motståndarna så fort ett regelbrott/provokation drabbat dig?

Du förtjänar i så fall ett jämfota-hopp över halsen om vi ska använda oss av dina resonemang.
Senast redigerad av TheRubixCube 2022-01-18 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in