Har sett p Clas ohlson och Teknikmagasinet
S nog inte omjligt att Biltema kan vara med i leken
partykungen.se om du vill bestlla
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kanske att Ica Maxi eller oB har men Biltema har slutat med det, du har ingen Clas Ohlson eller Teknikmagasinet i din by? Kan ocks finnas hos Guldfynd eller liknande.
Tyvrr finns inte Ohlson och Teknikmagasinet i staden. oB hade inga, fick kpa ngot annat istllet. Funkar inte att bestlla d han ska ha det ikvll.
Tack fr hjlpen nd, ska nog sjlv infrskaffa mig en nu nr idn r klckt.
tnkte infrskaffa en fickplunta att ha nr man gr ut p krogen. Vet, snljp nr1, men fr en 24 cl fickplunta plats i ett par vanliga jeans? en polare har ju en 18 cl men han sger ju att den nd e rtt s stor och fr plats ganska exakt i fickan. Tror ni en 24cl blir fr stort d? ngon med erfarenhet ?
Kanske har detta redan tagits upp - upplys mig grna i s fall.
Min frga r fljande: hur fyller man en fickplunta p enklas vis?
Jag har stora svrigheter med detta. Jag har en liten tratt till min hjlp, men tycker nd att det spills en hel del. Vore tacksam om ngon satt p ngot home hack eller liknande. Jag vill inte att ngon droppe av denna dla dryck ska g till spillo.
Kanske har detta redan tagits upp - upplys mig grna i s fall.
Min frga r fljande: hur fyller man en fickplunta p enklas vis?
Jag har stora svrigheter med detta. Jag har en liten tratt till min hjlp, men tycker nd att det spills en hel del. Vore tacksam om ngon satt p ngot home hack eller liknande. Jag vill inte att ngon droppe av denna dla dryck ska g till spillo.
Anvnder personligen en spruta p 100 ml nr jag fyller mina pluntor.
Att ga en plunta kom till mig sent. Nu funderar jag p en dremot.
Konjak eller whiskey skulle jag fylla p den med.
Har en gammal god vn som fyllde sin med whiskey.
En annan fyller sin med tequila.
Jag r en riktig whiskey-fantast och lskar att dricka hemma och skulle grna nu brja bli ngon som dricker whiskey frn plunta, i de lgen det r avigt att plocka fram en flaska och tillhrande glas. Var gr det att kpa en plunta? Vad ska man tnka p, vilka r knnetecknen fr god kvalit och vilka r knnetecknen fr lg kvalit? Bor i Stockholmstrakten, ifall fysisk butik rekommenderas.
Jag r en riktig whiskey-fantast och lskar att dricka hemma och skulle grna nu brja bli ngon som dricker whiskey frn plunta, i de lgen det r avigt att plocka fram en flaska och tillhrande glas. Var gr det att kpa en plunta? Vad ska man tnka p, vilka r knnetecknen fr god kvalit och vilka r knnetecknen fr lg kvalit? Bor i Stockholmstrakten, ifall fysisk butik rekommenderas.
Finns massor. God kvalitet av bra stl r vl det vanligaste. Jag fick en av min far nr jag blev riktig student, dvs brjade plugga p universitetet. Inga speciella mrken tror jag. Sklj ur efter anvndning, jag har nog aldrig anvnt diskmedel.
En plunta tycker jag har en hrligt "elegant dekadens" & varje man med lite sjlvaktning br sklart ga en. Sjlv har jag dock ingen sn dr elegant med lderkldsel & snt utan en 2-dl jeepdunk. Den r smidig d den r lite tjockare istllet fr de platta som jag tycker r fina men som tenderar att inte f plats d de fr s stor yta. De brukar dessutom vara ganska tunga.
Ett problem tycker jag r det smala hlet. Det r proportionerligt till vrigt storlek men s himla svrt att fylla den. Hemma har jag en vldig smal tratt som jag en gng i min barndom fick till en ngmaskin! D funkar det men har jag inte den tratten s rinner ett par cl utanfr. S hll dig p diskbnken s du kan suga upp dropparna.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!