Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag antar att du menar att det kan vara efterkonstruktioner. När det gäller IM är det knappast en efterkonstruktion, eftersom han i så fall ljuger om vad han sa till sina vänner i bilen. AB gick strax bakom och såg tre personer framför sig, han trodde att GM var en kvinna, det tycker inte jag är att "uppmärksamma". AD såg sig omkring vid rödljusen och uppfattade tre personer. Om IM inte ljuger var han mycket uppmärksam på GM och LOP strax före skotten, och det är han ensam om. Men när han säger att GM stod stilla och väntade in LOP gör han en tolkning av minnesfragment.
Av någon anledning så är det tre personer som verkar lägga ögonen på GM och offer innan skotten. Och det kanske finns en anledning, det kanske var något som väckte uppmärksamhet.
AB säger väl att han ser de tre i 5-10 meter innan skotten. Men om AB var 10 m söder om banken när han började gå så har han ju gått efter lite längre än 5-10 m. En liten antydan att han kan ha tittat mot dom för att något väckte uppmärksamhet.
Ja AD såg sig bara omkring, men han la ögonen på just de tre sekunderna innan det small.
Det är tre som tittar på GM och offer precis innan skotten. Men det är inga vittnen som säger att de tittade på AB och sen hörde skott som fick honom springa. Ja visst, det kan förklaras av att han inte var en av de tre huvudpersonerna. Men hade man kollat på AB sekunderna innan det small och han började springa så tycker jag ju det borde etsa sig fast. (ja jag vet att vittnen ser AB springa, men det är perifert i deras vittnesmål). Det är ju iaf värt att fundera på om det kanske var något som gjorde att AB, IM och AD mer eller mindre i samma sekund noterar de tre.
Jag menar att det kanske görs rörelser som drar ögonen till sig. Och då har vi ju IM som menar att det kändes som att något skulle hända för att GM gav sig efter LOP.