2022-01-08, 15:09
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar 69 stycken i Sverige antar jag? Jag känner folk som dött i trafikolyckor och det är betydligt färre än så.
Nu begriper jag inte vad du menar?

Ja det är 69 stycken i Sverige, är det något att oroa sig för?
Är det någonting att inför en massvaccinering för? Där även friska personer i ung ålder är inkluderade, som inte ens löper någon nämnvärd risk att drabbas illa.
Citera
2022-01-08, 15:12
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, så verkar det, enligt statistiken vi får. Men i absoluta tal så är skillnaden försumbar.

Syftade på denna fakta ..

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/
Citera
2022-01-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Då förstår nog du varför jag reagerar.
Nu var det ju inte jag som drog upp Adam först utan någon på din sida. Varför läxar du inte upp den personen? Det kanske till och med var du??
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-01-08 kl. 15:16.
Citera
2022-01-08, 15:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Egentligen spelar det väl ingen roll om det gäller en död eller levande? Eller tycker du att döda är mer värda? Tyckte du sa att du tycker alla är lika mycket värda.
Alla är lika värda i min syn och man ska hedra avlidna.
Avlidna kan däremot inte försvara sig mot anklagelser.

Nja, lite avvikelser har nog även jag där, då jag inte ger mycket för våldtäktsmän, de som slår kvinnor och pedofiler.
Citera
2022-01-08, 15:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jag har tagit upp det i tråden tidigare. Man har gjort studie i Sydafrika som visade att antikroppar från omikron ger skydd mot delta.

Varför oroa sig för mutationer som inte finns ännu? Oroar du dig för kommande virus från alla nya lab som startas upp överallt i världen?

Nej, men nu har vi levt med pandemin i två års tid. Det här är vare sig första, eller troligen den sista mutationen. Tror man det borde man rimligen ha någon form av argument.
Citera
2022-01-08, 15:14
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Syftade på denna fakta ..

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/

Förtydliga gärna exakt vad i Socialstyrelsens omfattande statstik som du syftade på.
Citera
2022-01-08, 15:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Tror du på fullaste allvar att det är ovaccinerade som sprider smittan. När smitta när smittspridningen är 3 gånger så hög än den någonsin varit. Då är det den lilla andelen som smittar. Herregud. Vaccinet biter inte på Omikron.

Omikron smittar troligen fler.
Citera
2022-01-08, 15:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Förtydliga gärna exakt vad i Socialstyrelsens omfattande statstik som du syftade på.

” Vård för covid-19 och vaccinationsstatus
Patienter som vårdats för covid-19 inom slutenvård uppdelat på vaccinationsstatus* och typ av sjukvård. Statistiken avser perioden 8 november - 12 december 2021. ”
Citera
2022-01-08, 15:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är inget vaccin enligt den riktiga definitionen. Definitionen ändrades efter att man insåg att detta "vaccin" var ett fiasko som inte höll vad det lovade. Skandal!

Vad jag sett verkar "vaccinet" skydda riskgrupper till viss del mot svår sjukdom och död under en mycket begränsad period. Jag har iaf inga bevis för att det inte är så och kommer därför inte att argumentera mot det. Har inga problem med att riskgrupper erbjuds detta under hösten för att ha ett extra skydd under vintern. För övriga människor är det fucked up att ta det. Staten bör lägga dessa pengar på andra delar av samhället där de behövs mer.

Verkar ju väldigt märkligt att vaccinet skulle skydda riskgrupper, men inga andra.
Citera
2022-01-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Alla är lika värda i min syn och man ska hedra avlidna.
Avlidna kan däremot inte försvara sig mot anklagelser.

Nja, lite avvikelser har nog även jag där, då jag inte ger mycket för våldtäktsmän, de som slår kvinnor och pedofiler.
Ja, det finns nog inte många människor som egentligen tycker att alla är lika mycket värda. Som sagt, pedofiler och våldtäktsmän är inte mycket värda för många. Ens handlingar påverkar hur mycket man är värd för andra. Det skrämmande nu är att "handlingen" att inte ta ett "vaccin" påverkar hur mycket man är värd för vissa människor. Trots att man inte har skadat någon annan. Det tycker jag är ett stort problem. Och jag anser att staten i både Sverige och andra länder har eldat på denna utveckling.
Citera
2022-01-08, 15:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Just det tyder ju på att de har mycket sämre hälsa. Vi lever längre för att vi har bättre hälsa. De lever kortare för att de har sämre hälsa. Med andra ord, även den yngre befolkningen har sämre hälsa. Annars hade de blivit äldre. Det är inte så att de är unga och friska och helt plötsligt en dag får sämre hälsa och dör i förtid.

Äh, albanernas hälsa är inte, så, dålig. Ungefär som estländarnas.Det är den dåliga vaccintäckningen som orsakat många, dolda, dödsfall i Covid-19, där överdödligheten ligger på ca 30 procent under pandemin. Att jämföra med ca 6 procent för Sverige, och ingen överdödlighet under 2021.
Citera
2022-01-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Verkar ju väldigt märkligt att vaccinet skulle skydda riskgrupper, men inga andra.
Snälla, vi har redan diskuterat detta. Unga, friska personer har ingen nytta av "vaccinet" eftersom de ändå löper i stort sett obefintlig risk att drabbas svårt av covid. Därtill risk för biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in