Citat:
Ursprungligen postat av
cokehyena
Huvudnyheten i dina exempel är Hamsik respektive Anels nya klubbadresser. Detta är första gången Fabrizio tar upp en intern övergång i Allsvenskan.
Det är ju ni som är ute och hetsar för fullt angående Edvardsen. Bajen fortsätter hetsen om Edvardsen trots Milos-bomben. Vilket är rätt sjukt.
Som jag ser det har ”hetsandet” lagt sig senaste dagarna, nu är Edvardsenövergången i stort sett irrelevant – som sig bör. Upp till bevis på plan för honom nu, för det är ju trots allt det han är värvad för. Dessutom, utan att ha som avsikt att spä på detta, så är hetsen – återigen, som jag uppfattat det – mer kring hans personlighet, stök & bakgrund snarare än att det ska vara av rädsla för att Djurgården gjort en bra värvning. Du, som jag, vet att Bosses tydliga akilleshäl har varit anfallaren i flera år. Lånade in Engvall, Mushekwi och Buya Turay bland annat. Succé allihop (Engvall kanske inte riktigt där). Men när han ska lösa den där givna målgöraren permanent – och med ”givna ” menar jag Kujovic, Holmberg, Ranégie (?) mfl – så är det inte lika lyckat. Detta vet vi båda om, och därifrån drar jag min slutsats att folk inte är så jävla rädda för Edvardsen och för stora starka tuffa Djuuuu som ni gårdare faktiskt verkar intala er.
Som sagt, upp till bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Giffarnas lagbygge inför allsvenska återkomsten har börjat ta fart på allvar. Rasmus Lindkvist är klar för dom närmaste 2 säsongerna . På pappret en väldigt intressant värvning. Vi behöver en ledande spelare på backpositionen
Utan att ha sett Lindkvist spela fotboll sedan han lämnade AIK så vet jag inte om det är en sååå bra värvning. Ingen ledare heller för den delen. Hans två sista år i AIK är tamejfan bland det svagaste jag sett av en spelare i ytterzon, bidrog inte till något alls varken off eller def i en roll som var som klippt och skuren.
Rasmus en guldhjälte, och det kommer han alltid ha, men två ruskigt tråkiga sista år där han inte tycktes kriga alls eller bry sig nämnvärt. Kanske mätt och nöjd efter guldet på CV:et? Vet inte. Men han är inte saknad i AIK i alla fall.