2021-12-11, 14:41
Medlem
Jag var tvungen att googla. Här säger Sofia att hon fick sin ätstörning när hon var 15 år och bodde i Australien hos sin pappa under ett år.

https://www.ytterjarnaforum.se/tankerum/i-sofia-woods-liv-ar-mat-karlek/

I hennes senaste blogginlägg skriver hon att hon vägde sig regelbundet på BUP och dit får man ju bara gå fram tills man är 18.

Därav borde man kunna ringa in sjukdomsårens början till någonstans mellan 16-18. Sen kanske hon inte blev frisk vid myndighetsdagen, men då finns i alla fall ett tidsintervall.
Senast redigerad av AdlerSaddler 2021-12-11 kl. 14:43.
Citera
2021-12-11, 15:12
Medlem
Tycker det blir rätt tydligt att Elsa gått vidare från sin vintagegrej när hon köper nya, silvriga julgranskulor på Zara. Det är ju något som finns i drivor på loppis, är rätt säker på att hon talat om det själv tidigare, innan allt blev beiget! Eller är det ett samarbete med Zara som stundar?
Citera
2021-12-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Tycker det blir rätt tydligt att Elsa gått vidare från sin vintagegrej när hon köper nya, silvriga julgranskulor på Zara. Det är ju något som finns i drivor på loppis, är rätt säker på att hon talat om det själv tidigare, innan allt blev beiget! Eller är det ett samarbete med Zara som stundar?

Ja och Elsa måste ju ha en stor samling julpynt sedan tidigare, och då mycket som är gammalt… ändå går hon och köper nytillverkat julpynt. Jag häpnade lite när jag såg det på bloggen. Tydligen så är nytillverkat finare än gammalt på något sätt; det viktigaste verkar vara att sakerna har rätt ”referenser”. En otrolig konsumism. Och som du säger, just sådana julkulor måste det ju finnas mycket av på loppis. Jag tror Elsa verkligen har tröttnat på loppis.
Citera
2021-12-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja och Elsa måste ju ha en stor samling julpynt sedan tidigare, och då mycket som är gammalt… ändå går hon och köper nytillverkat julpynt. Jag häpnade lite när jag såg det på bloggen. Tydligen så är nytillverkat finare än gammalt på något sätt; det viktigaste verkar vara att sakerna har rätt ”referenser”. En otrolig konsumism. Och som du säger, just sådana julkulor måste det ju finnas mycket av på loppis. Jag tror Elsa verkligen har tröttnat på loppis.

Ja eller hur, men hon har väl tröttnat på sin Disneygran som hon kallade den, och den matchar väl inte allt nytt heller. Ja det verkar verkligen så, allt ska vara nytt! Tråkigt tycker jag, för som sagt, jag bor visserligen inte i någon storstad, men på loppisar här i krokarna finns MÄNGDER med kulor, så som du säger har hon nog helt sonika tröttnat på loppis.
Citera
2021-12-11, 17:27
Medlem
Citat:

Tror du har hel rätt. Hon har bytt taktik/trend.

Vintage och miljö är idag lite mer tråkigt och ute jämfört med tidigare hype (inte bara för att MP åkte ur riksdagen), och nu följer hon med i trendförändringen.

Kan också vara att hon har en deal med Zara. Skillnaden mellan reklam och blogg är ytterst otydlig. Det är en nackdel jämfört med tidningar och journalister som traditionellt varit lite bättre på att försöka skilja tydligare på detta för sina läsare/konsumenter.
Citera
2021-12-13, 10:37
Medlem
Huzzahs avatar
Tycker det är mkt roligare att läsa Elsas blogg nu när man dessutom har nöjet att kolla in skvallertråden parallellt. Och jag har sagt det förr men jag säger det igen men kan inte låta bli att undra om inte Elsa är härinne och självplågar.
Var väl bara några dagar sen hennes nyinköp till granpynt togs upp här och i dagens inlägg poängteras det minsann att de samlade begagnade julgranskulorna under många år ska tas upp de med. Som om det faktum att man HAR något gammalt och återvunnet skulle väga upp för den hysteriska nykonsumtionen??

Kan ju bara vara slumpen eller jag som övertolkar men jag undrar jag..

Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja det är galet! Fruktstund🤣
Nej det är Ellen Dixdotter (??) med märket capellen dimyr som gör lurvmattorna

Tack för svar och där lärde jag mig dessutom vad Capellen dimyr-inredning innebär.😊
Citera
2021-12-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Tycker det är mkt roligare att läsa Elsas blogg nu när man dessutom har nöjet att kolla in skvallertråden parallellt. Och jag har sagt det förr men jag säger det igen men kan inte låta bli att undra om inte Elsa är härinne och självplågar.
Var väl bara några dagar sen hennes nyinköp till granpynt togs upp här och i dagens inlägg poängteras det minsann att de samlade begagnade julgranskulorna under många år ska tas upp de med. Som om det faktum att man HAR något gammalt och återvunnet skulle väga upp för den hysteriska nykonsumtionen??

Kan ju bara vara slumpen eller jag som övertolkar men jag undrar jag..

Tack för svar och där lärde jag mig dessutom vad Capellen dimyr-inredning innebär.😊

Haha ja man börjar ju undra! Jag själv hade aldrig kunnat låta bli om detta var en tråd om mig, men är hon inte för skör? Men håller med, tycker det har blivit så flera gånger nu, även om att det var storasyster som är glutenintolerant kom upp i podden tex.

Jag tror att det är exakt så hon resonerar! Hon har köpt så mycket loppis och vintage tidigare att hon kan shoppa helt hejdlöst nu.
Citera
2021-12-14, 10:42
Medlem
Ja jag tycker att det är rätt uppenbart att hon läser. Både pga julkulorna och på det oerhört forcerade sättet de var tvungna att nämna att de visst då båda två har glutenintoleranta i sin närhet i podden.
Citera
2021-12-14, 10:55
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Haha ja man börjar ju undra! Jag själv hade aldrig kunnat låta bli om detta var en tråd om mig, men är hon inte för skör? Men håller med, tycker det har blivit så flera gånger nu, även om att det var storasyster som är glutenintolerant kom upp i podden tex.

Jag tror att det är exakt så hon resonerar! Hon har köpt så mycket loppis och vintage tidigare att hon kan shoppa helt hejdlöst nu.

Hon framställer ju sig själv som väldigt skör iaf men det vet man ju egentligen inte. Kan ju lika gärna vara något hon kör med för att folk ska tycka lite synd om henne så hon i större utsträckning slipper påhopp och negativa kommentarer. Det där är ju bullshit eg om man tänker efter finns väl ingen som gillar att få kritik liksom. Hur som så tror jag ändå att det är svårt att motstå om man vet att det finns en tråd om en precis som du säger.
Citera
2021-12-14, 13:20
Medlem
Citat:
Hon framställer ju sig själv som väldigt skör iaf men det vet man ju egentligen inte. Kan ju lika gärna vara något hon kör med för att folk ska tycka lite synd om henne så hon i större utsträckning slipper påhopp och negativa kommentarer. Det där är ju bullshit eg om man tänker efter finns väl ingen som gillar att få kritik liksom. Hur som så tror jag ändå att det är svårt att motstå om man vet att det finns en tråd om en precis som du säger.

Ja så kan det ju såklart också vara, att hon framställer sig så för lite sympatier. För som du säger, ingen gillar ju att få kritik, även om vissa är sämre på att hantera det kanske.
Citera
2021-12-14, 13:55
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:

Ja, jag tror att såna som på riktigt är känsliga inte sätter sig i en position där ens privatliv är ens levebröd och folk får kommentera fritt, även om man låter sin kille moderera kommentarerna. Och vad menas egentligen med att vara skör? Känns bara som ett bloggaruttryck, och som du säger, för att slippa jobbiga ifrågasättanden.
Citera
2021-12-14, 15:11
Medlem
Det där att göra ”djupa” blogginlägg om att man är ”skör” blir ju också ett sätt att försöka göra sig själv mer relaterbar inför läsarna, och i det finns också ekonomisk vinst. På något sätt så känns det ”sköra” hos Elsa för mig liksom inte så trovärdigt när det är inträngt bland all influencer-lyx med Ett hem och dyra buketter etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in