2022-01-18, 21:01
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Nu tror jag inte han enbart verbalt provocerat motståndet utan även varit ful i spelet på planen. Sedan så är det känt inom hockeyn att man provocerat inte motståndare genom att spruta vatten på dom.

Nej han kommer förhoppningsvis få bestående men för att han troligen är en idiot som byggt upp till detta genom att vara ett arsle.

Förhoppningsvis få bestående men? Klart du hoppas på det.

Du skriver att du varit med i idrottsvärlden länge.
Jag vet inte riktigt på vilken planet. Jag har mött praktarslen och sett praktarslen.

Folk pratar än idag om Alavaara.
Det är liksom 20 år sedan.

Det här min gosse är ungefär 10 ggr värre.
Märker att det omöjligt kommer gå att diskutera vidare med dig så lämnar med dessa slutord.
Citera
2022-01-18, 21:02
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Nu tror jag inte han enbart verbalt provocerat motståndet utan även varit ful i spelet på planen. Sedan så är det känt inom hockeyn att man provocerat inte motståndare genom att spruta vatten på dom.

Nej han kommer förhoppningsvis få bestående men för att han troligen är en idiot som byggt upp till detta genom att vara ett arsle.

Men snälla det ingår i spelet att provocera. Du kan inte slå någon med en klubba eller knocka någon med en armbåge i ansiktet för det.

Efter din lilla historia inser jag att du uppenbarligen är lika lätt att provocera som Zacarias. Och jag förstår att du spelade i en lägre division. Klarar man inte av att hejda sig själv från att slå någon efter lite provokation så kommer man inte spela på hög nivå. Varför? Jo, för det ingår i spelet.
Citera
2022-01-18, 21:04
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Efter ha sett filmen så får han nästa skylla sig själv.
Sving killen ser ut som att slå bort flaskan, å sa vatten killen några fina ord samtidigt??

Du får nog förtydliga vad du försöker förmedla.
Citera
2022-01-18, 21:04
Medlem
Sameshs avatar
Känns som att det ligger mer bakom detta än bara kastat vatten, men givetvis så passar inte brottet straffet eller hur man nu säger på svenska (the punishment doesn't fit the crime) och förövaren borde straffas så hårt som reglerna nu tillåter samt man hoppas att han även blir polisanmäld.
Citera
2022-01-18, 21:05
Medlem
oralzinks avatar
Har sett videon nu. Såg ut som han spottade på honom, men inte helt klarlagt. Slaget såg inte heller så brutalt ut som jag hade trott när jag läste kommentarerna här inne. Om han spottade på honom kan jag förstå den omedelbara ilskan ungdomen fick, dock mycket tråkigt att slaget tog så illa.
Citera
2022-01-18, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Fast till skillnad från dig fattade han poängen.. Finns ingen anledning att maska namn i detta fall.

Sen kan man ju undra varför hockeyspelare genom tiderna vägrar skydd? Som junior hade jag heltäckande galler framför fejset. När jag blev äldre byttes gallret mot plexiglas för att skydda ögon.
Som junior måste man ha skydd om du inte visste det heller precis likt i bandy är det krav som junior. Plexi och tandskydd hjälper inte i detta fall… Några mer frågor?
Citera
2022-01-18, 21:07
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Efter ha sett filmen så får han nästa skylla sig själv.
Sving killen ser ut som att slå bort flaskan, å sa vatten killen några fina ord samtidigt??

"åh nej!!! han sa dumma ord till mig.. buhu.. nu är mitt ego skadat... då är det okej att slå sönder honom!"

Det funkar inte riktigt så. Kan man inte behärska sig från att misshandla motståndarna ska man inte utöva sport. Punkt.
Citera
2022-01-18, 21:08
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Idioten är inte dömd kan inte hänga ut vem som helst…

Inlägg #5 i tråden

Han har fått matchstraff, så enligt hockeyns synsätt är han befunnen skyldig.

LL
Citera
2022-01-18, 21:10
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Har sett videon nu. Såg ut som han spottade på honom, men inte helt klarlagt. Slaget såg inte heller så brutalt ut som jag hade trott när jag läste kommentarerna här inne. Om han spottade på honom kan jag förstå den omedelbara ilskan ungdomen fick, dock mycket tråkigt att slaget tog så illa.

Är han inte 19 år? Är han 13-14 år så är det iaf lite förmildrande då konsekvens-hjärnan inte är fullt utvecklad.
Citera
2022-01-18, 21:10
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Förhoppningsvis få bestående men? Klart du hoppas på det.

Du skriver att du varit med i idrottsvärlden länge.
Jag vet inte riktigt på vilken planet. Jag har mött praktarslen och sett praktarslen.

Folk pratar än idag om Alavaara.
Det är liksom 20 år sedan.

Det här min gosse är ungefär 10 ggr värre.
Märker att det omöjligt kommer gå att diskutera vidare med dig så lämnar med dessa slutord.

Visst, gör det men det gör det ju inte mindre trovärdigt att Kid inte förtjänade det. Det brukar ej vara dom snälla spelarna som för stryk.
Citera
2022-01-18, 21:13
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Idioten är inte dömd kan inte hänga ut vem som helst...

Varför måste han vara dömd? På Flashback hängs folk ut hela tiden oavsett om det blir rättssak eller inte. I det här fallet är det uppenbart vilken idioten är och då kan alla få veta det.
Citera
2022-01-18, 21:14
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Men snälla det ingår i spelet att provocera. Du kan inte slå någon med en klubba eller knocka någon med en armbåge i ansiktet för det.

Efter din lilla historia inser jag att du uppenbarligen är lika lätt att provocera som Zacarias. Och jag förstår att du spelade i en lägre division. Klarar man inte av att hejda sig själv från att slå någon efter lite provokation så kommer man inte spela på hög nivå. Varför? Jo, för det ingår i spelet.

Jag är absolut inte lätt att provocera, vad det gäller Z kan jag inte svara på. Jag tycker man ska spela efter reglerna. Och kan man ej det så får man stryk eller så dömer domaren. Jag har aldrig slagit någon på planen utan att förvarnat killen/mannen ifråga. Har han ej slutat bete sig utanför reglerna och fortsatte fysiskt vara på mig så har det smällt. Verbala påhopp är ju bara barnsligt det har jag aldrig brytt mig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in