Citat:
Ursprungligen postat av
ano123nym456
Jag är med dig. Det är därför jag har jävligt svårt för att folk har åsikter om en person väljer att vaccinera sig eller inte. Detta är upp till den enskilde och ingen annan ska lägga sig i detta.
Jag har inga problem med att feta får vård precis som alla andra. Men när vissa personer tycker att ovaccinerade ska vägras vård så är det ett mycket bra argument att fråga om de även tycker att feta och rökare ska nekas vård.
Vad gäller Alsings eventuella magoperation har jag ingen åsikt eftersom jag inte är insatt i detta. Vill dock gärna veta hur du menar att han kastat skit på Alsing eller någon annan?
Håller med dig. Det är var och ens egna kropp och egna beslut om att ta vaccin eller inte.
Dock fel av de som kommer med massa tomma argument för att påverka andra att inte ta vaccinet.
Även lika fel av de som föringar de risker vaccinen medför och sådant har jag givetvis lagt in i min värdering före jag vaccinerade mig mot covid. Jag kom fram till att riskerna med covid är ofantligt mycket större än med vaccinet.
Men det är mitt egna privata beslut.
Alla ska erbjudas samma vård oavsett bakgrund. Vore ju vidrigt att inte ge folk som håller på med idrott vård bara för de håller på med farliga saker.
Adam Alsing tycker jag var en fin människa som gjorde många glada. Han älskade fotboll och engagerade sig i en hel del saker. Något fler borde göra än att bo framför datorn. Att han sedan gillade mat och hade lagt på sig några för många kila var han medveten om och hade som mål att fixa det före han skulle fylla 50. Att han sedan avled med covid anser jag beklagligt.
Att använda honom som exempel med lite påhittade saker som förstärkning till sina argument i diskussioner här är enbart äckligt.
Då förstår nog du varför jag reagerar.