2022-01-07, 19:01
Medlem
Nice nu tog SS emot min swish betalning igen utan att skicka någon form av orderbekfräftelse... den sidan är ju värdelös
Citera
2022-01-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Tänkte beställa 30g maeng da från pryl**** och undrar om just den produkten är bäst för första gången?

Ska jag bara hälla 2 matskedar i en te kopp och sen låta det sjuda i 20 minuter?

Kan man kombinera detta och spice?
Ja Den fungerar för nybörjare.
Stoppa två matskedar i en stor kopp kaffe med mjölk och rör om låt stå i 2-3 min sen drick allt inkl pulver.

Kom ihåg att Kratom är lika beroendeframkallande som tramadol och det är mycket lätt att trilla dit på ett beroende.

Ett annat tips är att endast ta en gång om dagen. Det är lätt att man känner att man vill fylla på efter 4-5 timmar, gör inte det. Du kommer bara få huvudvärk.
Citera
2022-01-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Stoppa två matskedar i en stor kopp kaffe med mjölk och rör om låt stå i 2-3 min sen drick allt inkl pulver.

Kom ihåg att Kratom är lika beroendeframkallande som tramadol och det är mycket lätt att trilla dit på ett beroende.

Ett annat tips är att endast ta en gång om dagen. Det är lätt att man känner att man vill fylla på efter 4-5 timmar, gör inte det. Du kommer bara få huvudvärk.

2 matskedar? Jädrans hahah
Själv brukar jag börja med 1 tesked, lägga in i ett glas blanda med varmt vatten som precis täcker pulvret, när det är blandat fyller jag i resten av glaset med kallt vatten och klunkar det. Snabbt och effektivt.

Med 1 tesked behövs dock påfyllning efter 2 timmar ungefär
Citera
2022-01-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
2 matskedar? Jädrans hahah
Själv brukar jag börja med 1 tesked, lägga in i ett glas blanda med varmt vatten som precis täcker pulvret, när det är blandat fyller jag i resten av glaset med kallt vatten och klunkar det. Snabbt och effektivt.

Med 1 tesked behövs dock påfyllning efter 2 timmar ungefär
Ah förlåt menade teskedar
Citera
2022-01-08, 18:34
Avslutad
Citat:

Visst är det beroendeframkallande, men att jämföra kratom med tramadol och mena att de är likadana är väl ändå att överdriva.
Citera
2022-01-08, 19:07
Avslutad
Citat:

Nej nej och nej, kratom är inte lika beroendeframkallande som tramadol!
Citera
2022-01-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Det är iallfall mer beroendeframkallande än kodein och opium te
Citera
2022-01-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson

Det är det visst! Jag har själv (förut) varit kraftigt kratomberoende i typ 2 år, upplevde vansinniga cravings efter det och abstinens utan - och utsättningssymptomen var rent förjävliga. Har varit läkemedelsberoende av just Tramadol och likheterna är minst sagt slående - Så jag håller med föregående inlägg som jämför kratom och tramadolberoende.

Dom enda som höjer kratom till skyarna är dom fortfarande frälsta som inte genomgått en ordentlig kratom avtändning. Det finns ju några inlägg bak i tråden rätt målande beskrivningar hur horribelt och vansinnigt kratomberoendet kan bli.

Sluta med skitsnacket. Kratom är grymt beroendeframkallande. Punkt.
Citera
2022-01-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Det är det visst! Jag har själv (förut) varit kraftigt kratomberoende i typ 2 år, upplevde vansinniga cravings efter det och abstinens utan - och utsättningssymptomen var rent förjävliga. Har varit läkemedelsberoende av just Tramadol och likheterna är minst sagt slående - Så jag håller med föregående inlägg som jämför kratom och tramadolberoende.

Dom enda som höjer kratom till skyarna är dom fortfarande frälsta som inte genomgått en ordentlig kratom avtändning. Det finns ju några inlägg bak i tråden rätt målande beskrivningar hur horribelt och vansinnigt kratomberoendet kan bli.

Sluta med skitsnacket. Kratom är grymt beroendeframkallande. Punkt.
Precis håller med dig till 100% jag har druckit en jävla massa opium te i mina dar men har aldrig känt ett sådant sug som när jag kört kratom några dagar i rad!

Redan efter Ha kört det en vecka så börjar du känna dig tom när du kommer hem efter jobbet fram tills du tagit din dos kratom. Jag kan Inte föreställa mig hur det känns efter några månader.

Jag misstänker att de som försöker tona ner beroendeproblematiken antingen är nyfrälsta eller säljare.

Säljarna drar in många hundratusen om året på att sälja kratom.

Jag gillar kratom det är ett jävligt nice rus men man ska vara jävligt försiktig och medveten om beroendepotentialen som finns i detta gröna pulver.
Citera
2022-01-09, 00:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Tänkte beställa 30g maeng da från pryl**** och undrar om just den produkten är bäst för första gången?

Ska jag bara hälla 2 matskedar i en te kopp och sen låta det sjuda i 20 minuter?

Kan man kombinera detta och spice?

Jag beställer endast därifrån, och jag är en nöjdkund. Blanda med spice går utmärkt.
Citera
2022-01-09, 05:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag beställer endast därifrån, och jag är en nöjdkund. Blanda med spice går utmärkt

Sett dig skriva i tråden i flera år och du är uppenbarligen en stor konsument. Ändå tycker du att det är mer värt att köpa 30 gram maeng da för 300 kr på PS istället för 250 gram för 400 kr på SS? Why!?
Citera
2022-01-09, 12:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Sett dig skriva i tråden i flera år och du är uppenbarligen en stor konsument. Ändå tycker du att det är mer värt att köpa 30 gram maeng da för 300 kr på PS istället för 250 gram för 400 kr på SS? Why!?

Jag är van at beställa därifrån, och jag gillar att de har postförskott. Men dyrt är det så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in