Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-13, 14:24
Medlem
Sardinbruss avatar
Här kan vi prata om Ellebloggaren och den framtida sjuksköterskan Sofia Wood och hennes intresse för beige färg, fårskinn och blyga blickar under lugg.
Citera
2022-01-13, 16:22
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Här kan vi prata om Ellebloggaren och den framtida sjuksköterskan Sofia Wood och hennes intresse för beige färg, fårskinn och blyga blickar under lugg.
Haha yes! På tiden!👏🏻
Var ska vi börja? Hennes pinsamma sätt att använda ord och uttryck hon inte behärskar? Hennes trista blogg som bara maler på i samma tongångar hela tiden, med samma vyer från hennes beiga lägenhet som skulle duga bättre som kontorslandskap än försök till ett hem? Hennes sätt att inte kunna hantera att alla inte älskar henne? Ryktena om att hon dricker för mkt? Ryktena om att hon är mytoman och att mycket av det hon berättat om sin uppväxt kanske inte stämmer?
Citera
2022-01-13, 16:53
Medlem
Hennes hem är totalt överexponerat av henne själv. Det är bild efter bild. Det gör även att det infann sig en mättnad hos mig inför hennes nya kokbok Darling Pasta, återigen var det bild efter bild av hennes hem.
Citera
2022-01-13, 17:42
Medlem
grungewhores avatar
Var tvungen att titta på instagram. En sån där anemisk människa som strömlinjeformat sig själv för att kunna bli en Bonnierslav. Ser att jag har typ 20 personer på min personliga vänskapslista som följer henne. Chockad ärligt talat, för det är så oerhört vanilj och intetsägande. Är det vad Patrick Bateman skulle försvara med "I just want to fit in"?
Citera
2022-01-13, 17:43
Medlem
Definitivt för mycket bilder på vardagsrummet, fattar att det är det finaste rummet i lägenheten och så men att inte visa något annat blir extremt tråkig läsning. Sitter de aldrig och äter sin pasta i köket liksom?
Citera
2022-01-13, 17:44
Medlem
Vem fan är det här? Tilldela mig en länk!
Citera
2022-01-13, 18:08
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Hennes hem är totalt överexponerat av henne själv. Det är bild efter bild. Det gör även att det infann sig en mättnad hos mig inför hennes nya kokbok Darling Pasta, återigen var det bild efter bild av hennes hem.

Hennes två första kokböcker är ju inte så mycket att ha så om "Darling Pasta" liknar dem behöver ingen göra sig besväret. Alla hennes recept är så pretentiösa fast ofta väldigt basic. Vem behöver liksom recept på "Rå fänkål med citron"? Hyvla fänkål --> pressa över citron --> klart! Att de flesta av hennes "recept" innehåller runt 5 ingredienser säger ganska mycket om hennes kunskaper.

Är också UTLED på bilder av sovrummet och vardagsrummet, kom med något nytt!
Citera
2022-01-13, 18:28
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Vem fan är det här? Tilldela mig en länk!

https://sofiawood.elle.se/
Och så har hon väl en instagram. Samt podden ”billgrenwood” ihop med Elsa Billgren aka Lilla fröken proppmätt men numera ”alltid hungrig efter mer om det är krispigt, fluffigt eller sååå Paris”
Citera
2022-01-13, 18:30
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Hennes två första kokböcker är ju inte så mycket att ha så om "Darling Pasta" liknar dem behöver ingen göra sig besväret. Alla hennes recept är så pretentiösa fast ofta väldigt basic. Vem behöver liksom recept på "Rå fänkål med citron"? Hyvla fänkål --> pressa över citron --> klart! Att de flesta av hennes "recept" innehåller runt 5 ingredienser säger ganska mycket om hennes kunskaper.

Är också UTLED på bilder av sovrummet och vardagsrummet, kom med något nytt!
Hahaha! Har aldrig tittat i hennes kokböcker, men av bilderna hon delar från de tidigare böckerna kan jag säga att den enda fördelen böckerna tycks ha är att fotografen kan sig grej.
Citera
2022-01-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
https://sofiawood.elle.se/
Och så har hon väl en instagram. Samt podden ”billgrenwood” ihop med Elsa Billgren aka Lilla fröken proppmätt men numera ”alltid hungrig efter mer om det är krispigt, fluffigt eller sååå Paris”

Ok. Vet inte vilka några av dessa människor är. Har heller inte Facebook, instagram och allt vad det heter. Dessa services är blockerade hos mig.
Citera
2022-01-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Haha yes! På tiden!👏🏻
Var ska vi börja? Hennes pinsamma sätt att använda ord och uttryck hon inte behärskar? Hennes trista blogg som bara maler på i samma tongångar hela tiden, med samma vyer från hennes beiga lägenhet som skulle duga bättre som kontorslandskap än försök till ett hem? Hennes sätt att inte kunna hantera att alla inte älskar henne? Ryktena om att hon dricker för mkt? Ryktena om att hon är mytoman och att mycket av det hon berättat om sin uppväxt kanske inte stämmer?

Jag är ändå mest nyfiken på det där mytomanryktet Dels undrar man vad hon skulle ha ljugit så himla mycket om, men också hur hennes snubbe i så fall inte kan märka det?
Citera
2022-01-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Jag är ändå mest nyfiken på det där mytomanryktet Dels undrar man vad hon skulle ha ljugit så himla mycket om, men också hur hennes snubbe i så fall inte kan märka det?

Ja jag undrar hur mycket sanning det ligger i just det ryktet, då jag har för mig att det kommit på tal angående hennes ätstörningar. Jag menar, något sådant är ju svårt att ljuga ihop på en blogg som hennes utan att hennes man och mamma skulle höra om det och då typ sätta stopp för hennes bloggande om allt var lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in