Citat:
Ursprungligen postat av
Blaik
”När jag var ung ville jag ha en man som var intelligent. Nu vill jag ha en som kan laga bilen…”
Så är det. Ni generaliserar för mycket när det gäller kvinnor, ni verkar se oss som en annan art, hur ska ni då kunna attrahera en kvinna? Vissa av er kommer att sluta som ensamma bittra gubbar….
Du kör gamla Peter Dalle "kåt, glad och tacksam"-retoriken. En man är inte mer än vilket ekonomiskt värde han kan erbjuda dig, vem han är på insidan spelar ingen roll. Det är fräsch 50-tals åsikt som det citatet osar.
Ni generaliserar? Har du hört talas om feminism? Det bygger på att vi ser strukturer och inte individer. Män har varit med om att bli behandlade som grupp i årtionden, kvinnor beter sig som kränkta boomergubbar så fort de får sitt agerande analyserat med samma teoretiska perspektiv.
Du sätter själv fingret på ditt kvinnliga privilegium när du skrev "hur ska ni då kunna attrahera en kvinna", varför skulle det vara männens ansvar att foga sin personlighet för att passa en kvinna? Det är väl inte att mötas på jämlika villkor?
Ensamhet och psykisk ohälsa är ett problem bland många äldre män, det håller jag verkligen med om.