2005-05-10, 22:58
Medlem
nxstys avatar
Vad är det för sprit man ska ha i en fickplunta igentligen? Ska på en skiva nu i maj och jag tänkte smuggla med lite in i en sådan.
Citera
2005-05-10, 22:59
Medlem
palefaces avatar
whiskey såklart .. eller nåt hemkört
Citera
2005-05-10, 23:04
Medlem
BörjeVogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paleface
whiskey såklart .. eller nåt hemkört

Precis som paleface skriver! Whiskey är det som gäller
Själv föredrar jag Jack Daniels
Citera
2005-05-10, 23:13
Medlem
mankers avatar
och kan du inte dricka whiskey så ta någon spritsort du lätt kan dricka.
antingen dricker du rent eller köper ett glas läsk eller annat som du själv spetsar sen
Citera
2005-05-10, 23:15
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
och kan du inte dricka whiskey så ta någon spritsort du lätt kan dricka.
antingen dricker du rent eller köper ett glas läsk eller annat som du själv spetsar sen
Grogg i pluntan?

Whisky tycker jag.
Citera
2005-05-10, 23:24
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Vad är det för sprit man ska ha i en fickplunta igentligen? Ska på en skiva nu i maj och jag tänkte smuggla med lite in i en sådan.

Rent brännvin så klart.. går hur bra som helst att dricka rent, eller kan med fördel blandas i ett glas med läsk som du köper eller så tar du med en flaska med läsk och blandar i ett glas från den om du inte köper läsken (kan dock vara svårt att ens få ta med en flaska läsk om du ska på konsert t.ex).

Men rent generellt så är det ju starksprit som du kan/vill dricka rent som gäller. Att börja blanda till groggar och dylikt för att lägga i en plunta är ju att häda!
Citera
2005-05-11, 00:39
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Grogg i pluntan?

Whisky tycker jag.

nej, ren vodka..
sen köper du en cola på utestället och blandar i glaset..
Citera
2005-05-11, 11:41
Medlem
Squalos avatar
Nu när vi har avklarat at det _ska_ vara whisky i pluntan så kommer jag med en följdfråga...

Var får jag tag i en billig plunta (med hygglig kvalité). Butik på internet, med billig frakt, eller en fysisk butik som finns här i Norrköping?

Dom rear 2 pluntor (en i brunt konstläder och en i guld) för 59 kr på teknikmagasinet. De kanske kan vara något?

Ah, se, nu har jag gjort 100 inlägg, på de 9 månader eller vad det nu är jag har varit reggad här...
Citera
2005-05-11, 12:15
Medlem
Nemesis1s avatar
I en fickplunta har man:

A: Hembränt
B: Smuggelvodka
C: Billigaste möjliga starkspriten från Systemet

Man har inte whiskey i en fickplunta, eftersom det är att blanda ihop två olika stilar... Whiskey kan man ju dricka ur whiskeyglas eller direkt ur flaskan, men inte ur en fickplunta! "Wirrekarl" och "Hård-Alkis-Survivor" är två stilar som inte bör blandas ihop...

Så säger mitt estetiska sinne iaf, men man skall ju givetvis göra som man själv känner...
Citera
2005-05-11, 12:52
Medlem
Självklart ska man ha jäger i pluntan.
Citera
2005-05-11, 13:00
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
I en fickplunta har man:

A: Hembränt
B: Smuggelvodka
C: Billigaste möjliga starkspriten från Systemet

Man har inte whiskey i en fickplunta, eftersom det är att blanda ihop två olika stilar... Whiskey kan man ju dricka ur whiskeyglas eller direkt ur flaskan, men inte ur en fickplunta! "Wirrekarl" och "Hård-Alkis-Survivor" är två stilar som inte bör blandas ihop...

Så säger mitt estetiska sinne iaf, men man skall ju givetvis göra som man själv känner...

Som jag har uppfattat det så används pluntan _egentligen_ för whisky. Det finns ju flera whiskytillverkare som har sina egna pluntor, o.s.v.

Sen förstår jag att alkisarna tagit till sig pluntan, och däri förvarar den starksprit dom får tag på till lägsta pris.
Citera
2005-05-11, 14:45
Medlem
FireRaisers avatar
När jag tar studenten har jag tänkt ha Jägermeister i min plunta. Är det att häda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in