2014-09-27, 17:06
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Har sett p Clas ohlson och Teknikmagasinet
S nog inte omjligt att Biltema kan vara med i leken

partykungen.se om du vill bestlla

Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kanske att Ica Maxi eller oB har men Biltema har slutat med det, du har ingen Clas Ohlson eller Teknikmagasinet i din by? Kan ocks finnas hos Guldfynd eller liknande.
Tyvrr finns inte Ohlson och Teknikmagasinet i staden. oB hade inga, fick kpa ngot annat istllet. Funkar inte att bestlla d han ska ha det ikvll.

Tack fr hjlpen nd, ska nog sjlv infrskaffa mig en nu nr idn r klckt.
Citera
2015-05-24, 23:51
Medlem
Grankulas avatar
tnkte infrskaffa en fickplunta att ha nr man gr ut p krogen. Vet, snljp nr1, men fr en 24 cl fickplunta plats i ett par vanliga jeans? en polare har ju en 18 cl men han sger ju att den nd e rtt s stor och fr plats ganska exakt i fickan. Tror ni en 24cl blir fr stort d? ngon med erfarenhet ?
Citera
2018-03-02, 19:34
Medlem
soundchecks avatar
Kanske har detta redan tagits upp - upplys mig grna i s fall.

Min frga r fljande: hur fyller man en fickplunta p enklas vis?

Jag har stora svrigheter med detta. Jag har en liten tratt till min hjlp, men tycker nd att det spills en hel del. Vore tacksam om ngon satt p ngot home hack eller liknande. Jag vill inte att ngon droppe av denna dla dryck ska g till spillo.
Citera
2018-03-03, 18:14
Medlem
abbe101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Kanske har detta redan tagits upp - upplys mig grna i s fall.

Min frga r fljande: hur fyller man en fickplunta p enklas vis?

Jag har stora svrigheter med detta. Jag har en liten tratt till min hjlp, men tycker nd att det spills en hel del. Vore tacksam om ngon satt p ngot home hack eller liknande. Jag vill inte att ngon droppe av denna dla dryck ska g till spillo.
Anvnder personligen en spruta p 100 ml nr jag fyller mina pluntor.
Citera
2018-03-05, 22:28
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe101
Anvnder personligen en spruta p 100 ml nr jag fyller mina pluntor.

Bra tips.
Citera
2018-03-06, 00:10
Medlem
Bertil85s avatar
Att ga en plunta kom till mig sent. Nu funderar jag p en dremot.
Konjak eller whiskey skulle jag fylla p den med.
Har en gammal god vn som fyllde sin med whiskey.
En annan fyller sin med tequila.

Ska kolla upp. Beska droppar kanske fungerar...
Citera
2018-03-09, 01:13
Medlem
Whiskey r frbannat gott s kr p det!
Citera
2022-01-08, 13:07
Medlem
Dempa19s avatar
Skaffa fickplunta

Jag r en riktig whiskey-fantast och lskar att dricka hemma och skulle grna nu brja bli ngon som dricker whiskey frn plunta, i de lgen det r avigt att plocka fram en flaska och tillhrande glas. Var gr det att kpa en plunta? Vad ska man tnka p, vilka r knnetecknen fr god kvalit och vilka r knnetecknen fr lg kvalit? Bor i Stockholmstrakten, ifall fysisk butik rekommenderas.
Citera
2022-01-08, 13:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Jag r en riktig whiskey-fantast och lskar att dricka hemma och skulle grna nu brja bli ngon som dricker whiskey frn plunta, i de lgen det r avigt att plocka fram en flaska och tillhrande glas. Var gr det att kpa en plunta? Vad ska man tnka p, vilka r knnetecknen fr god kvalit och vilka r knnetecknen fr lg kvalit? Bor i Stockholmstrakten, ifall fysisk butik rekommenderas.

Google lskar dig min vn

https://crazymugs.se/products/classi...42089011314929

Finns nog i 10.000:- klassen med men lite over the top.

Skl
Citera
2022-01-08, 13:13
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19

Finns massor. God kvalitet av bra stl r vl det vanligaste. Jag fick en av min far nr jag blev riktig student, dvs brjade plugga p universitetet. Inga speciella mrken tror jag. Sklj ur efter anvndning, jag har nog aldrig anvnt diskmedel.
Citera
2022-01-08, 14:10
Medlem
Majasmokers avatar
Jag skulle ocks sga rostfritt sklart.

En plunta tycker jag har en hrligt "elegant dekadens" & varje man med lite sjlvaktning br sklart ga en. Sjlv har jag dock ingen sn dr elegant med lderkldsel & snt utan en 2-dl jeepdunk. Den r smidig d den r lite tjockare istllet fr de platta som jag tycker r fina men som tenderar att inte f plats d de fr s stor yta. De brukar dessutom vara ganska tunga.

Ett problem tycker jag r det smala hlet. Det r proportionerligt till vrigt storlek men s himla svrt att fylla den. Hemma har jag en vldig smal tratt som jag en gng i min barndom fick till en ngmaskin! D funkar det men har jag inte den tratten s rinner ett par cl utanfr. S hll dig p diskbnken s du kan suga upp dropparna.
Citera
2022-01-08, 14:32
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Jag har den hr https://www.widforss.se/grey-oak-fickplunta-jeepdunk den tyckte jag var cool nr jag var 18 bast, nu var det mnga r sedan jag drack ur den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in