2022-01-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja jag undrar hur mycket sanning det ligger i just det ryktet, då jag har för mig att det kommit på tal angående hennes ätstörningar. Jag menar, något sådant är ju svårt att ljuga ihop på en blogg som hennes utan att hennes man och mamma skulle höra om det och då typ sätta stopp för hennes bloggande om allt var lögn?

Ja man tycker det! Har också känt mig skeptisk till det ryktet. Just ätstörningen tycker jag inte att det finns något som talar mot heller. Kanske bara är sånt här som uppstår när folk är avundsjuka (eller nåt), tyder väl i så fall bara på att hon blivit ganska känd

Har inte tänkt själv att hon ljuger om saker men kanske överdriver/förskönar utbildning/bakgrund? Så att det ska passa egna varumärket typ, låta tjusigt i inläggen.
Citera
2022-01-13, 20:19
Medlem
Branogbitters avatar
Jag tror grejen med ätstörningen stämmer. Däremot är det tydligt att hon försöker måla upp en bild av sig som mer speciell, särskilt när hon pratar om släkten och uppväxten i Australien.
Citera
2022-01-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Ja man tycker det! Har också känt mig skeptisk till det ryktet. Just ätstörningen tycker jag inte att det finns något som talar mot heller. Kanske bara är sånt här som uppstår när folk är avundsjuka (eller nåt), tyder väl i så fall bara på att hon blivit ganska känd

Har inte tänkt själv att hon ljuger om saker men kanske överdriver/förskönar utbildning/bakgrund? Så att det ska passa egna varumärket typ, låta tjusigt i inläggen.

Ja det där med universitetsstudierna i dagens inlägg gjorde mig ju lite nyfiken på vad det är hon läst. Ja det tycker jag också att hon gör, åt båda hållen, ibland vill hon ju få det att låta som att hon kommer från en ren arbetarklassbakgrund när hennes ensamstående mamma pluggade.
Citera
2022-01-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
https://sofiawood.elle.se/
Och så har hon väl en instagram. Samt podden ”billgrenwood” ihop med Elsa Billgren aka Lilla fröken proppmätt men numera ”alltid hungrig efter mer om det är krispigt, fluffigt eller sååå Paris”

Haha gud vilket fult hem
Citera
2022-01-14, 10:04
Medlem
Hemmet är som en blandning av allt- fruktansvärd ”modern design” (såsom lampor och glasbord), allmoge, gustavianskt, jugend etc. Det skär sig så med den märkliga blandningen. Ändå verkar SW tycka att det är något slags mönsterhem hon har, ett mönsterhem som ständigt ska beundras, i och med att hon alltid visar upp det, dag in och dag ut. Ja det där sovrummet och vardagsrummet är ordentligt överexponerade.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-01-14 kl. 10:08.
Citera
2022-01-14, 12:59
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Hemmet är som en blandning av allt- fruktansvärd ”modern design” (såsom lampor och glasbord), allmoge, gustavianskt, jugend etc. Det skär sig så med den märkliga blandningen. Ändå verkar SW tycka att det är något slags mönsterhem hon har, ett mönsterhem som ständigt ska beundras, i och med att hon alltid visar upp det, dag in och dag ut. Ja det där sovrummet och vardagsrummet är ordentligt överexponerade.

Det värsta av allt är ändå den stora blå tavlan som hänger på sovrumsväggen in mot vardagsrummet. Dan kanske hade varit snygg i ett modern, stilrent hem min hos SW skär den sig mot allt och blir bara blaffig och fruktansvärt ful.
Citera
2022-01-14, 13:26
Medlem
fula-klaeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det värsta av allt är ändå den stora blå tavlan som hänger på sovrumsväggen in mot vardagsrummet. Dan kanske hade varit snygg i ett modern, stilrent hem min hos SW skär den sig mot allt och blir bara blaffig och fruktansvärt ful.

jag tycker nog det är ännu jobbigare med den stickade tavlan som hänger rätt över bröstpanelen!
Citera
2022-01-14, 13:32
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
jag tycker nog det är ännu jobbigare med den stickade tavlan som hänger rätt över bröstpanelen!
Ja. För att vara en person som påstår sig vara intresserad av konst har hon förvånansvärt dålig känsla och smak…
Citera
2022-01-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Även om konst inte behöver matcha hemmet så skär den sig något oerhört hemma hos henne. Jag har tänkt att hon gillar den för att pappans fru (är det väl?) som har gjort den.
Citera
2022-01-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder

Håller med. Tycker om tavlan men inte hängningen. Hon och Elsa pratade om museihängning och andra hängningar av tavlor i nåt avsnitt av podden (har jag för mig iaf) och att bröstpanelen gjorde det så svårt att hänga konst i den nya lägenheten. Men utifrån bilderna har jag svårt att föreställa mig att tavlan skulle se mer malplacerad ut precis ovanför panelen än hur den hänger nu.
Citera
2022-01-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Håller med. Tycker om tavlan men inte hängningen. Hon och Elsa pratade om museihängning och andra hängningar av tavlor i nåt avsnitt av podden (har jag för mig iaf) och att bröstpanelen gjorde det så svårt att hänga konst i den nya lägenheten. Men utifrån bilderna har jag svårt att föreställa mig att tavlan skulle se mer malplacerad ut precis ovanför panelen än hur den hänger nu.

Nej det ser verkligen bedrövligt ut. Hon har ju en liten tavla över panelen på väggen intill, och det ser ju så mycket bättre ut. Visst, den kommer hamna lite högt enligt vad många föredrar, men det är bättre än som det är nu. Sedan förstår jag inte alls grejen att hänga upp tavlorna i band eller snören, tycker det är så fult!
Citera
2022-01-15, 19:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Även om konst inte behöver matcha hemmet så skär den sig något oerhört hemma hos henne. Jag har tänkt att hon gillar den för att pappans fru (är det väl?) som har gjort den.

Håller med. Och håller med andra i tråden om att stor tavlan borde hängas över bröstpanelen. Kanske blir något högt, men skulle ändå se bättre ut.

Sen tycker jag att alla Sofias möbler är för små för de stora rummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in