Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Aha - du menar att du med dina citat bevisar det själv. Ja inte mig emot men ibland verkar du både förvirrad och otydlig med att du vill förtydliga att vi varit där - men just Donald Pettit är ju ett bra exempel för att klargöra att nästa resa handlar om att återvända dit.
Några ungdomar som tvivlar på att vi landade på månen under 60-talet har jag dock aldrig stött på så de kommande generationerna är knappast något jag oroar mig för - värre verkar det vara med vissa här i tråden..
Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Om du vill fortsätta påskynda uppvaknandet så kan jag inte göra något åt det.
Jag kan ju inte hindra dig från att så tvivel angående månlandningarna.
Ah….. så uppfriskande… en ny snubbe dyker upp som gubben i lådan och slår sig för bröstet om att Apollomissionens månlandningar av folk på månen skulle vara bluff, en bluff så självklar att den så oerhört lätt kan bevisas. Nåt sådant har vi ju inte upplevt, gubben-i-lådan-syndromet alltså… att det dyker upp nån ny ”smartskalle” och höger ur sig just nåt sådant… Eller, jo, det går 78 på dussinet ungefär, och sker väl i snitt 1 gång i månaden eller så… Så tyvärr herr adaptern, du är inte först, du är inte unik, du är inte ens klok….
Vi kan ju se hur du bröstat dig om denna trådens ämne i en annan tråd….
Citat:
Ursprungligen postat av
kiboko
En salig blandning.
*) Medvetet trollningar som fått verkliga följare, exempelvis "platt jord", "vi var aldrig på månen".
*) konspirationer skapade och spridda av folk som tjänar på dessa eller på kaoset de medför(trollfabriker), exemelvis "Q", David Icke mfl.
*) verkliga virrhjäror som tappar kontakten med verkligheten och ser mönster i allt.
*) några få saker som faktiskt visar sig vara verkliga konspirationer och som tillslut blir en del av den etablerade sanningen. Vilket såklart är den minsta gruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Att vi aldrig var på månen är väl den enklaste konspirationsteorin som faktiskt går att bekräfta.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiboko
Fantastiskt. I den dedikerade tråden har ingen lyckats visa det på 1932 sidor. Föreslår att du går dit och visar detta enkla så kan den tråden stängas efter att alla där har blivit överväldigade av dina övertygande bevis.
Denna tråd handlar som sagt om något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Det är redan visat bortom all rimlig tvivel i den tråden, så jag har inget att tillägga där.
Däremot tycker jag sådana här trådar är intressanta eftersom det visar på den starka hypnotiska kraften som media utövar på konsumenterna.
Man kan se det i mode. Man kan se det i PK-ism.
Man kan se det i mycket.
Tja, var är då alla dessa bevis som ni stollar som förnekar att vi landsatt människor på månen….? Ja inte i denna tråd i alla fall. Ni kör samma barnsliga oärliga argumentationsteknik som övriga konspirationstroede tokstollar. Försöker skjuta över bevisbördan på oss andra, fast vi bara behöver luta oss mot rådande etablerad vetenskaps förklaringar om detta, vilken är vad min kallar allmän kunskap. Och det är den som har åsikter mot det som är allmän kunskap som har bevisbördan, alltså DU…..
Och vilka bevis har du kunnat presentera som vi inte sett andra idioter tjata i denna tråd i åratal…. Som pallat en kritisk faktakoll…? Ja inte ett enda, bara skräna med påstående som är så grundligt motbevisade att bara en jubelidiot är så korkad att han drar upp dem igen, och inte ens begriper att han skämmer ut sig och demonstrerar in infantila kunskapsbrist offentligt…