Har sett på Clas ohlson och Teknikmagasinet
Så nog inte omöjligt att Biltema kan vara med i leken
partykungen.se om du vill beställa
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kanske att Ica Maxi eller ÖoB har men Biltema har slutat med det, du har ingen Clas Ohlson eller Teknikmagasinet i din by? Kan också finnas hos Guldfynd eller liknande.
Tyvärr finns inte Ohlson och Teknikmagasinet i staden. ÖoB hade inga, fick köpa något annat istället. Funkar inte att beställa då han ska ha det ikväll.
Tack för hjälpen ändå, ska nog själv införskaffa mig en nu när idén är kläckt.
tänkte införskaffa en fickplunta att ha när man går ut på krogen. Vet, snåljåp nr1, men får en 24 cl fickplunta plats i ett par vanliga jeans? en polare har ju en 18 cl men han säger ju att den ändå e rätt så stor och får plats ganska exakt i fickan. Tror ni en 24cl blir för stort då? någon med erfarenhet ?
Kanske har detta redan tagits upp - upplys mig gärna i så fall.
Min fråga är följande: hur fyller man en fickplunta på enklas vis?
Jag har stora svårigheter med detta. Jag har en liten tratt till min hjälp, men tycker ändå att det spills en hel del. Vore tacksam om någon satt på något home hack eller liknande. Jag vill inte att någon droppe av denna ädla dryck ska gå till spillo.
Kanske har detta redan tagits upp - upplys mig gärna i så fall.
Min fråga är följande: hur fyller man en fickplunta på enklas vis?
Jag har stora svårigheter med detta. Jag har en liten tratt till min hjälp, men tycker ändå att det spills en hel del. Vore tacksam om någon satt på något home hack eller liknande. Jag vill inte att någon droppe av denna ädla dryck ska gå till spillo.
Använder personligen en spruta på 100 ml när jag fyller mina pluntor.
Att äga en plunta kom till mig sent. Nu funderar jag på en däremot.
Konjak eller whiskey skulle jag fylla på den med.
Har en gammal god vän som fyllde sin med whiskey.
En annan fyller sin med tequila.
Jag är en riktig whiskey-fantast och älskar att dricka hemma och skulle gärna nu börja bli någon som dricker whiskey från plunta, i de lägen det är avigt att plocka fram en flaska och tillhörande glas. Var går det att köpa en plunta? Vad ska man tänka på, vilka är kännetecknen för god kvalité och vilka är kännetecknen för låg kvalité? Bor i Stockholmstrakten, ifall fysisk butik rekommenderas.
Jag är en riktig whiskey-fantast och älskar att dricka hemma och skulle gärna nu börja bli någon som dricker whiskey från plunta, i de lägen det är avigt att plocka fram en flaska och tillhörande glas. Var går det att köpa en plunta? Vad ska man tänka på, vilka är kännetecknen för god kvalité och vilka är kännetecknen för låg kvalité? Bor i Stockholmstrakten, ifall fysisk butik rekommenderas.
Finns massor. God kvalitet av bra stål är väl det vanligaste. Jag fick en av min far när jag blev riktig student, dvs började plugga på universitetet. Inga speciella märken tror jag. Skölj ur efter användning, jag har nog aldrig använt diskmedel.
En plunta tycker jag har en härligt "elegant dekadens" & varje man med lite självaktning bör såklart äga en. Själv har jag dock ingen sån där elegant med läderklädsel & sånt utan en 2-dl jeepdunk. Den är smidig då den är lite tjockare istället för de platta som jag tycker är fina men som tenderar att inte få plats då de får så stor yta. De brukar dessutom vara ganska tunga.
Ett problem tycker jag är det smala hålet. Det är proportionerligt till övrigt storlek men så himla svårt att fylla den. Hemma har jag en väldig smal tratt som jag en gång i min barndom fick till en ångmaskin! Då funkar det men har jag inte den tratten så rinner ett par cl utanför. Så håll dig på diskbänken så du kan suga upp dropparna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!