2021-12-04, 11:55
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag tänker 1700-tal och häxor. En kaninkokerska var en kvinna som ansåg att hon kunde göra vad hon vill som att koka bebisar och sen säga att det är kaniner för en fertilitetsbrygd för kvinnor och komma undan med det. En feminist är bara en kaninkokerska i modern tappning.

Det handlar om hur "starka kvinnor" ser på sig själva. Du förstod uppenbarligen inte andemeningen i vad jag skrev alls. Det handlar om extremt narcissistiska kvinnor med drag av psykopati som anser sig vara ofelbara och att dom kan göra precis som dom vill. Lex Johanna Möller, Wachenfeldt, Eva Lundgren, Lady Dahmer, Margareta Winberg osv osv.

Att män blir direkt avtända av självutnämnda "starka kvinnor" säger sig själv. Rädsla har ingenting med saken att göra. Kvinnor likt dig får sluta projicera för att starka män gör er våta i trosan.

Ehrm vad gäller "häxor" som anklagades för häxeri inte några kaninkokerskor. Det var exempelvis barnmorskor, kvinnor med kunskap om läkekonst eller helt enkelt kvinnor med tex avvikande utseenden som anklagades och avrättades. Barnmorskor sågs av den tidens läkare som något som hotade deras oinskränkta makt med sin kunskap, den styrkan var precis vad som ledde till hårda straff från kyrkan.

Vad gäller psykopatiska beteenden så är det inte kvinnor som toppar listan där om man säger så.
Citera
2021-12-04, 12:50
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Rubrikens citat, eller varianter av densamma, används ofta i hånfulla sammanhang för att beskriva män som hyser en ynklig rädsla inför kvinnor med högt självförtroende och välbetalda jobb o.s.v..

Det jag vill diskutera/fråga er är om denna rädsla dock är högst rationell?
Vad jag menar är inte att de ytliga aspekterna är rationella och att män ska vara rädda för kvinnor bara för att de är starka.
Vad jag däremot iakttagit är att kvinnor, till skillnad från män, i regel inte verkar vara benägna att kunna älska en man som är svagare än henne.
^ detta är en aspekt som man ofta glömmer bort när det diskuteras att män bör "flytta på sig och dela med sig av sin makt"; det handlar inte bara om minskad materiell och ekonomisk makt, utan att maktlösheten också leder till ett minskat existentiellt värde.

Nu spekulerar jag bara, men jag tror att exempelvis en framgångsrik börsmäklare, medvetet eller undermedvetet, inser att hans höga värde som man är intimt förknippad med hans höga materiella och ekonomiska värdetillgångar.

Bör män sluta vara passivt aggressiva i sin "rädsla för starka kvinnor" och istället vara öppna med att de fruktar den brist på kärlek från kvinnor som ökar i sannolikhet desto svagare männen är rent materiellt och ekonomiskt?

Nej, tvärt om.
Män bör aktivt öka sin passiva aggression gentemot korrumperande kvinnor, så att ett större socialt "ingenmansland" genereras på deras destruktiva slagfält. Som att bespruta deras asymetriska djungel med agent orange.
I kombination med det drar man mycket tydliga personliga gränser, där man vill själv. Dessa upprätthålls med aktiv agression. Något kvinnor aldrig någonsin kan vinna eller behärska i sin aktiva parasitism mot män som grupp.

På så vis finns noll ofrivillig/okontrollerad(av män själva) tillgänglighet till "mannen".
Citera
2021-12-04, 13:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag tror inte det var en fråga om "biologiska varelser" - det är vi nog allihop och det är svårt att säga emot. Det jag anförde var frågan om "biologiska egenskaper". Du kan t ex minnas att J K Rowling blivit illa ansatt för att hon uttryckt stöd för att det finns genuint kvinnliga egenskaper och inte spelat med i woke-tramset. Jag utesluter inte att Rowling är en genuint stark kvinna.

Fö tycks det vara särartsfeminister som är de som driver sådana här frågor - inte likhetsfeminister.
Jag skulle vilja påstå att genom det uttalandet så bevisade att Rowling att hon är en stark och självständig person med egna tankar. Som råkar vara kvinna.
Citera
2021-12-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag skulle vilja påstå att genom det uttalandet så bevisade att Rowling att hon är en stark och självständig person med egna tankar. Som råkar vara kvinna.

Kontra andra kvinnor då som har andra åsikter, som inte stämmer med average misogynist på detta forum och därför....poof! genast blir en "svag kvinna" "kärring" "hora" eller "bitch".

Jag skulle hävda att alla som står för sina åsikter och trots och under starkt motstånd av andra är ihärdiga och proklamerar dessa är exempel på starka individer.
Vad åsikterna råkar vara, spelar faktiskt mindre roll.
Citera
2021-12-04, 16:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Jag utesluter inte det, utan att känna Rowling personligen eller hört henne diskutera dessa saker särskilt ingående. Men, att hon nyligen inte blev inbjuden till jubileet för sina egna filmer, tyder på att hon vågat stå upp mot woke-vänstern på stabilt vis. Sådant imponerar alltid.
Citera
2021-12-04, 16:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Berätta en gång till, varför skulle INTE????? kvinnor bli kränkta av din vidrigt kvinnokränkande ideologi?
Du vill förbjuda kvinnor sin rätt att äga sin egen kropp,
Du vill se till att de kvinnor som HAHA!!!!!!! "åker dit" ska straffas extra.
Du vill via olika ekonomiska incitament TVINGA in dessa kvinnor i relationer, beteenden de inte vill.

När jag vänder på detta och föreslår motsvarande hatiska skit riktat enkom mot män, så blir du upprörd.

SÅ gissa! 3 ggr varför jag som kvinna blir upprörd av dina sunkiga idéer.

Möjligen beror det till stor del på snarstuckenhet, men främst tror jag att Du inbillar Dig att vara obstinat är det samma som styrka. Så är det givetvis inte. Styrka kräver moralisk integritet, principfasthet och konsekvensbeaktande. Att enbart vara skrikig, är ett uttryck för något annat.
Citera
2021-12-04, 16:29
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Vad är starkt och vad är svagt?

Pengar är inte en stark faktor i sig.
Citera
2021-12-04, 16:30
Medlem
Duvlorts avatar
Jag blir upphetsad av starka kvinnor, ju mer de är mot min övertygelse desto mer upphetsande är de.
Konstigt...
Citera
2021-12-04, 16:32
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jag blir upphetsad av starka kvinnor, ju mer de är mot min övertygelse desto mer upphetsande är de.
Konstigt...

Du agerar som ett djur gör. Stark hona, stark överlevnad.

Inte konstigt. Möjligen har du ändå insett din kapacitet också?
Citera
2021-12-04, 16:34
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Nja, har precis hittat min navel. Vad som finns nedanför sparar vi till jul...
Citera
2021-12-04, 16:36
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nja, har precis hittat min navel. Vad som finns nedanför sparar vi till jul...

Ja…. alla väntar vi på jultomten 🙂
Citera
2021-12-04, 16:37
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Intressant faktiskt, kan du fördjupa lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in