Citat:
Ursprungligen postat av
RubyTuesday
För mig är det bara ännu ett tydligt exempel på behovet av att skapa innehåll till bloggen även om inte så mycket händer egentligen. Samma för hennes jobbpartner Sofia Wood, svårt att komma upp med nytt innehåll när man bor i en kontorsvåning i Norrköping och mest tar hand om barnen. Blir väl kanske att man börjar snegla på ett riktigt jobb till slut.
Det betyder ju faktiskt ingenting att dela in året i TEMAMÅNADER, mer än att det skapar något slags narrativ för bloggen. Att september ska innebära fokus på sonen, betyder det att hon struntar i hans behov alla andra månader? Nej så är det väl knappast.
Jag har varit inne på det tidigare, att ”förnya sina löften” efter 12 år, är bara ännu ett krystat sätt att skapa innehåll till kanalerna. Det är ju ett ultimat ”form före funktion”-event. Det enda som spelar roll är att det blir snyggt estetiskt, det har ingen som helst annan funktion.
Jag tror ”vigseln” kommer att vara i Skridskopalatset på Kastellholmen och festen i Ernsts sommarhus eller vad man ska kalla det, på Söder. Det vore förresten intressant att veta mer om hans olika boenden? Han bor i Zorns gamla våning på Södermalmstorg, äger han den eller är det via någon konstnärsstiftelse eller liknande? ”Sommarhuset” ser helt fantastiskt ut, en stor villa med trädgård mittemot Gröna Lund, hur har han kommit över den? Han hade ju ett sommarhus på Gotland en sommar innan han sålde det, vad är storyn med detta sommarhus på Södermalm?
Håller med. Känns som att Elsa är mest vill skapa ett "officiellt" bröllop som går i linje med hennes nya estetik. Tror någon annan här inne också redan varit inne på det. Hennes riktiga, rockabillyaktiga bröllop skiljer sig drastiskt mot allt som är inne och fräscht numera och jag upplever det som att det för henne verkar vara lite av en pinsam smutsfläck som måste uppdateras med Cecilie Bahnsen och beige allt.
Ang. SW: kul med ett annorlunda val än vad de flesta andra i branschen sneglar åt efter några år som understimulerade bloggare (starta företag, TV etc.)! Är dock osäker på om det kommer att fullföljas? Jag tror definitivt hon skulle klara sig på en ssk lön, inte pga det som står på bloggen, att "pengar inte genererar lycka" eller liknande, utan då hon redan har ackumulerat så det räcker och blir över, samt att hennes man väl kommer att fortsätta dra in stora summor med sitt jobb. Det är uppenbart att Sofia älskar dyra prylar, shopping och övrig lyx och det tror jag inte hon skulle ge upp om hon tvingades välja. Men det finns något annat som får mig att tveka på huruvida detta är något hon kommer att klara/fortsätta vilja. Naivitet? Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det ska bli spännande att följa utvecklingen!