2022-01-19, 10:05
Medlem
Jag ser en idiot som spottar vatten på en annan idiot.
Sen finns det en skock förståndshandikappade som tycker det vad rätt åt spottaren.
Med den logiken så är det ok att kniva någon som kastar en snöboll.
Citera
2022-01-19, 10:17
Avstängd
MisterSevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Har du aldrig varit på en hockeymatch? Det händer nästan alltid och på alla nivåer.

Exakt detta händer hela matcherna, i varje byte provoceras det, trashtalk och annat ingår i spelet, men likväl är det inte blodbad varje byte, varje match.

ZR är tydligen en liten patetisk idiot och hans agerande är fullständigt oacceptabelt och han ska åtalas.
Citera
2022-01-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Det är självklart ingen misshandel, det är en otillåten hantering av klubban på en hockeymatch som råkar ta väldigt fel, titta på filmen.

Tur i oturen så klarade ögonen sig.

Vilket inte gör det till en del av ishockeyn.

Det är i allra högsta grad en misshandel då det inte har något med spelet att göra och det är ingen olycka.

Konsekvensen av slaget kanske inte är medvetet men slaget är i allra högsta grad en medveten handling.
Citera
2022-01-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det är inte grov misshandel,

”Vid bedömningen av om misshandeln är grov, ska särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Grov misshandel kan utgöras av att sparka på någon som ligger, eller att flera gärningsmän angriper någon som är hjälplös.”

Du tycker inte att han tillfogas en svår kroppsskada menar du?

Notera ordet "ELLER" mellan varje kriterie. Inte ett OCH.
Det innebär att det räcker att ett av dom kriterierna är uppfyllda. Inte alla.
Citera
2022-01-19, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Exakt detta händer hela matcherna, i varje byte provoceras det, trashtalk och annat ingår i spelet, men likväl är det inte blodbad varje byte, varje match.

ZR är tydligen en liten patetisk idiot och hans agerande är fullständigt oacceptabelt och han ska åtalas.

Exakt.

Provokationer hör till. Man gör allt för att få motståndaren ur balans för att spela sämre.
Men samtidigt kan man inte gå full retard bara för att man provoceras.
Då har man inget på isen att göra.
Citera
2022-01-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och? En klubba är vass och ett rapp som tar olyckligt kan få de konsekvenserna.
Varför tror du hockeyspelare på elitnivå saknar framtänder?

Ett brott måste täckas av ett subjektivt uppsåt.

Om jag stirrar ner i mobilen och råkar köra över dig med bilen så blir jag dömd, trots att det saknas uppsåt.
Citera
2022-01-19, 11:31
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshot
Jag ser en idiot som spottar vatten på en annan idiot.
Sen finns det en skock förståndshandikappade som tycker det vad rätt åt spottaren.
Med den logiken så är det ok att kniva någon som kastar en snöboll.

Det är ingen som spottar någonting. Han skvätter ut lite vatten ur vattenflaskan innan han börjar dricka.
Senast redigerad av engladsmiley 2022-01-19 kl. 11:34.
Citera
2022-01-19, 11:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Du tycker inte att han tillfogas en svår kroppsskada menar du?

Notera ordet "ELLER" mellan varje kriterie. Inte ett OCH.
Det innebär att det räcker att ett av dom kriterierna är uppfyllda. Inte alla.
Nu pratar du objektiva rekvisit och nja, är köttsår och tänder en ”svår kroppsskada”? Tvek på den med.
Täcks inte uppsåtet av det subjektiva rekvisitet så faller brottsrubriceringen.

Inte säkert ens att spelaren fälls för ett uppsåtligt brott.
Citera
2022-01-19, 11:33
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Säkert en sån där retsticka som bara fick dig en tillrättavisning.
Jag menar, vem fan håller på och stänker vatten?

Att provocera varandra ingår i spelet. Har du någonsin varit på hockey? Lite vattenstänk händer varje match. Klarar man inte av att få lite vatten på sig när man redan är dyblöt av svett så ska man inte spela hockey.
Citera
2022-01-19, 11:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Om jag stirrar ner i mobilen och råkar köra över dig med bilen så blir jag dömd, trots att det saknas uppsåt.
För vårdslöshet ja, lär dig skillnaden mellan vårdslöshet och uppsåt.
Citera
2022-01-19, 11:47
Medlem
goofers avatar
Många hockeymatcher har jag varit på sista åren från j16, j18, j20 och seniorer.

Mycket gruff, bråk och regelrätta slagsmål.
Ju längre ner i divisionerna desto mer bråk, men aldrig har jag sett någon med berått mod slå klubban i ansiktet på någon.

Det kan hända under matchen att en klubba far upp i ansiktet men då oftast i kamp om pucken.

Det här är något helt annat, och straffet borde givetvis vara livstids avstängning från all hockey.

Nu blir han säkert avstängd x antal månader men jag tycker klubben borde visa att de inte accepterar detta och avsluta sammarbetet med vederbörande direkt.

Mycket fult och mycket osportsligt.

Och till er som tycker det var rätt åt vattenspridaren hur fan är ni funtade i skallen?
Citera
2022-01-19, 11:52
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Och till er som tycker det var rätt åt vattenspridaren hur fan är ni funtade i skallen?
finns nog två alternativ där: 1. polare till ZR eller 2. troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in