2022-01-05, 23:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Är man inte en antivaxxer så fort man inte följer FoHM?

Du får kalla mig antivaxxer om du mår bra av det. Kalla mig gärna rasist också. Det rinner av mig likt en gås.
Citera
2022-01-05, 23:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Hur är de uppbyggt innan ni kallar de partikel?

Jag kan inte svara på det, handlar om perspektiv och vad man ser.
Citera
2022-01-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
ha ha, nej men man har vanligen inte sex med 30 pers samtidigt i samma rum. Möjligen i ditt sovrum, men inte i mitt.
Att det förekommer orgier på bordeller är nog inte särskilt ovanligt. Sen fattar nog de flesta att det är skillnad på att ha sex med någon och byta kroppsvätskor, mot att sitta någon meter från nästa person..
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
https://www.youtube.com/watch?v=0gNUC7ZUitM&t=4075s&ab_channel=Folkh%C3%A4 lsomyndighetenSverige

Vilket verkar rimligt.

Nu finns ju studier som pekar på att vaccinet skyddar även mot smitta och svår sjukdom.

Vaccinbeviset stoppar inte smittspridningen men om man kräver vaccinbevis på ställen där det kan förekomma stor smittspridning så förhindrar man att många ovaccinerade smittas och blir svårt sjuka.

Danskarna är rätt duktiga på både statistik och analys och där tycks det inte vara någon nämnvärd skillnad av mottagligheten för infektion mellan ovaccinerade och ”fullvaccinerade”, när det gäller omikron. Bra skydd dock mot allvarlig sjukdom.

https://imgur.com/NoUcs5O
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Går du till akuten för en bruten tumme? Vekling!

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo det är helt omöjligt att säga hur det slår på den enskilda individen. Jag känner 26-åringar som börjar bli desperata då de fortfarande saknar lukt och smak efter mer än ett år, i övrigt var sjukdomen mild. Då jag är en gourmetkäft så vill jag helst ha dessa sinnena intakta. Börjar ju bli lite till åren och god mat uppskattar jag och vill gärna fortsätta njuta av det. Lär väl se ut som ett jävla skelett om allt smakar papp.
Ja det måste vara trist. Lokal behandling med A-vitamin verkar vara en möjlighet som det forskas på. Hoppas de hittar en lösning på det problemet.
Citera
2022-01-05, 23:34
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ge exempel. Jag kan säga att jag haft betydligt mer rätt än FHM. De trodde ju för sjutton inte ens att smittan skulle komma till Sverige. De har sagt att barn inte smittar. De trodde det var osannolikt med en andra våg. Tomtarna togs på sängen när vi fick smittspridning under hösten år 2020. De trodde pandemin var över när vi fick vaccin. De framstår ju som fullständiga amatörer!

https://emanuelkarlsten.se/tegnell-jag-tror-vi-uppnar-flockimmunitet-innan-vaccin/

Vad har jag haft fel i? 10 tusen gånger säger du. Då kan du säkert ösa på med länkar till inlägg där jag haft fel. Varsågod! Målet borde ju stå vidöppet

Du missade länken till när husguden Olsen sa att det inte blir en andra våg…
Han kanske inte är lika rolig att klanka ner på?
Citera
2022-01-05, 23:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
All data säger annat.

Ge mig källa på ditt påstående.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.26.21268380v1

All data som du inte känner till skulle man nästan få plats med i Globen eller hur?
Citera
2022-01-05, 23:35
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Dom har ingen röntgen på vårdcentralen. Är det båtbenet blir det inte kul om det läker fel. Nu var det översta "tumm benet" Dom helt isär krävdes spik. Så det var tur att jag åkte. Lovar att inte kunna använda tummen normalt är heller inge kul.

Beklagar verkligen, tummen är viktig.
Citera
2022-01-05, 23:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ja det måste vara trist. Lokal behandling med A-vitamin verkar vara en möjlighet som det forskas på. Hoppas de hittar en lösning på det problemet.

A-vitamin till vad?
Citera
2022-01-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får kalla mig antivaxxer om du mår bra av det. Kalla mig gärna rasist också. Det rinner av mig likt en gås.
Jag menade tonläget som råder. Jag sätter inga epitet. Bra eller dåliga argument är vad som gäller.
Citera
2022-01-05, 23:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag menade tonläget som råder. Jag sätter inga epitet. Bra eller dåliga argument är vad som gäller.

Ja det är ett tråkigt tonläge, men ändå bättre än vad jag förväntat mig. Tycker ändock de flesta är trevliga i sin framställan.
Citera
2022-01-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Danskarna är rätt duktiga på både statistik och analys och där tycks det inte vara någon nämnvärd skillnad av mottagligheten för infektion mellan ovaccinerade och ”fullvaccinerade”, när det gäller omikron. Bra skydd dock mot allvarlig sjukdom.

https://imgur.com/NoUcs5O

Ja de måste vara jäkligt duktiga på att testa. Senaste dygnet testades 230.000 de är 4% av deras befolkning. Bra jobbat!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in