2021-12-01, 13:41
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Och det är väl här det krockar i dagens samhälle. Det är fortfarande byggt på att den starke ska ta hand om den svage. Fast det gäller inte svaga män.

Sen har vi nog en historieförvrängning av vad vi klassar som starkt. Skulle nog säga att majoriteten starka kvinnor är svaga.
Såklart. Men män motarbetar andra mäns utrymme att vara svaga i

Jag vet inte hur du menar. Har själv alltid hört att jag är bland den starkaste människa en del mött. Självfallet är jag svag ofta och ibland mycket mellan varven. Styrka är inte en image. Det är något som driver en till att klara mer än vad man borde
Citera
2021-12-01, 22:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Såklart. Men män motarbetar andra mäns utrymme att vara svaga i

Jag vet inte hur du menar. Har själv alltid hört att jag är bland den starkaste människa en del mött. Självfallet är jag svag ofta och ibland mycket mellan varven. Styrka är inte en image. Det är något som driver en till att klara mer än vad man borde
Män vet att svaga män gör deras lidande mycket värre och det finns bara ett sätt att stärka dem.
utmana dem att bli starkare.
Eller gå under och bli en betaorbiter, en hunsa, en hanrej eller "boy" till en utnyttjande narcissist till kvinna, för så är de fostrade idag.
En vandrande dildo, en bankomat, en biologisk olycka...
Citera
2021-12-01, 22:51
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Män vet att svaga män gör deras lidande mycket värre och det finns bara ett sätt att stärka dem.
utmana dem att bli starkare.
Eller gå under och bli en betaorbiter, en hunsa, en hanrej eller "boy" till en utnyttjande narcissist till kvinna, för så är de fostrade idag.
En vandrande dildo, en bankomat, en biologisk olycka...
Även män har rätt att känna. Rädsla. Obehag. Hjälplöshet. Och allt annat. Man stärks inte av onödig utmaningar lika mycket som man gör av omtanke och stöd
Citera
2021-12-01, 22:53
Avslutad
Det är rimligt att vara rädd för en kvinna med makt av samma skäl som det är rimligt att vara rädd för en chimpans med en Kalasjnikov.
Citera
2021-12-02, 19:23
Medlem
gorillaglues avatar
När jag var i moskva för många år sedan mötte jag tre ryska kulstöterskor. Jag blev fan rädd, högljudda, grova, stora och såg iallafall starka ut. Mycket burdusa damer, undrar än idag vad de talade om.
Citera
2021-12-02, 19:38
Medlem
En kvinna ska vara rar, mjuk, öm, UG.
En riktig Kvinna.

Ingen Macho Man
Citera
2021-12-02, 20:10
Medlem
Har efter många försök äntligen hittat en kvinna som INTE varit som dom andra.
På 6 år har vi diskuterat 3-4 ngr max . Vi har inga barn tillsammans då hon inte kan få barn.
Hon är en svensk kvinna som kommer från en stor lantbruks gård i inlandet med 6 syskon.
Vacker som en dag" trots att hon varit raggar tjej och har tatueringar
Hon är ekonomiskt stabil och letar "röd lappar" när vi far på WILLYs.
Jag kan berätta så mkt mer ; men avstår .
Hon är 34 år jag 51 och hon visar en sån respekt och tillit till mig att jag tror vi kommer fortsätta tillsammmans
Citera
2021-12-02, 20:26
Medlem
Jag kan utan problem diskutera med sossar, kommunister, fascister, konservativa och liberaler. Så länge de är män. Ibland har de rätt, och ibland har jag rätt och båda accepterar nederlaget så länge argumenten är hållbara. Och vi lämnar varandra med respekt.
Men detta fungerar överhuvudtaget inte med kvinnor (ideologiskt övertygade kvinnor). De blir förbannade om man inte håller med dem, höjer rösten och förlöjligar en om vartannat. Och man kommer inte skiljas åt med respekt. Detta gäller såklart även om det är två kvinnor som argumenterar.

Så här fungerar det i djurens värld.
Om två hanhundar börjar slåss, så slåss de tills en av de ger sig, dvs lägger sig på rygg. Om två tikar börjar slåss, så slåss de tills en av dem är död. Och detta gäller tydligen bland alla däggdjur. Det enda som hindrar hondjuren från att ha ihjäl varandra är om gruppen/flocken har en stark ledare. Och denna ledare är alltid ett handjur. Värt att tänka på.
Citera
2021-12-02, 20:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag har svårt att tänka mig att särskilt många män är rädda för starka kvinnor. Vem kan inte hysa både beundran och respekt för en kvinna som besitter både andlig och kroppslig resning. Emellertid tror jag man tar miste och förväxlar styrka med skrikig- och bråkighet. Hysteriska kvinnor, och sådana som är lättkränkta och allmänt påfrestande är inte starka, blott tokiga. Sådant bör man som man sky som pesten - det kommer aldrig något gott därifrån.

Det är för övrigt min uppfattning att det omvända ävenledes äger sin riktighet, det vill säga att kvinnor drar sig för manliga skrikhalsar med tunnhud och mera pladder än produktion.
Citera
2021-12-02, 22:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag har svårt att tänka mig att särskilt många män är rädda för starka kvinnor. Vem kan inte hysa både beundran och respekt för en kvinna som besitter både andlig och kroppslig resning. Emellertid tror jag man tar miste och förväxlar styrka med skrikig- och bråkighet. Hysteriska kvinnor, och sådana som är lättkränkta och allmänt påfrestande är inte starka, blott tokiga. Sådant bör man som man sky som pesten - det kommer aldrig något gott därifrån.

Det är för övrigt min uppfattning att det omvända ävenledes äger sin riktighet, det vill säga att kvinnor drar sig för manliga skrikhalsar med tunnhud och mera pladder än produktion.
Du har helt rätt.

You shouldn't be a cunt. Ok, you can be a bit of a cunt. But don't be a right cunt.
En stark kvinna är a bit of a cunt. En modern "stark kvinna" är a right cunt.
Citera
2021-12-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag kan utan problem diskutera med sossar, kommunister, fascister, konservativa och liberaler. Så länge de är män. Ibland har de rätt, och ibland har jag rätt och båda accepterar nederlaget så länge argumenten är hållbara. Och vi lämnar varandra med respekt.
Men detta fungerar överhuvudtaget inte med kvinnor (ideologiskt övertygade kvinnor). De blir förbannade om man inte håller med dem, höjer rösten och förlöjligar en om vartannat. Och man kommer inte skiljas åt med respekt. Detta gäller såklart även om det är två kvinnor som argumenterar.

Så här fungerar det i djurens värld.
Om två hanhundar börjar slåss, så slåss de tills en av de ger sig, dvs lägger sig på rygg. Om två tikar börjar slåss, så slåss de tills en av dem är död. Och detta gäller tydligen bland alla däggdjur. Det enda som hindrar hondjuren från att ha ihjäl varandra är om gruppen/flocken har en stark ledare. Och denna ledare är alltid ett handjur. Värt att tänka på.

Men vilket trams.
Finns massor med exempel i djurvärlden av att hannar slåss tills den ene dör, eller blir dödligt skadad.
Citera
2021-12-03, 08:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Om stark kvinna är samma sak som kaninkokerska vilket det oftast är så bör du vara uppmärksam på vad hon gör men har aldrig och kommer aldrig bli rädd för en kvinna. Tror feminister har blandat ihop rädsla med att bli fett avtänd på en manhaftig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in