2022-01-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Alsing dog väl i April 2020 ?
Det var på den tiden läkarna tryckte in folk i respirator direkt och öste på max tryck i syresättning, vilket gjorde många till ballonger med än värre lungskador. Det var en doktor i N.Y som kom på att man skulle behandla efter devisen "höghöjdssjuka" och då ge mediciner samt ge syrgas med grimma och absolut INTE trycka ner slangar i halsen som man gjorde här. Jag har för mig att man ändrade detta protokoll under hösten 2020 och då steg överlevnad dramatiskt
.
Ja det är otroligt att de som mässar om vaccinets positiva inverkan på dödstalen. Helt verkar ha glömt detra och mycket annat som fött ned dödstalen.
Citera
2022-01-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och då tycker du det är ok att kasta skit på andra personer?
Gärna avlidna de de inte kan försvara sig.

Vilken vidrig människosyn du verkar ha.
Har inte följt er diskussion så vet inget om vem som kastat skit och på vilket sätt. Nej, jag är inte mycket för att kasta skit på folk.

Jag anser dock att det är uppenbart att en person som misskött sin hälsa länge riskerar att drabbas av detta även senare när personen börjat ta tag i sitt liv och hälsa. Personen får till viss del skylla sig själv att den inte tog hand om sin kropp tidigare i livet. Detta anser inte jag är att kasta skit. Handling -> konsekvens.
Citera
2022-01-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det är lite fördröjning.
Men om det håller i sig på liknande nivå om 2v och restriktioner och vaccinhets fortgår så handlar det inte längre om smittskydd.

För 10 dagar sedan hade vi ca 18.000 smittade / dag.

Det borde visa sig på IVA...
Citera
2022-01-08, 14:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast plattar du ut kurvan med restriktioner går det inte över på några två veckor. Poängen med restriktionerna är ju att få det att dra ut på tiden, skjuta det framför sig, så att julen varar fram till påska.
I Sverige har vi inte mycket möjlighet att styra något med restriktioner.
Det kommer blåsa över snabbare här än i andra länder är min tro.
Speciellt eftersom folk här lever som om det inte finns någon smitta längre.
Imorgon börjar skolorna igen och de som haft ledigt återvänder till sina arbetsplatser så kommer det ta bra fart.
Citera
2022-01-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
För 10 dagar sedan hade vi ca 18.000 smittade / dag.

Det borde visa sig på IVA...

Ja, det ser onekligen lovande ut.
Inga nya restriktioner har heller införts än.
Citera
2022-01-08, 14:51
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi diskuterar här att man kan dö i relativt ung ålder av covid. Det är inte bara gamlingar eller personer i riskgrupper som dör. Sluta insinuera det.
Det är 69 personer under 40år som dött i Covid 19 (under snart 2 år). Den övergripande majoriteten har haft bakomliggande riskfaktorer.

Är detta något att höja på ögonbrynen för?
Citera
2022-01-08, 14:52
Medlem
Citat:

Du verkar ha en väldigt äcklig människosyn.
Nej inte alls. Tror lnappast Adam hade velat att hans hälsoproblem tystades ned Tragikomiskt att du kommer med sådant uttalande med tanke på dina egna inlägg som knappast lyser av positiv människosyn.
Citera
2022-01-08, 14:53
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Har inte följt er diskussion så vet inget om vem som kastat skit och på vilket sätt. Nej, jag är inte mycket för att kasta skit på folk.

Jag anser dock att det är uppenbart att en person som misskött sin hälsa länge riskerar att drabbas av detta även senare när personen börjat ta tag i sitt liv och hälsa. Personen får till viss del skylla sig själv att den inte tog hand om sin kropp tidigare i livet. Detta anser inte jag är att kasta skit. Handling -> konsekvens.
Jag kan hålla med om att det är den personens egna ansvar om de inte sköter sin kropp men det är jävligt fel av andra att komma med pekpinnar om andras hälsa.

Nibiru2011 påstår att Adam Alsing gjort magoperation för sin vikt vilket med stor sannolikhet är felaktigt påstående och dessutom kastar han skit på andra människor och i detta fallet en avliden.

Då borde du förstå att jag reagerar.
Mänskors lika värde är för mig viktigt. Oavsett om man har rätt BMI och bra hälsa som jag eller om man är sjukligt.
Citera
2022-01-08, 14:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej inte alls. Tror lnappast Adam hade velat att hans hälsoproblem tystades ned Tragikomiskt att du kommer med sådant uttalande med tanke på dina egna inlägg som knappast lyser av positiv människosyn.
Jag har en mycket bra människosyn på vårat lika värde men knappast någon ödmjukhet för andra som försöker göra sig märkvärdiga på andras bekostnad.

Kommer aldrig ge mig förrän du presenterat fakta i hans påstådda magoperation eller att du ber om ursäkt för otrevligt sätt.
Citera
2022-01-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, långtidscovid är en riktig grej och det drabbar ca 30% av alla som blir sjuka..
Skärp dig nu! Riktigt pinsamt att tro på den siffran och dessutom helt verka glömma att vi har mycket som händer i vpra kroppar som kan påverka vår hälsa men inte har ett dyft med coronaviruset att göra!
Citera
2022-01-08, 14:59
Medlem
Citat:
Jag har en mycket bra människosyn på vårat lika värde men knappast någon ödmjukhet för andra som försöker göra sig märkvärdiga på andras bekostnad.
Lustigt för der du anklagar mig för är ju vad du själv gör, dock med inte så lyckat resultat..
Citera
2022-01-08, 15:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Fler behöver vård unga som gammal om man inte är vaccinerad .

Ja, så verkar det, enligt statistiken vi får. Men i absoluta tal så är skillnaden försumbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in