2022-01-16, 18:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ge en rimlig förklaring till varför man beter sig på det sättet och sedan det faktum att man slutade inom kort på NASA. Armstrong drog sig helt tillbaka från offentligheten. Människans största bedrift och frontmannen drar sig helt tillbaka ha ha sjukt komiskt helt enkelt att ni sitter på allvar och hävdar det ni gör. Ni är troligen ett gäng autister...

Du klarar inte ens att se sambandet du själv just redogjort för? Att den oönskade påträngande uppmärksamheten kan ha fått Armstronggatt dra sig tillbaka? Hur skulle du själv uppskatta att t.ex knappt kunna gå utanför dörren utan att bli ifattjagad av psykotiska arslen som ifrågasätter ditt livsverk?
Citera
2022-01-16, 18:46
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ge en rimlig förklaring till varför man beter sig på det sättet och sedan det faktum att man slutade inom kort på NASA. Armstrong drog sig helt tillbaka från offentligheten. Människans största bedrift och frontmannen drar sig helt tillbaka ha ha sjukt komiskt helt enkelt att ni sitter på allvar och hävdar det ni gör. Ni är troligen ett gäng autister...

Ge en rimlig förklaring till att du fortfarande påstår att människan aldrig satt sin fot på Månen trots att Edgar Mitchell, Gene Cernan och Alan Bean alla svor på pajasen Sibrels Bibel att de varit där.

Är du möjligen autistisk?
Citera
2022-01-16, 20:06
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du klarar inte ens att se sambandet du själv just redogjort för? Att den oönskade påträngande uppmärksamheten kan ha fått Armstronggatt dra sig tillbaka? Hur skulle du själv uppskatta att t.ex knappt kunna gå utanför dörren utan att bli ifattjagad av psykotiska arslen som ifrågasätter ditt livsverk?
Visst serrö ett livsverk som han sen vände ryggen. Idiot!
Citera
2022-01-16, 20:10
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Ge en rimlig förklaring till att du fortfarande påstår att människan aldrig satt sin fot på Månen trots att Edgar Mitchell, Gene Cernan och Alan Bean alla svor på pajasen Sibrels Bibel att de varit där.

Är du möjligen autistisk?
Det säger inte speciellt mycket att vissa svär på bibeln eftersom det är minimal risk att det får juridiska konsekvenser. Säger inte ett jota. Däremot säger det allt att vissa inte svor. Förstår du inte den enkla logiken.
Citera
2022-01-16, 20:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Visst serrö ett livsverk som han sen vände ryggen. Idiot!

Vände ryggen? Olika människor hanterar sitt liv olika. I vilket fall som helst bevisar Armstrongs tillbakadragna personlighet månlandningarnas vara eller icke, lika lite som Aldrins mer extroverta stil.
Citera
2022-01-16, 20:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det säger inte speciellt mycket att vissa svär på bibeln eftersom det är minimal risk att det får juridiska konsekvenser. Säger inte ett jota. Däremot säger det allt att vissa inte svor. Förstår du inte den enkla logiken.

Va? Jag för min del fattar inte den logiken. Det är dock en typisk strategi bland konspirationsteoretiker. ’Bevis’ funkar bara åt ett håll: det håll de själva tror på.
Citera
2022-01-16, 20:45
Medlem
Citat:

Och du, då säger det heller inte speciellt mycket om nån inte svär på bibeln…..
Det är pinsamt att skygglapparna är så fastgrodda att du bara kan se i en riktning, och kritiken endast riktas i en riktning… Det säger nog om hur det står till med din egen logik…
Citera
2022-01-16, 23:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Kollade nyss på "american moon"... Inte så lite komiskt att se rädslan och desperationen när ingen från apollo11 kunde tänka sig att svära på bibeln att de varit på månen. Armstrong erbjöds en påse pengar till välgörenhet men inte hjälpte det. Jävla dårar är ni som sitter på forumet och hävdar att man varit på månen. Vad har ni att tjäna på detta gyckelspel? Vakna upp och inse att mycket av det som sagts av etablissemanget är lögn.
Om jag jagade dig offentligt, upprepade gånger, t.ex. när du vill äta middag med din familj och kallade dig lögnare och krävde att du skulle svära på en bibel att du inte är pedofil.
Skulle du göra det, eller skulle du slå mig på käften?

