2013-07-19, 01:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Aldrig likörer i pluntor så länge inte pluntan avses för endast dessa drycker (dum idé överlag) eftersom de kladdar så förbannat och solkar igen pluntan. I pluntan bör whisky temporärförvaras, brännvin fungerar bra också.

Givetvis "temporärförvaras", annars ringer varningsklockorna för pluntalkoholism :P

Whiskey ska egentligen avnjutas i ett kristallklart whiskeyglas i en avkopplande miljö.
Citera
2013-07-19, 02:21
Medlem
Hawkbills avatar
Whisky hade även jag haft i pluntan om det är direkt ur pluntan det ska drickas. Vid andra tillfällen på klubbar och dylikt har det hänt att jag har haft med vodka eller gin i pluntan för att hotta upp drinkarna lite.
Citera
2013-07-19, 09:36
Medlem
Torps avatar
Mest stryk skall dock de hava, som stoppar tequila i sin plunta. Vidirga kräk!
Citera
2013-12-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Vad är det för sprit man ska ha i en fickplunta igentligen? Ska på en skiva nu i maj och jag tänkte smuggla med lite in i en sådan.

Punsch givetvis, svensk flaggpunsch
Citera
2014-06-04, 18:29
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Bumpar denna tråd i panik då jag fyllt upp min 30:åriga Higland Park i 4 stycken små stålpluntor för diskret förvaring i sommarstugan som ligger 26 mil bort. Håller nu på att dö av ångest då det slog mig att drycken kanske kommer börja smaka metall, är det bara att dra en lina speed och sätta sig i bilen eller tror ni att jag kan vänta två veckor tills nästa besök?
Citera
2014-06-04, 23:23
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Bumpar denna tråd i panik då jag fyllt upp min 30:åriga Higland Park i 4 stycken små stålpluntor för diskret förvaring i sommarstugan som ligger 26 mil bort. Håller nu på att dö av ångest då det slog mig att drycken kanske kommer börja smaka metall, är det bara att dra en lina speed och sätta sig i bilen eller tror ni att jag kan vänta två veckor tills nästa besök?

Jag vet inte om alkohol tar smak av metall, men om det gör det är nog risken stor att det börjar ta smak på så pass lång tid som två veckor. Droger och bilkörning hör inte ihop så skit i tjacket ikväll och kör dit imorgon istället.

Själv brukar jag alltid ha någon billig blended scotch i min plunta.
Citera
2014-09-27, 12:34
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Behöver köpa en fickplunta i present åt min kompis. Idag. Bor i en liten stad med inte alltför många affärer. Kan någon av dessa tänkas sälja pluntor: Biltema, Åhléns, ÖoB, Ica Maxi?

Någon som vet ifall det ingår i dessa sortiment? Köpt en där själv? Om inte, finns det någon annan butik som finns i de flesta städer (inklusive min) som ni vet säljer?
Citera
2014-09-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p

Vad är det som får någon överhuvudtaget att hälla 30-årig Highland Park på pluntor?
Måste man smussla så med spriten är det ju anmärkningsvärt. Personligen skulle jag inte ha någon whisky bättre än Grant's eller JW på plunta. Skulle jag ändock av någon anledning vara tvungen att dela upp "bättre" sprit i mindre portioner skulle jag valt glasflaskor av passande format.
Citera
2014-09-27, 15:51
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Behöver köpa en fickplunta i present åt min kompis. Idag. Bor i en liten stad med inte alltför många affärer. Kan någon av dessa tänkas sälja pluntor: Biltema, Åhléns, ÖoB, Ica Maxi?

Någon som vet ifall det ingår i dessa sortiment? Köpt en där själv? Om inte, finns det någon annan butik som finns i de flesta städer (inklusive min) som ni vet säljer?

Har sett på Clas ohlson och Teknikmagasinet
Så nog inte omöjligt att Biltema kan vara med i leken

partykungen.se om du vill beställa
Citera
2014-09-27, 15:56
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Kan någon av dessa tänkas sälja pluntor: Biltema, Åhléns, ÖoB, Ica Maxi?
Kanske att Ica Maxi eller ÖoB har men Biltema har slutat med det, du har ingen Clas Ohlson eller Teknikmagasinet i din by? Kan också finnas hos Guldfynd eller liknande.
Citera
2014-09-27, 16:35
Medlem
Lite halvt ot, men varför vill man köpa en dyr fickplunta när det finns 35 cl platta flaskor så som den här:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoff set=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Okryddad+spr it&forpackning2=Halvflaskor&groupfiltersheader=Def ault&artikelId=7189&varuNr=158&filters=varugrupp%2 cforpackning2%2c

En sådan kan man dessutom kasta när den är slut, fickpluntan måste man bära hem.
Citera
2014-09-27, 16:49
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunnitandfiddy
Lite halvt ot, men varför vill man köpa en dyr fickplunta när det finns 35 cl platta flaskor så som den här:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoff set=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Okryddad+spr it&forpackning2=Halvflaskor&groupfiltersheader=Def ault&artikelId=7189&varuNr=158&filters=varugrupp%2 cforpackning2%2c

En sådan kan man dessutom kasta när den är slut, fickpluntan måste man bära hem.

Är ju det som är charmen att trava omkring höra metallen knäppa i västfickan dra i sig en redig snurra igen korken och känna sig som hel igen

Hållbara,Fina,Känns mer anonymt än att dra upp en flaska Gilbey's

För Övrigt finns det billiga fickpluntor att införskaffa lite här och var
Så behöver inte rusa upp i några höga summor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in