2022-01-07, 08:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Även män har rätt att känna. Rädsla. Obehag. Hjälplöshet. Och allt annat. Man stärks inte av onödig utmaningar lika mycket som man gör av omtanke och stöd
Män känner allt det där, men har alltid fostrats till att ta sig igenom sånt. Se gärna vad vetenskapen skriver om hur man botar fobier.

Män måste ta sig igenom sånt. Helst fler kvinnor också.
Så att åtminstone någon gör det.

Övriga kallas speciella snöflingor och är odugliga att avla på i en evolutionär mening.
Vi kan inte ha en massa meningslösa offer eller får i samhället, om vi vill framåt.
Eller tror du att "ledare" är något staten bara ska tillhandahålla?

Och vart kommer tillskotten till staten och företagsledningar ifrån annars?
Kompetenskläckningsmaskinen "svensk feministisk skola"?

Då kan du se fram emot att vi om några generationer inte har några män kvar alls.
Citera
2022-01-07, 10:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Män känner allt det där, men har alltid fostrats till att ta sig igenom sånt. Se gärna vad vetenskapen skriver om hur man botar fobier.

Män måste ta sig igenom sånt. Helst fler kvinnor också.
Så att åtminstone någon gör det.

Övriga kallas speciella snöflingor och är odugliga att avla på i en evolutionär mening.
Vi kan inte ha en massa meningslösa offer eller får i samhället, om vi vill framåt.
Eller tror du att "ledare" är något staten bara ska tillhandahålla?

Och vart kommer tillskotten till staten och företagsledningar ifrån annars?
Kompetenskläckningsmaskinen "svensk feministisk skola"?

Då kan du se fram emot att vi om några generationer inte har några män kvar alls.
Människans framgång evolutionärt har bestått av en blandning av risktagande OCH riskmedvetande, båda behövs.
Citera
2022-01-07, 10:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Människans framgång evolutionärt har bestått av en blandning av risktagande OCH riskmedvetande, båda behövs.
Absolut.
De som undviker att göra något alls om det innefattar risk har aldrig tagit någon någonstans var dock min poäng.
Citera
2022-01-07, 13:29
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Haha! Det gör det definitivt inte.

IQ ärvs sannolikt i första hand på mödrars sida. Jag kan dock tänka mig att män med hög IQ inte alls är särskilt obetydliga gällande genetiken för intelligens.
Dax att studera ser jag.
Citera
2022-01-07, 13:45
Medlem
Vad hände med den feministiska åsikten att det inte är någon biologisk skillnad mellan män och kvinnor!? Hahaaaa. Ni vänder verkligen bara kappan efter vinden ni.
Citera
2022-01-07, 13:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Vad hände med den feministiska åsikten att det inte är någon biologisk skillnad mellan män och kvinnor!? Hahaaaa. Ni vänder verkligen bara kappan efter vinden ni.

Har aldrig hört någon uttrycka den åsikten. Du kanske har några exempel?

Det är nog ytterst ovanligt att tro att det inte finns några biologiska skillnader mellan könen.

Däremot är det ett populärt halmbygge från liphögerns håll att hävda att feminister har den uppfattningen.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-01-07 kl. 14:13.
Citera
2022-01-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Inget är säkerställt! Hög iq kommer random.

Forskare verkar ju tycka något annat.
Och nä högt IQ kommer via kombinationen: goda gener från modern främst som landar i en gynnsam miljö dvs får bra näring, trygghet och stimulans...då får du ett högt IQ.
Citera
2022-01-08, 00:29
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Dax att studera ser jag.
Nej. Precis som att mitokondrierna är från kvinnors sida tros IQ även ha störst betydelse från mödrarna. Sedan vet jag att det finns spermadonatorer med otrolig IQ som resulterat i barn smartare än mödrarna. IQ hävdas också sjunka för barnen men det innebär att intelligensen skulle bli mycket låg i vissa släkter. Och vi vet att att det förekommer just släkter där människor är påfallande mindre begåvade gällande majoriteten av dem samtidigt som släkter med högre IQ ofta har kvinnor som är väldigt intelłigenta generellt. Män utvecklas antagligen mer för vissa uppgifter eller investerar tid i sådant som gynnas vid tester .
Citera
2022-01-09, 08:08
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Nej. Precis som att mitokondrierna är från kvinnors sida tros IQ även ha störst betydelse från mödrarna. Sedan vet jag att det finns spermadonatorer med otrolig IQ som resulterat i barn smartare än mödrarna. IQ hävdas också sjunka för barnen men det innebär att intelligensen skulle bli mycket låg i vissa släkter. Och vi vet att att det förekommer just släkter där människor är påfallande mindre begåvade gällande majoriteten av dem samtidigt som släkter med högre IQ ofta har kvinnor som är väldigt intelłigenta generellt. Män utvecklas antagligen mer för vissa uppgifter eller investerar tid i sådant som gynnas vid tester .
Ni förstår inte ens vad iq är tydligen. Jag återgår till, kanske dax att studera.
Citera
2022-01-09, 08:10
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Forskare verkar ju tycka något annat.
Och nä högt IQ kommer via kombinationen: goda gener från modern främst som landar i en gynnsam miljö dvs får bra näring, trygghet och stimulans...då får du ett högt IQ.
Vilka forskare syftar du på då? Man kan inte träna iq. Och vad har detta med starka kvinnor att göra?
Citera
2022-01-09, 08:19
Avstängd
Rädd för dem är jag inte, men helt ointresserad av den typen av kvinnor.
Grymt osexigt.
Citera
2022-01-09, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Har aldrig hört någon uttrycka den åsikten. Du kanske har några exempel?

Det är nog ytterst ovanligt att tro att det inte finns några biologiska skillnader mellan könen.

Däremot är det ett populärt halmbygge från liphögerns håll att hävda att feminister har den uppfattningen.

Då kan du inte vara gammal. För 10-20 år sedan var det standard att hävda att det inte är någon biologisk skillnad på män och kvinnor annat än könsorganen. Detta anammades av många i befolkningen.

Minns ett intressant klipp där en gammal Arne Hegerfors sa till en ung kvinna att kvinnorna inte kan bli lika bra som männen i fotboll, för att männen är snabbare och starkare. Hon avfärdade honom snabbt som gammal och okunnig om genus. "för det vet ju alla människor att det inte är någon bilogisk skillnad på män och kvinnor gällande styrka och snabbhet".

Glädjande nog så har denna uppfattning förlorat sin hegemoniska ställning även hos vänstern. Så nu är de flesta påfallande överens igen om att män biologiskt är starkare och snabbare.
Senast redigerad av Keus 2022-01-09 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in