Min åsikt:
Du borde slå mig på käften.
Men vi är nog olika. För du hade såklart svurit på bibeln för att bevisa att du inte är pedofil.
Citera
2022-01-17, 00:02
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om jag jagade dig offentligt, upprepade gånger, t.ex. när du vill äta middag med din familj och kallade dig lögnare och krävde att du skulle svära på en bibel att du inte är pedofil.
Skulle du göra det, eller skulle du slå mig på käften?

Min åsikt:
Du borde slå mig på käften.
Men vi är nog olika. För du hade såklart svurit på bibeln för att bevisa att du inte är pedofil.

Bart Sibrel är ju en riktig dåre, dum i hela huvudet. Bara täpp till truten på fanskapet!

Om folk tror eller inte tror på månresorna är ju fan deras problem, inte resenärernas…
Citera
2022-01-17, 10:48
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Dessvärre är jag inte en fullblodsautist och kan inte hänga med i dina vilda svängar.
Ta din medicin och somna helst in....
Citera
2022-01-17, 13:52
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Men har du helt hakat upp dig? Vad bevisar detta? Fattar du ens hur stor månen faktiskt är?

Tyvärr är svaret helt enkelt NEJ. Inte ens de mest kraftfulla teleskop som någonsin tillverkats kan se dessa föremål. Flaggan på månen är 125 cm lång. Du skulle behöva ett teleskop på cirka 200 meter i diameter för att se det. Det största teleskopet nu är väl Keck-teleskopet på Hawaii med 10 meter i diameter och rymdteleskopet Hubble är bara 2,4 meter i diameter. Att se månrovern, som är 3,1 meter lång, skulle kräva ett teleskop på 75 meter i diameter.

Vad är så svårt att förstå med detta? För övrigt, att "se" dessa objekt betyder inte att du skulle kunna se några som helst detaljer, för det skulle behöva teleskop i storleksklassen 500-1000 meter (alltså fattar du hur komplicerat och dyrt ett sådant teleskop skulle bli, betydligt dyrare än att flyga till månen och ta ställa din älskade systemkamera på bekvämt avstånd och ta bra bilder).

Allt för att bevisa att man varit där, när detta redan är bevisat... Jisses.

Vad sägs om hjulspåren från månbilen? Den har ju trots allt åkt en sträcka.
Citera
2022-01-17, 13:58
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Nej, men jag såg det live på TV. :-)

Gjorde du verkligen det?

Citat:
Ja? Förstår inte vad du försöker bevisa? Alla veta att datorer är bra, men att man kan åstadkomma underverk utan datorer eller med mycket enkla sådana. Det är ju inte så att man inte kan göra flertalet beräkningar i förväg och planera stegen i en rymdfärd...

Strålningen är hög, men den är ju inte dödlig om du inte stannar kvar där den är som högst under lång tid. Bara för att strålningsnivåerna är dödliga och aldrig skulle tillåtas i ditt pojkrum (även om man kanske borde göra ett undantag för just det) så är det väl inte så att du dör på stört med de nivåer vi talar.

När argumenten tar slut, då tar känsloargumenten över istället. Svara på frågan istället, hur överlevde astronauterna den höga strålningen utan ett tjockt lager av bly som skydd?

Citat:
Vet inte varifrån du fått siffran för sannolikheten till 1%, men uppenbarligen var den högre eftersom man upprepade bedriften fem gånger (och misslyckades en gång med Apollo 13). Det är inte ett mirakel, det är uttryck för beslutsamhet och till gång till ofantliga mängder resurser.

1% var sannolikheten som någon ingenjör nämnde i en dokumentär, som själv var inblandad i Apolloprogrammet.

Citat:
Jag antar du är rätt ung, det låter som om du tror att man 1969 gick rund i djurhudar och använde klubbor och bodde i grottor. Bortsett från datorer och medicinsk utveckling så fanns det allra mesta vi använder idag redan då och fungerade alldeles utmärkt. Mitt hus fungerar perfekt, det är äldre. Jag själv är äldre, jag fungerar perfekt. Vi byggde flygplan som gick snabbare än något som byggs idag... Bara för att det inte är en massa blinkande paneler, skiner i solen och är utrustat med värstingdatorer så betyder inte att det inte fungerar.

Du antar fel. Fast upplys mig gärna. Hur stark var datorn som tog den första människan till Månen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in