2022-01-23, 20:52
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Wow han slänger sig med förortsslang, schack matt liksom...

Det är ganska uppenbart av filmklippet att det inte är fråga om nått "yxhugg" som Aftonbladet skrev. Snarare en instinktiv reaktion där spelaren inte ens tittar åt båset när han viftar upp klubban. Man kan alltså inte prata om att det mosade fejset var en kalkylerad konsekvens av spott eller skvätt med vatten.

För det andra insinuerade jag inget förutom att du inte har en aning om backstoryn vilket ytterligare kan (eller inte kan) ge kontext till våldshandlingens proportion.
Med andra ord snackade du ur röven och visste ingenting. Vem kunde anat?
Citera
2022-01-23, 22:56
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Hur fan tänker man om man försöker skvätta vatten i ögonen på motståndarlaget? Rykten säger att det inte var vatten utan någon frätande blandning, jag var där och hörde skrik från flera av motståndsspelarna. Han som slog höll sig för ögonen och såg inte vart han svingade.

Vet inte vad ni tycker men jag är hellre utan mat en dag än utan ögon resten av mitt liv... Knulla dig Kid!!

Ja fan asså, vatten i ögonen är inte att leka med! Fick det imorse när jag tvätta ansiktet, ett rent mirakel att jag fortfarande kan se! Men det kanske har permanent försämrat min syn? Borde vara varningsmärkt på allt vatten som finns!
Citera
2022-01-23, 23:04
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Han hade inga frätande saker i vattenflaskan, då han drack ur den innan han spottade. Det syns mycket väl på filmen.
Ja då var det just bara ett rykte.
Citera
2022-01-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ja, men du överskattar hur tålig en människokropp är. Speciellt i ansiktet.

Han är dock ändå skyldig till sin gärning, oavsett om han blev provocerad eller inte. Ska man tycka synd om folk borde det vara folk som har familjemedlemmar som blir sjuka i cancer eller inte, denna människa har enbart sig själv att skylla. Vi får hoppas att han inte blir kriminell senare i livet.
Citera
2022-01-23, 23:50
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Han är dock ändå skyldig till sin gärning, oavsett om han blev provocerad eller inte. Ska man tycka synd om folk borde det vara folk som har familjemedlemmar som blir sjuka i cancer eller inte, denna människa har enbart sig själv att skylla. Vi får hoppas att han inte blir kriminell senare i livet.

Ja självklart, jag tycker inte synd om vare sig han som vevade klubban eller han som fick sina tänder omvandlade till ett klockspel.
Citera
2022-01-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Med andra ord snackade du ur röven och visste ingenting. Vem kunde anat?

Snacka ur röven är väl det som typ 90% av alla i den här tråden gör, även du.
Citera
2022-01-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ja självklart, jag tycker inte synd om vare sig han som vevade klubban eller han som fick sina tänder omvandlade till ett klockspel.

Lite synd är det om vattensprutaren såklart, men gärningsmannen visar att han inte kan kontrollera sin ilska. Många som sitter på anstalt i dagens sverige är sådana som ej kan hantera sin ilska. Hoppas han får ett långt straff och problem att få anställning sedan.
Citera
2022-01-24, 03:48
Medlem
Citat:
Att disciplinnämnden överhuvudtaget släpper ärendet till den allmänna tingsrätten är ett mirakel. Normalt tas de här fallen i RFs disciplinnämnd och sedan blir det inte mer än så. Nu gjorde förvisso föräldrarna till offret en polisanmälan, men polis och åklagare brukar hänvisa till idrotten.

Det kommer att bli villkorlig dom. Det har hänt värre saker på en hockeyrink där spelaren (GM) bara har fått smäll på fingrarna.

När ska vi ta itu med problemen som finns i både hockey och fotboll?

Du vet att diciplinnämnden inte har någon slags bestämmanderätt över rättsväsendet va? 😂
Citera
2022-01-24, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Lite synd är det om vattensprutaren såklart, men gärningsmannen visar att han inte kan kontrollera sin ilska. Många som sitter på anstalt i dagens sverige är sådana som ej kan hantera sin ilska. Hoppas han får ett långt straff och problem att få anställning sedan.

Ur samhällssynpunkt så är ju det en jävligt dålig idé.
Citera
2022-01-24, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Herregud vad är det för sojapojkar här?
Skulle ni öppna käften och svälja spottloskan med?

"Kid" (hahahaha) förtjänade absolut en tillrättavisning, jag såg videon och det är uppenbart att killen bara rappade till som en ren reflex och att skadorna oturligt nog blev så allvarliga.
Fan, aset står och och SPOTTAR vatten på honom klart som fan man agerar och tänder på alla cylindrar reflexmässigt. Vem skulle INTE göra det?

Nej, det gör en inte till psykopat (återigen, hahahaha).
Har ni någon gång tävlat på hög nivå?
När man är ung, testoseronstinn kille med skyhögt adrenalinpåslag under match så tänder man till jävligt snabbt.

Detta är inte någon ful tackling eller så på isen, det står en jävel och SPOTTAR på honom. Klart som fan man reagerar direkt.

Jag har spelat collegebasket i USA och hade defintivt slagit ner en motståndade som SPOTTAT på mig under match direkt, och gladeligen tagit avstängningen. För mig själv och för laget.
Jag känner ingen som skulle ta emot spottloskan och gå och grina hos domaren.

Det finns en linje man inte går över.
Är det någon som är mongo i situationen så är det ju svinet som spottar.
Detta gör han nog inte om, lilla "Kid". Man ser ju på honom att han är totalt mongo. Sen att gå ut i tidningen utan att SKÄMMAS, fy fan.
Sen blev skadorna grova, men någon yxhugg är det inte på tal om. Han rappar till fegisen som står utom räckhåll och spottar. Förstår honom till 100%, i den situationen, med det adrenalinpåslaget, i den åldern. Sen tog rappet jävligt olyckligt.

Att "män" blir mer äcklade av snubben som slår tillbaks än fegisen som står och spottar visar verkligen på hur feminiserad den svenska mannen har blivit.

Vill du inte bli nerslagen, SPOTTA inte på en annan man.

Du är ju uppenbarligen helt jävla störd. Den här ”Kid” spottar inte på någon, han skvätter vatten med vattenflaskan och att det är någon reflex är skitsnack? Du ser själv att det inte är förens 3 sekunder efter han fått vatten på sig han svingar klubban, så ingen jävla reflex här. Allt killen ville var att skada då han är en störd människa precis som dig ditt äckliga kräk.
Citera
2022-01-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du vet att diciplinnämnden inte har någon slags bestämmanderätt över rättsväsendet va? 😂

Testa att polisanmäla en tackling eller en crosschecking och se vad som händer...
Citera
2022-01-24, 13:36
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Testa att polisanmäla en tackling eller en crosschecking och se vad som händer...
Det är gjort

Lilja i Rögle dömdes för misshandel i rätten för en crosschecking mot halsen mot en Malmöspelare

(FB) Tidigare Röglespelaren Jakob Lilja fälld för misshandel under hockeymatch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in