2022-01-08, 15:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Fler behöver vård unga som gammal om man inte är vaccinerad .

Ja, så verkar det, enligt statistiken vi får. Men i absoluta tal så är skillnaden försumbar.
Citera
2022-01-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag kan hålla med om att det är den personens egna ansvar om de inte sköter sin kropp men det är jävligt fel av andra att komma med pekpinnar om andras hälsa.

Nibiru2011 påstår att Adam Alsing gjort magoperation för sin vikt vilket med stor sannolikhet är felaktigt påstående och dessutom kastar han skit på andra människor och i detta fallet en avliden.

Då borde du förstå att jag reagerar.
Mänskors lika värde är för mig viktigt. Oavsett om man har rätt BMI och bra hälsa som jag eller om man är sjukligt.
Jag är med dig. Det är därför jag har jävligt svårt för att folk har åsikter om en person väljer att vaccinera sig eller inte. Detta är upp till den enskilde och ingen annan ska lägga sig i detta.

Jag har inga problem med att feta får vård precis som alla andra. Men när vissa personer tycker att ovaccinerade ska vägras vård så är det ett mycket bra argument att fråga om de även tycker att feta och rökare ska nekas vård.

Vad gäller Alsings eventuella magoperation har jag ingen åsikt eftersom jag inte är insatt i detta. Vill dock gärna veta hur du menar att han kastat skit på Alsing eller någon annan?
Citera
2022-01-08, 15:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Lustigt för der du anklagar mig för är ju vad du själv gör, dock med inte så lyckat resultat..
Att du hela tiden förnekat pandemin och förlöjligat allt om denna är en sak men när du kommer med snedvriden syn på andra människor och speciellt avlidna har du gått på tok för långt.
Du har uppenbarligen helt fel om Adam Alsing och din trovärdighet påverkas väldigt mycket negativt av sådan.

Du har på ren svenska, gjort bort dig.
Citera
2022-01-08, 15:02
Medlem
Jag tycker fortfarande att det är sjukt dåligt att vi inte får information om hur många av de ovaccinerade på sjukhus som tillhör riskgrupp. Och hur många av dessa som är så dåliga att de inte ens kan ta "vaccinet".
Citera
2022-01-08, 15:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skärp dig nu! Riktigt pinsamt att tro på den siffran och dessutom helt verka glömma att vi har mycket som händer i vpra kroppar som kan påverka vår hälsa men inte har ett dyft med coronaviruset att göra!

Vad har du för belägg att siffran inte skulle stämma? Att du känner två som inte fått långtidscovid?
Citera
2022-01-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Att du hela tiden förnekat pandemin och förlöjligat allt om denna är en sak men när du kommer med snedvriden syn på andra människor och speciellt avlidna har du gått på tok för långt.
Du har uppenbarligen helt fel om Adam Alsing och din trovärdighet påverkas väldigt mycket negativt av sådan.

Du har på ren svenska, gjort bort dig.
Egentligen spelar det väl ingen roll om det gäller en död eller levande? Eller tycker du att döda är mer värda? Tyckte du sa att du tycker alla är lika mycket värda.
Citera
2022-01-08, 15:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är 69 personer under 40år som dött i Covid 19 (under snart 2 år). Den övergripande majoriteten har haft bakomliggande riskfaktorer.

Är detta något att höja på ögonbrynen för?

Du menar 69 stycken i Sverige antar jag? Jag känner folk som dött i trafikolyckor och det är betydligt färre än så.
Citera
2022-01-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Jag tycker fortfarande att det är sjukt dåligt att vi inte får information om hur många av de ovaccinerade på sjukhus som tillhör riskgrupp. Och hur många av dessa som är så dåliga att de inte ens kan ta "vaccinet".

Och hur många av dödsfallen som var vaccinerade eller ovaccinerade.
Citera
2022-01-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad har du för belägg att siffran inte skulle stämma? Att du känner två som inte fått långtidscovid?
Det finns ju ett långcovidregister som sådana som du trodde skulle få hundratusentals registrerade fall men inte kommit ens i närheten och långcovidkliniker har lagts ned för att problemet inte var så stort och i många fall inte ens berodde på corona.. Så vakna upo nu ellee förbli pinsam för evigt..
Citera
2022-01-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Och hur många av dödsfallen som var vaccinerade eller ovaccinerade.
Det finns väl redan? Sedan v. 52 är det högre andel vaccinerade än ovaccinerade som dött. Har sett flera stycken länka till denna information tidigare idag.
Citera
2022-01-08, 15:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag är med dig. Det är därför jag har jävligt svårt för att folk har åsikter om en person väljer att vaccinera sig eller inte. Detta är upp till den enskilde och ingen annan ska lägga sig i detta.

Jag har inga problem med att feta får vård precis som alla andra. Men när vissa personer tycker att ovaccinerade ska vägras vård så är det ett mycket bra argument att fråga om de även tycker att feta och rökare ska nekas vård.

Vad gäller Alsings eventuella magoperation har jag ingen åsikt eftersom jag inte är insatt i detta. Vill dock gärna veta hur du menar att han kastat skit på Alsing eller någon annan?
Håller med dig. Det är var och ens egna kropp och egna beslut om att ta vaccin eller inte.
Dock fel av de som kommer med massa tomma argument för att påverka andra att inte ta vaccinet.
Även lika fel av de som föringar de risker vaccinen medför och sådant har jag givetvis lagt in i min värdering före jag vaccinerade mig mot covid. Jag kom fram till att riskerna med covid är ofantligt mycket större än med vaccinet.
Men det är mitt egna privata beslut.
Alla ska erbjudas samma vård oavsett bakgrund. Vore ju vidrigt att inte ge folk som håller på med idrott vård bara för de håller på med farliga saker.

Adam Alsing tycker jag var en fin människa som gjorde många glada. Han älskade fotboll och engagerade sig i en hel del saker. Något fler borde göra än att bo framför datorn. Att han sedan gillade mat och hade lagt på sig några för många kila var han medveten om och hade som mål att fixa det före han skulle fylla 50. Att han sedan avled med covid anser jag beklagligt.
Att använda honom som exempel med lite påhittade saker som förstärkning till sina argument i diskussioner här är enbart äckligt.
Då förstår nog du varför jag reagerar.
Citera
2022-01-08, 15:09
Medlem
Citat:
Agendan får inte frångås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in